Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaringer med konfirmasjoner men er det innenfor å ha bord i lukket rom / chambre separe på en spesielt fin restaurant?

Er egentlig mer vår families stil med middager  og etc. - fremfor lokale/hotell der foreldre  taler i mikrofon.

Vi har ikke mange i familien så ville ha passet best for oss med middag og «med mer» ved havgapet på separat rom, en veldig fin restaurant. 

Men mikrofon og taler med «Jammen har du blitt stor» og «Fotoframvisning av gutten fra liten til nå» og «lykke til videre i livet» er egentlig ikke oss.

Tror konfirmanten blir fornøyd også, da vi kan gi ham bilder og «taler» under middagen, og senere i år en reise til en by/land han ønsker.

Men gavebordet der alt er på utstilling og kakene på fat vil mangle.

Flere mer erfaringene? 

🎂🎂🍰🍰🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂

Anonymkode: 1db68...66a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Korrigerer meg selv: 

Gavene vil ikke mangle 🙂 

Men «gavene utstilt på bord vil mangle. 

Fleste gir uansett penger. 

AnonymBruker
Skrevet

Klart det er innafor.

Anonymkode: 4dea9...635

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke at det er viktig,  men hvorfor kan dere ikke ha gavebord om dere er på et lukket rom? 

Sånn ellers høres det innafor ut.  Dere lager vel istand et selskap som passer for dere, så hva andre mener betyr ikke noe.  

Anonymkode: e8b53...458

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det høres helt topp ut! Gjør det som passer best for dere. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det opplegget der kalles en eksklusiv konfirmasjonsfeiring. Alle hadde valgt det hadde det kunnet. De fleste har ikke økonomi, som gjør at de spiser billig tapas i et billig lokale. Ellers har de så mange gamle, sure tanter og onkler at de klarer ikke invitere få, som dette konseptet krever.  Din sønn og dere er heldige om dette blir løsningen! Flere i omgangskretsen vår har nå dåp på dette viset, misunner dem maks! 

Anonymkode: 23f8b...5c6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det opplegget der kalles en eksklusiv konfirmasjonsfeiring. Alle hadde valgt det hadde det kunnet. De fleste har ikke økonomi, som gjør at de spiser billig tapas i et billig lokale. Ellers har de så mange gamle, sure tanter og onkler at de klarer ikke invitere få, som dette konseptet krever.  Din sønn og dere er heldige om dette blir løsningen! Flere i omgangskretsen vår har nå dåp på dette viset, misunner dem maks! 

Anonymkode: 23f8b...5c6

Enig!

Men involver konfirmanten i planleggingen helt fra starten. Finn ut hva hen ønsker. 

Anonymkode: cb89c...1f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke vanlig med gavebord lengre? Jeg har ikke sett dem i konfirmasjoner de siste 5-6 årene.

Som gjest ville jeg satt pris på et godt måltid. Men livet har lært meg at restauranter med utsikt og høy prisklasse og restauranter med god mat er to ulike kategorier uten overlapp. Så det ville nok ikke vært mitt førstevalg.

Jeg ville invitert til konfirmanten sin favorittrestaurant. Uavhengig av hva det nå enn var. Kvaliteten på dyre spisesteder er såpass lav at det ikke er verdt pengene uten med forbehold at konfirmanten selv ennå ikke er gått lei. 

Anonymkode: ce222...43b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar!

Selv vokste jeg opp med en nøktern og enkel konfirmasjon. Vindfull barn sent i livet så har ingen av de jevnaldrende voksne venner å sammenlikne med. 

Ble veldig glad for å høre at det kan være innenfor. 

Et familiemedlem sa «»er vel ikke helt vanlig det», så ble faktisk usikker. Dette familiemedlemmet er vant til sang til alle printer i et hefte. Men vi har ikke personlighet til å holde tale i mikrofon og synge fra hefte.

Da fortsetter jeg bare planleggingen av den restauranten.

Vi skal i kirken først men vet ikke helt om det pleier å være samme dag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2026 den 18.30):

Har ikke erfaringer med konfirmasjoner men er det innenfor å ha bord i lukket rom / chambre separe på en spesielt fin restaurant?

Er egentlig mer vår families stil med middager  og etc. - fremfor lokale/hotell der foreldre  taler i mikrofon.

Vi har ikke mange i familien så ville ha passet best for oss med middag og «med mer» ved havgapet på separat rom, en veldig fin restaurant. 

Men mikrofon og taler med «Jammen har du blitt stor» og «Fotoframvisning av gutten fra liten til nå» og «lykke til videre i livet» er egentlig ikke oss.

Tror konfirmanten blir fornøyd også, da vi kan gi ham bilder og «taler» under middagen, og senere i år en reise til en by/land han ønsker.

Men gavebordet der alt er på utstilling og kakene på fat vil mangle.

Flere mer erfaringene? 

🎂🎂🍰🍰🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂

Hør om de kan sette opp bord til gaver og evt kakebord(om dere skal ha det).

Anonymkode: bc516...3e4

AnonymBruker
Skrevet

Og det høres koslig ut med slik feiring, sønnen er fornøyd? Kjør på og drit i hva andre mener!

Anonymkode: bc516...3e4

Skrevet

Hva ønsker konfrmanten? 
Helt innafor å spise i et lukket rom på restaurant- intim og koselig feiring. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva ønsker konfirmanten. Her var nå konfirmanten med å planla.

Vi leiet lokale, laget koldt bord. Vi hadde sanger og taler,  vanlig i min manns familie, min familie er tale vanlig

Neders i lokalet vi satt laget vi et bord som gaver og kort ble satt på.

Så en skrev gavebord ikke er normalt. Har nå de siste 4 årene vært i 9 konfirmasjoner og alle har hatt bord dee gaver og kort ble lagt

Endret av moomino
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes sykt koselig ut ❤️ med forbehold om at dere tar selskapet hjem for mingling, kaffe og kake etter besøk på restauranten. 

Anonymkode: 944e1...549

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2026 den 19.11):

Det er vel ikke vanlig med gavebord lengre? Jeg har ikke sett dem i konfirmasjoner de siste 5-6 årene.

Som gjest ville jeg satt pris på et godt måltid. Men livet har lært meg at restauranter med utsikt og høy prisklasse og restauranter med god mat er to ulike kategorier uten overlapp. Så det ville nok ikke vært mitt førstevalg.

Jeg ville invitert til konfirmanten sin favorittrestaurant. Uavhengig av hva det nå enn var. Kvaliteten på dyre spisesteder er såpass lav at det ikke er verdt pengene uten med forbehold at konfirmanten selv ennå ikke er gått lei. 

Anonymkode: ce222...43b

Har vært i flere de siste årene og alle har hatt gavebord.  Hvor legger de gaver da? Bare på gulvet i poser

Anonymkode: e56e5...d06

AnonymBruker
Skrevet

Hvis liten familie så hadde jeg også valgt chambre separe.

Praktisk!

Anonymkode: 43ee0...579

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vant med at ulike familier har ulike løsninger, alt fra å ha det hjemme, leid lokale eller restauranter, og jeg skjønner ikke helt hvorfor noe skulle være mer innenfor enn en annen løsning. 

Eneste jeg aldri har opplevd, er at det er så mange gjester i en konfirmasjon, at man bruker mikrofon under taler.

Anonymkode: 9b707...ee9

AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt innafor ts, dere er ikke de eneste som feirer konfirmasjon på restaurant. Det er en fin løsning om man ikke er så mange. Vi hadde det hjemme, vi har god plass og hadde rundt 20 gjester plassert på ulike bord i stuene våre. Og noen har det i leid lokale.

Vi hadde forøvrig barnedåp på en restaurant, da var vi kanskje 17 gjester som satt i eget rom med langbord. Vi fikk lov til å ta med egen kake også som vi hadde sammen med desserten og vi sang til og med en sang, så det er mye som er mulig. Vi sang jeg har en tulle.

Sånne hjemmelagde konfirmasjonssanger blir fort litt kleine synes jeg.

Anonymkode: 6ecb3...174

AnonymBruker
Skrevet

Har arrangert tre konfirmasjoner. Den siste tok vi på restauranten med alt inkludert. Hadde jeg vist hvor mye bedre det var enn det klassiske lokalet, men egen pynt og stress hadde jeg gått for restaurant med de to første også.

Men det utelukket ikke lysbilder, taler og gavebord. Forskjellen var at restauranten fikset alt for oss, vi tok kun med kaker. Det holdt også stedet lukket for andre til vi var ferdige. (Liten lokal restaurant) Trodde det skulle bli voldsomt dyrt, men det ble ikke det heller. De få tusenlappen ekstra var absolutt verdt det.

Anonymkode: bd0e1...199

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden det er en sønn du har så kan du vedde på at minst 95% av presangene hans er penger. Et eget gavebord er unødvendig. Det holder at mor har en stor veske den dagen for å legge de få fysiske presangene oppi, eventuelt. 

❤️ 

Anonymkode: 9d6fe...a60

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...