Gå til innhold

Laktosefri sjokoladekake

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har Toro noe laktosefrie sjokoladekaker? Eller har dere noen oppskrifter å dele? 

Anonymkode: 1a630...6f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel lage alle sjokoladekaker som er laget med kakao og bare bytte ut laktosefritt smør og melk, rømme eller hva man vil ha i. Er det jeg gjør her. Lager alle mulige kaker, men bytter til laktosefrie ingredienser 

Anonymkode: 79299...443

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har Toro noe laktosefrie sjokoladekaker? Eller har dere noen oppskrifter å dele? 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Denne slår aldri feil. Den er naturlig fri for laktose og har ingredienser som man finner i de fleste kjøkkenskap.

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/crazy-devil-chocolate-cake

Anonymkode: 5c7bd...2e2

Skrevet

Jeg liker godt Ida Gran Jansen sin sjokoladelangpannekake. 

Bruker laktosefri melk og -smør. Pass på st pynten er laktosefri og (NonStop feks inneholder laktose).

Anonymkode: 4b11d...09c

Skrevet

Både Toro og Regal sin langpannekake med sjokolade er melkefri, samme med brownies også. 

Laktose og melkefritt er likevel utrolig enkelt å tilpasse. Bare ta hvilken som helst oppskrift og bytt med produkter som tåles og det blir omtrent alltid bra resultat.

Jeg har selv melkeallergi og går enten for en vilkårlig oppskrift og bytter produkter, eller en kake som Crazy cake som er nevnt over her. Begge deler gir like godt resultat. Selv Nesquick og O’boy er melkefrie og kan brukes med passende melkealternativ til 😊

Husk også å bruke riktig smør/margarin i glasuren, og sjekke pynten 😊

Skrevet
Daisy-love skrev (5 timer siden):

Både Toro og Regal sin langpannekake med sjokolade er melkefri, samme med brownies også. 

Laktose og melkefritt er likevel utrolig enkelt å tilpasse. Bare ta hvilken som helst oppskrift og bytt med produkter som tåles og det blir omtrent alltid bra resultat.

Jeg har selv melkeallergi og går enten for en vilkårlig oppskrift og bytter produkter, eller en kake som Crazy cake som er nevnt over her. Begge deler gir like godt resultat. Selv Nesquick og O’boy er melkefrie og kan brukes med passende melkealternativ til 😊

Husk også å bruke riktig smør/margarin i glasuren, og sjekke pynten 😊

Nå sier jeg ikke at alle som ikke er vant med allergier lett begår feil,men jeg har selv opplevd å bli servert ting som som de uttrykkelig bemerker at er trygg for meg å spise, men så viser det segat ja de har byttet ut melka i oppskriften med en melk jeg tåler, men de tenkte ikke over margarin som de brukte i glasuren. Og det er derfor jeg som første valg alltid anbefaler crazy devil cake fordi den er naturlig fri for flere vanlige allergener(og ønsker man at den skal være glutenfri også poengterer jeg at man fint kan bytte ut vanlig mel med glutenfritt). Men det må jo også nevnes at denne kaken ikke bare er en sånn kake som man «må» velge fordi man får en person på besøk som ikke tåler det ene eller det andre. Det er en super kake og jeg blir alltid spurt om oppskriften når jeg serverer den og jeg vet om mange som nå velger den kaken som førstevalg selv om den ikke skal serveres til noen som har allergi/intoleranse.

Anonymkode: 5c7bd...2e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...