Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dra til helvete. 

Gå å drep deg selv. 

Fuck off. 

Ingen kjæreste jeg har hatt gjør meg så irritert som deg. 

Skjønner hvorfor din x var utro. 

Du er verdens minst romantiske mann. 

Du er psykopat.

Vil du ikke gifte deg, gidder jeg ikke være sammen med deg. 

Osv osv osv. 

Og her er jeg. En ellers ressurssterk mann godt oppe i 50-årene. God utdannelse, snill, arbeidsom, en svært god pappa (det får jeg faktisk skryt for), som holder ut, godtar, unnskylder, tar det på meg selv. Sier ifra innimellom. Noen ganger får jeg en unnskyldning, andre ganger ikke. Men, en unnskyldning varer ikke lenge før det hele gjentar seg. Sammen på snart tredje året. Samboer på snart andre året. Én tenåring hver i huset. Jeg eier. Jeg frosser og frykter et sant helvete ved å gjøre det slutt og kaste henne ut og bort. Hvordan kan jeg, av alle, godta dette? Jeg klarer ikke engang å innrømme dette til min psykolog jeg har vært hos et par-tre ganger i høst. Familiene min vet niks. Ikke venner heller. 

Anonymkode: fe44a...88e

• Hjerte 25
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her må du trå forsiktig men du skal og du må trå. 

Er familien din grei? Jeg tenker du bør handle i dag å familie er de nærmeste man kan søke tilflukt hos, men du er sårbar og jeg er redd at om du blir møtt feil er du i fare for å bygge deg inn i mer skam. 
Psykolog kan jo ta sin tid å få time hos?

Er vennene dine gode? Kan du om du ikke blir hørt, gå og åpne deg til noen andre etterpå? Det er veldig viktig at du kommer deg ut og du skal ut ❤️

Du fortjener mer enn behandlingen du får, deg er deg ingen tvil om. Dette er psykisk vold. 

Anonymkode: 0bd7b...862

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenker du at det er din oppgave å skjule hennes valg av adferd? Sånn oppriktig - hva ligger bak den tankegangen? Er det en form for victim-shaming? Der du nå er offeret, og du har lært at det meste er offeret sin feil (som unektelig er den klassiske tankegangen i det patriarkalske samfunnet ). 

Er du redd for at folk skal beskylde deg for å lyve, overdrive eller altså for at det er «din feil» at du valgte nettopp henne som partner og ikke så at hun var voldelig? (I så fall: hvorfor gjør du ikke opptak og skaffer deg bevis? Du er fri til å gjøre det, naturligvis).

Dersom din tenåring har en forelder til som er inne i bildet og fungerer - send hen til denne på fulltid. Barn fortjener ikke bo i vold.

Til terapeuten? Hva med å pute deg selv på melding? Send en e-post eller melding på Helsenorge. Trykk send før du kan angre. Gjør et opptak av din partner i full voldelig output og ta det med deg til neste time, så kan du trykke «play» heller enn å forklare.

Anonymkode: dd2a0...174

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Om du har et biologisk barn boende i huset så finner du frem Løven i deg og kaster henne på huet og røven ut!

Beskytt deg selv og IKKE MINST barnet ditt!!!

Anonymkode: a5058...e0d

• Liker 5
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du går til psykolog. Det er ikke alltid så lett å forstå hvordan man kan vikle seg inn i sånt, eller hvordan man skal komme seg ut av det. 
Nå har du tatt det første skrittet. Du har fortalt til oss hvordan det egentlig er hjemme hos deg. 

Da jeg hadde en veldig tøff periode i livet, var psykologen den første jeg fortalte det til. Han oppfordret meg til å snakke med flere, og ettert hvert klarte jeg det også. Det gjorde det mye enklere å takle den tøffe tiden. 

Du kommer til å komme deg ut av det. Det er bare et spørsmål om tid. Og derfor kan du like gjerne si det neste gang du er hos psykologen. Fortell at du har mistet deg selv. Hen vil forstå. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: 3bc76...91b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare hive gærningen på dør, rett og slett. Her er dog ikke psykolog løsningen, men selvrespekt og handling. 

Anonymkode: 29554...6d1

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Oi, slutt å rettferdiggjøre dette tullet da. God pappa, snill, arbeidsom…Du mener manipulerende psykopat? 

Anonymkode: a9411...39d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, noen av setningene er helt over grensa uansett situasjon, noen er situasjonsbetinget og noen synes jeg du bare får tåle uten å bli krenka.. Man bør tåle å høre at man er verdens minst romantiske mann, altså..

Utover det er det vel bare du som kan sette grensa for hva du tåler.

Anonymkode: a5eb2...30f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dra til helvete. 

Gå å drep deg selv. 

Fuck off. 

Du er psykopat.

Osv osv osv. 

Og her er jeg. En ellers ressurssterk mann godt oppe i 50-årene. God utdannelse, snill, arbeidsom, en svært god pappa (det får jeg faktisk skryt for), som holder ut, godtar, unnskylder, tar det på meg selv. Sier ifra innimellom. Noen ganger får jeg en unnskyldning, andre ganger ikke. Men, en unnskyldning varer ikke lenge før det hele gjentar seg. Sammen på snart tredje året. Samboer på snart andre året. Én tenåring hver i huset. Jeg eier. Jeg frosser og frykter et sant helvete ved å gjøre det slutt og kaste henne ut og bort. Hvordan kan jeg, av alle, godta dette? Jeg klarer ikke engang å innrømme dette til min psykolog jeg har vært hos et par-tre ganger i høst. Familiene min vet niks. Ikke venner heller. 

Kan det egentlig bli så veldig mye verre? 😐

Jeg tenker at du må sette deg ned med henne når det er rolig og be henne om å flytte ut. 
Tror du bør gjøre opptak av samtalen sånn at hun ikke ender opp med å beskylde deg for vold og trusler og what-not. 

Det får være opp til henne og NAV å klare å skaffe en nødmelding. 
Jeg hadde vært redd for at hun ville komme til å gjøre skade på inventaret hvis hun var alene. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes de setningene du skriver er langt over grensa av hva jeg hadde akseptert.  Hun virker veldig umoden, hvor gammel er hun? Dette hadde jeg avsluttet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Oi, slutt å rettferdiggjøre dette tullet da. God pappa, snill, arbeidsom…Du mener manipulerende psykopat? 

TS er pappa og skriver om sin partner og hvordan hun oppfører seg. Du må lese ordentlig. 

Anonymkode: 7b161...e0b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette mennesket må du bare få ut av livet ditt. 

Du kan få mental og praktisk støtte fra krisesenter og diverse instanser med fokus på vold i nære relasjoner. Ikke vær flau, bli målrettet! Barnet ditt bør ikke leve med dette.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dra til helvete. 

Gå å drep deg selv. 

Fuck off. 

Du er psykopat.

Osv osv osv. 

Unnskyld for at jeg sier det, men du har blitt en tøffel! Ingen fortjener å bli snakket slik til. For din egen psykisk helses skyld så bør du vurdere å gå videre. Du fortjener så mye mer. 

Anonymkode: cc53c...fc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dra til helvete. 

Gå å drep deg selv. 

Fuck off. 

Du er psykopat.

Osv osv osv. 

Dette er ren psykisk  vold. Mye verbal vold. Du skal ikke jobbe med deg selv for å godta vold. Du trenger hjelp til å avslutte et slikt forhold. 

Jeg kjenner om et slikt par, hvor mannen jevnlig utsettes for psykisk og fysisk vold. En oppegående,  snill og smart mann med god jobb, kontroll på økonomi som blir til og med slått av sin kvinnelig samboer i tillegg til psykiskvold. 

Jeg får vondt av å lese ditt innlegg. Det er dessverre enda vanskeligere for menn enn for kvinner, å fortelle om at én utsettes for vold. Jeg vil bare si at du er ikke mindre en mann hvis du utsettes for vold fra en kvinne. Du er ikke svak, ikke dum og det er ikke din skyld. 

Veien utifra slike forhold er lang og vanskelig nettopp fordi at hun holder deg nede med slike nedlatende, sårende og ydmykende utblåsinger. Man blir utslitt av slike angrep og av å leve i konstant beredskapsmodus. De "gode" periodene mellom voldshendelser er uansett aldri gode og man får ikke slappe av og bygge seg opp igjen, da man venter bare på når dette skjer igjen (kalles latent vold). Også det å holde det skjult og spille et spill om at alt er ok, tapper man for mye energi.

Jeg anbefaler at du setter deg et mål - å gå fra henne- og tar små steg av gangen. 

Begynn med å fortwlle det til din terapeut. Psykologen din kan hjelpe deg å lage en plan og støtte deg underveis. 

Ta kontakt med en advokat angående separasjon.

Begynn å notere voldshendekser (dato og hva NØYAKTIG hun sa og gjorde). Dette kan hjelpe deg å stå stødig i din beslutning om å gå fra henne. Det å lese  utskjellsordene som ble slengt mot deg, kan hjelpe deg å ta avstand fra volden og dermed gi deg styrke i å bevege deg ut av forholdet, være mindre redd og mindre påvirket av eventuelle trusler og manipulasjoner.

Masse lykke til. 

Hilsen,  kvinne. 

• Nyttig 2
Skrevet

Bare én av disse setningene fra MIN partner og han hadde vært en eks før han visste ordet av det. Null toleranse for sånt. Ikke engang i stundens hete ( krangel) er dette ok. Ingen steder! Til ingen mennesker. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde MIN mann sagt sånn til meg hadde jeg ringt 113 for noe er alvorlig alvorlig galt med han slik jeg kjenner han etter 20 år. 

Anonymkode: 83e1c...2c1

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må få tatt lydopptak av flere tilfeller. For su kan trenge det til familievernkontoret dersom barnefordeling er et tema (usikker på barnas alder? Felles barn?). Uansett - Lydopptak er gull verdt. 

Dette er psykisk terror. Du må vekk. Eller, vekk fra dette mennesket.

Anonymkode: cce24...f06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

TS er pappa og skriver om sin partner og hvordan hun oppfører seg. Du må lese ordentlig. 

Anonymkode: 7b161...e0b

Oi…du har rett. Sorry. 

• Liker 1
Skrevet

Du avslutter dette forholdet. Ingen skal si sånt til andre. Og en partner som oppfører seg sånn, fortjener å bli kastet på dør. Det er bedre å være alene enn å være i ett giftig forhold 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Åååå, dette skulle bare vært meg. Du og du, for et leven det skulle blitt.

Anonymkode: 40a51...407

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...