AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:31 #1 Skrevet fredag kl. 14:31 Hei, tror jeg har lest en hver tråd på akkurat denne overskriften nå, men ønsker å lage en egen. Jeg er prøver i litt over ett år nå (er i gang med henvisning til IVF) men vi prøver enda frem til vi har fått dato ved St. Olavs. I dag er jeg 12 DPO. Jeg testet hver dag med clear blue EL og fikk da smilefjes 24 januar, så jeg går ut fra at EL var 25.Januar. Jeg forventer mensen i morgen (13 DPO) i følge app og har ganske så lik mensensyklus. Bruker å spotte brunlig 1-2 dager før det da kommer friskt blod. Har også alltid ømme pupper og murringer eller en følelse av at mensen kommer hvert sekund, men ellers ikke noe. Denne syklusen har vært litt annerledes men jeg kan jo selvsagt innbille meg ting. Er på let etter solskinnshistorier eller hvordan du visste at du var gravid og hvilke tester du bruke? Testet med babyplan tidligtester 8-10 DPO, de var blenda hvite. Ikke testet i går og heller ikke i dag. Våknet opp kl 5 med intense mensensmerter og gikk på do for kjentes ut som jeg skulle få mensen, den har enda ikke kommet. Ganske hvit til gjennomsiktig utflod(vet ikke om det har noe å si). Har også hatt intenst hodepine i går og de 3 siste dagene har jeg lagt meg klokken 19:00 fordi jeg har vært stuptrøtt, jeg har også stikkinger i høyre eggstokk som kommer og går og vondt i korsryggen. Det er også ganske nytt for meg. Har hørt flere har sagt de bare visste det når de var gravid, denne følelsen har jeg da ikke hatt, tenker heller omvendt at "nå kommer mensen hvert sekund". Hvordan var det med dere? Når testet dere positive og var det noe annerledes eller noen med lignende symptombilde som meg? Dette er første barnet evt. så jeg vet ikke så mye hva jeg skal se eller kjenne etter, men har en følelse av at det ikke funket denne mnd heller... tørr ikke håpe på noe og bli knust igjen. Takk for alle svar, håper så mange som mulig vil dele! Anonymkode: 89f8e...cfa
Sniff76 Skrevet fredag kl. 14:41 #2 Skrevet fredag kl. 14:41 Tenker at hvis dette er graviditetstegn, skal en test slå ut positivt nå 😊 Jeg har 3 barn og mistet en gang (kjemisk). Langtidsprøver pluss IVF. Lenge siden nå da... Det som har vært felles i mine graviditeter, er mensen kommer følelse som at det virkelig renner masse blod ut. Løper på do for å ta på bind og der er det ingenting. Dette begynte et par dager før IKM og holdt på en uke eller kanskje to uker.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:43 #3 Skrevet fredag kl. 14:43 Ikke det svaret du håper på, men jeg har vært prøver i 3 år, gått igjennom mange IVF forsøk og hatt mange kjemiske. Konklusjon: Eneste sikre symptomet er en positiv graviditetstest. Hadde jeg vært en av dem som ble gravid lett, hadde jeg garantert kommet med en historie om at jeg opplevde x og y annerledes akkurat den syklusen. Men fordi jeg har vært prøver så lenge, så vet jeg at man kan ha null tillitt til det man kjenner på. Jeg har hatt sykluser som har vært kjemperare og jeg har vært overbevist om at jeg har vært gravid -men ikke vært det, og sykluser hvor jeg har kjent ingenting og vært gravid. Progesteron er synderen. Og mengden og fluktueringen av progesteron varierer fra syklus til syklus. Derfor kan man oppleve så mange ulike symptomer fra gang til gang. Og det er så innmari irriterende at jeg har ikke ord! Spesielt når man har vært prøver lenge. Den medisinske litteraturen er egentlig ganske tydelig: man kan ikke kjenne en tidlig graviditet. Symptomene kommer først etter mensen pleier å komme. Den subjektive oppfatningen hos kvinner er annerledes. Og spør du, kommer du til å få masse svar på at man kjente x, y, z. Men jeg vil egentlig råde deg til å ikke bry deg så mye. Man kan aldri vite for sikkert før det dukker opp to tydelige streker på en test. For det kan være slitsomt i lengden å kjenne etter hele tiden (selv om jeg gjør det litt fortsatt selv). Masse lykke til med IVF! Håper det klaffer for dere! Anonymkode: 530ee...f72 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:47 #4 Skrevet fredag kl. 15:47 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ikke det svaret du håper på, men jeg har vært prøver i 3 år, gått igjennom mange IVF forsøk og hatt mange kjemiske. Konklusjon: Eneste sikre symptomet er en positiv graviditetstest. Hadde jeg vært en av dem som ble gravid lett, hadde jeg garantert kommet med en historie om at jeg opplevde x og y annerledes akkurat den syklusen. Men fordi jeg har vært prøver så lenge, så vet jeg at man kan ha null tillitt til det man kjenner på. Jeg har hatt sykluser som har vært kjemperare og jeg har vært overbevist om at jeg har vært gravid -men ikke vært det, og sykluser hvor jeg har kjent ingenting og vært gravid. Progesteron er synderen. Og mengden og fluktueringen av progesteron varierer fra syklus til syklus. Derfor kan man oppleve så mange ulike symptomer fra gang til gang. Og det er så innmari irriterende at jeg har ikke ord! Spesielt når man har vært prøver lenge. Den medisinske litteraturen er egentlig ganske tydelig: man kan ikke kjenne en tidlig graviditet. Symptomene kommer først etter mensen pleier å komme. Den subjektive oppfatningen hos kvinner er annerledes. Og spør du, kommer du til å få masse svar på at man kjente x, y, z. Men jeg vil egentlig råde deg til å ikke bry deg så mye. Man kan aldri vite for sikkert før det dukker opp to tydelige streker på en test. For det kan være slitsomt i lengden å kjenne etter hele tiden (selv om jeg gjør det litt fortsatt selv). Masse lykke til med IVF! Håper det klaffer for dere! Anonymkode: 530ee...f72 Ikke det svaret en ønsker men det en trenger å høre 😭❤️ det er veldig sant det du sier, er bare så fryktelig vanskelig å la være å kjenne etter eller håpe… det siste året ++ har gått i EL-tester, apper, forumsøk, symptomjakt… m/mer. Jeg er så sliten men samtidig klarer jeg ikke å bare la være jeg vil jo bare ha barn. Fryktelig leit at det skal være så vanskelig for noen og gruer meg ekstremt til IVF så håper enda på et under som gjør at jeg blir gravid før time på St.O. Hos meg var alle prøvene normale og på ultralyd såg også alt fint ut, hun sa jeg hadde veldig fine slimhinner, tykke og god til at eg egg kan feste seg. Min mann har lett nedsatt bevegelighet i spermiene, og da sa gynekologen «litt usikker på om det betyr noe for dere» så høres jo ut som der ikke egentlig er noe galt med oss sånn sett… skulle av og til ønske det var noe som var åpenbart galt slik en kunne ta en pille også klaffet det.. -TS Anonymkode: 89f8e...cfa
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:48 #5 Skrevet fredag kl. 15:48 Sniff76 skrev (1 time siden): Tenker at hvis dette er graviditetstegn, skal en test slå ut positivt nå 😊 Jeg har 3 barn og mistet en gang (kjemisk). Langtidsprøver pluss IVF. Lenge siden nå da... Det som har vært felles i mine graviditeter, er mensen kommer følelse som at det virkelig renner masse blod ut. Løper på do for å ta på bind og der er det ingenting. Dette begynte et par dager før IKM og holdt på en uke eller kanskje to uker. Testet nå… var negativ😭 så tror jeg gir opp håpet og innstiller meg på mens… Anonymkode: 89f8e...cfa 1
mommyaka Skrevet fredag kl. 17:45 #6 Skrevet fredag kl. 17:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke det svaret en ønsker men det en trenger å høre 😭❤️ det er veldig sant det du sier, er bare så fryktelig vanskelig å la være å kjenne etter eller håpe… det siste året ++ har gått i EL-tester, apper, forumsøk, symptomjakt… m/mer. Jeg er så sliten men samtidig klarer jeg ikke å bare la være jeg vil jo bare ha barn. Fryktelig leit at det skal være så vanskelig for noen og gruer meg ekstremt til IVF så håper enda på et under som gjør at jeg blir gravid før time på St.O. Hos meg var alle prøvene normale og på ultralyd såg også alt fint ut, hun sa jeg hadde veldig fine slimhinner, tykke og god til at eg egg kan feste seg. Min mann har lett nedsatt bevegelighet i spermiene, og da sa gynekologen «litt usikker på om det betyr noe for dere» så høres jo ut som der ikke egentlig er noe galt med oss sånn sett… skulle av og til ønske det var noe som var åpenbart galt slik en kunne ta en pille også klaffet det.. -TS Anonymkode: 89f8e...cfa Har du stabil syklus? Har du eggløsning?( Uten om app/ tester)
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:18 #7 Skrevet fredag kl. 22:18 mommyaka skrev (4 timer siden): Har du stabil syklus? Har du eggløsning?( Uten om app/ tester) Ja jeg har stabil syklus. Har 4 dager med menstruasjon og 28 dagers syklus. Får alltid eggløsning hver måned. Så kjempefrustrerende at den ikke vil sitte… Lurer på om jeg har en form for pcos.. Har ikke fått noe diagnose men har helt sykt med hårvekst, har lyst hår (blond) men får lange svarte skjegghår de samme plassene så jeg må nappe de liksom også spotter jeg en del før menstruasjon hver gang og slet med cyster som sprakk i eggstokkene for noen år siden når jeg hadde pstav. men er vell ikke nok til å kunne si en har pcos😅. Er 174 cm høy og er normalvektig. Trener lite men går tur hver dag og får inn skritt. Ellers sunn livsstil begge to, partneren min trener en del mer enn meg og er også normalvektig. Vi er i midten av 20 åra begge to så føler oddsa er så gode som mulig. Har også kjøpt utallige vitaminer og kosttilskudd som maca-root for å gjøre sjangsen bedre som vi begge går på. Men har som sagt ikke klaffet, dette er første måned med maca.. skal forsøke ta det mer, men har vært litt delte meninger om det. Anonymkode: 89f8e...cfa
mommyaka Skrevet lørdag kl. 09:35 #8 Skrevet lørdag kl. 09:35 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja jeg har stabil syklus. Har 4 dager med menstruasjon og 28 dagers syklus. Får alltid eggløsning hver måned. Så kjempefrustrerende at den ikke vil sitte… Lurer på om jeg har en form for pcos.. Har ikke fått noe diagnose men har helt sykt med hårvekst, har lyst hår (blond) men får lange svarte skjegghår de samme plassene så jeg må nappe de liksom også spotter jeg en del før menstruasjon hver gang og slet med cyster som sprakk i eggstokkene for noen år siden når jeg hadde pstav. men er vell ikke nok til å kunne si en har pcos😅. Er 174 cm høy og er normalvektig. Trener lite men går tur hver dag og får inn skritt. Ellers sunn livsstil begge to, partneren min trener en del mer enn meg og er også normalvektig. Vi er i midten av 20 åra begge to så føler oddsa er så gode som mulig. Har også kjøpt utallige vitaminer og kosttilskudd som maca-root for å gjøre sjangsen bedre som vi begge går på. Men har som sagt ikke klaffet, dette er første måned med maca.. skal forsøke ta det mer, men har vært litt delte meninger om det. Anonymkode: 89f8e...cfa Høres ikke ut som du har pcos. Hvor lenge har dere prøvd? Har dere testet sperm?
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:04 #9 Skrevet lørdag kl. 11:04 mommyaka skrev (1 time siden): Høres ikke ut som du har pcos. Hvor lenge har dere prøvd? Har dere testet sperm? Prøvere siden November 2024 og ja tror jeg skrev det i innlegget🤔fikk tilbake svar på spermprøven hvor gynekolog skrev «lett nedsatt bevegelighet, usikker på om det har noe å si for dere» so veldig vagt svar. Anonymkode: 89f8e...cfa
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:49 #10 Skrevet mandag kl. 07:49 Ts her! Jeg fikk mensen på lørdag… så da blir det ny prøverunde ..igjen🥲 synes dette er så tungt.. gruer meg fælt til IVF. Vet ikk hvorfor men virker så utrolig belastende. Vi har lang reisevei i tillegg siden vi bor så øde Anonymkode: 89f8e...cfa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå