Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (3 minutter siden):

Fascinerende at kvinner skal ha ansvaret for oppførselen til menn de er sammen med, så senere være ansvarlige for oppførselen for sine voksne menns oppførsel. 

Kvinner er ikke ansvarlig for menns oppførsel. De er ansvarlig for egne valg og egen oppførsel, som da inkluderer å "gjøre alt". 

Anonymkode: 2e708...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan er det relevant? Alltid folk med sprø meninger på KG.

Fordi å la være å gjøre ting fordi partnerer ikke gjør det, har konsekvenser for barna! Det er ikke noe man ‘’velger selv’’ når det er ting som må gjøres. Tar ikke en av partene ansvar, faller det på den andre. 

Min samboer sa han skulle følge opp medisinering av katten vår (livsviktige medisiner morgen og kveld), da jeg hadde baby omtrent 24/7, og medisinen er skadelig for barn. Nå er det jeg som tar det igjen, da han glemmer det mer enn 50% av dagene. Føler meg tvunget da jeg ikke vil katten vår skal ha det vondt. Ikke alltid det bare er , som jeg siterte deg på:  ‘’Nei, det faller ikke på deg. Du har selv valgt å la det falle på deg og overta alt.’’ 

Anonymkode: 60fd6...7a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi å la være å gjøre ting fordi partnerer ikke gjør det, har konsekvenser for barna! Det er ikke noe man ‘’velger selv’’ når det er ting som må gjøres. Tar ikke en av partene ansvar, faller det på den andre. 

Min samboer sa han skulle følge opp medisinering av katten vår (livsviktige medisiner morgen og kveld), da jeg hadde baby omtrent 24/7, og medisinen er skadelig for barn. Nå er det jeg som tar det igjen, da han glemmer det mer enn 50% av dagene. Føler meg tvunget da jeg ikke vil katten vår skal ha det vondt. Ikke alltid det bare er , som jeg siterte deg på:  ‘’Nei, det faller ikke på deg. Du har selv valgt å la det falle på deg og overta alt.’’ 

Anonymkode: 60fd6...7a6

Det finnes alltid ekstreme unntak. Men, ja, i en periode vil det gå utover barna. Det må det gjøre for at han skal føle på konsekvensene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kvinner er ikke ansvarlig for menns oppførsel. De er ansvarlig for egne valg og egen oppførsel, som da inkluderer å "gjøre alt". 

Hadde vært topp om alle disse mennene kom ferdig leverte med referansebrev fra mødrene, vennene og eksene sine da 😂

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (18 minutter siden):

Hadde vært topp om alle disse mennene kom ferdig leverte med referansebrev fra mødrene, vennene og eksene sine da 😂

Flere gjør det i større grad enn mange innser.

Når jeg blir kjent med nye mennesker så er jeg spesielt lydhør til hvordan de behandler andre mennesker - spesielt hvordan de omtaler andre. Og har de barn med noen fra før så er relasjonen der og samvær veldig viktig.

En forelder som snakker dritt om den andre foreldren åpent til andre skygger jeg fort unna.

Nå vil det åpenbart være sånn at de fleste av oss pynter på det eller utelater en del. Men jeg vil allikevel påstå at følger man med fra start så vil veldig mange avsløre seg selv.

Men så er det ikke uten grunn at man sier kjærlighet gjør blind. Det hjelper ikke med et anbefalingsbrev fra mamma skrevet i blod eller skillsmisseattest med leppestift når man er villig til å overse det meste.

• Liker 2
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (51 minutter siden):

Fascinerende at kvinner skal ha ansvaret for oppførselen til menn de er sammen med, så senere være ansvarlige for oppførselen for sine voksne menns oppførsel. 

Har aldri opplevd at en mann fra dag én har dukket opp alt for sent, eller uteblir, plutselig forsvinner uten å gi beskjed, tilbakeholder informasjon, tar store livsviktige avgjørelser helt alene, slenger fra seg ting overalt, nekter å bidra praktisk, får raserianfall, er kontrollerende, osv. 

Slikt kommer gradvis over tid, kanskje over flere år.

Folk flest er jo ikke seg selv fullt ut på første date.

Heldigvis/dessverre. 😅

Folk forandrer seg også en god del når de får barn. Både mannen og kvinnen.

Jeg har ikke sagt at kvinner skal ta ansvar for menns oppførsel. Jeg hevder at roller setter seg tidlig i et hvert forhold. Det gjelder også på en arbeidsplass, i en skoleklasse, blant venner mm. Når Eva alltid setter på oppvaskmaskina før hun går fra jobben, er det ikke noen andre som gjør det. Hvorvidt det er fordi de ikke vil ta fra Eva oppgaven, er late, unndrar seg ansvar, alltid er for sent ute elker annet har liten betydning. Rollene blir satt, og det skal etter en tid mye til for å endre dem. Etter 5 år er Eva drittsur, mens andre tror hun synes det er greit å ta oppgaven. Eva har et medansvar. Hvirfor gjorde hun "gladelig" jobben alene første uka, første måneden mm? Hvorfor bidro hun ikke til fordeling av ansvaret?

Videre stiller jeg mef spørrende til at folk flytter sammen uten å avtale fordeling av ansvar i hjemmet.

Anonymkode: e39aa...13a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2026 den 10.22):

Jeg er i gang med å teste denne tilværelsen nå. Har holdt det gående i et psr uker. Dette inkluderer å speile min manns manglende kommunikasjon rundt dagligdagse ting som levering, henting, middag og andre planer. Jeg bare gjør det som funker for meg og som jeg har lyst til - slik han kan ha en tendens til. 

Mannen er ved å miste forstanden.  Enten blir dette begynnelsen på slutten, eller så fører denne revolusjonen til "en ny vår". Jeg håper på det siste.

Jeg må naturligvis tåle å stå i rot og kaos, men det må gjerne bli verre før det blir bedre. For jeg makter ikke å alltid organisere, holde orden og styr på alt, og være primus motor for st ting går noenlunde greit hele tida.

Det mannen så langt ser ut til å innse, er at når jeg ikke legger plan, forteller hva som er planen og sørger for gjennomføring, så er det plustelig et tomrom der kaoset hersker. Ungene kommer seg plustelig ikke på aktivitetene sine, bursdagsgaver må handles i siste heseblesende øyeblikk (av far), der blir skiver til middag, rotet flyter, jeg drar på jobb tidlig og kommer hjem sent så far må ta hjemmekontor for å få til både levering og henting. 

Mangelen på mor merkes. Men jeg har det faktisk utrolig avslappende. Det er deilig!

Anonymkode: 7236d...8d5

Jeg vil gjerne høre hvordan dette går videre! Skriv en egen tråd :D

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes alltid ekstreme unntak. Men, ja, i en periode vil det gå utover barna. Det må det gjøre for at han skal føle på konsekvensene. 

Hva om det er snakk om syke barn og livsviktige medisiner da? Nei ikke alle får friske barn.

Endret av Maleficenta
  • Nyttig 1
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (16 timer siden):

Det er ikke sånn at disse mennene viser disse sidene av seg selv fra og med dag nr. én. 

På samme måte som at konebankere ikke planter knyttneven i ansiktet på kvinnen på date nr. én.

Joda men det er flere som klager iallefall her på kg, som har fått flere enn ett barn med mannen og som til og med er gravide når de skriver et innlegg her om hvor håpløs mannen er, og til og med har vært etter de fikk første barnet....

Skrevet
Maleficenta skrev (12 minutter siden):

Joda men det er flere som klager iallefall her på kg, som har fått flere enn ett barn med mannen og som til og med er gravide når de skriver et innlegg her om hvor håpløs mannen er, og til og med har vært etter de fikk første barnet....

De ønsker vel at han skal «bli seg selv igjen». 😬

Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (1 minutt siden):

De ønsker vel at han skal «bli seg selv igjen». 😬

Det gjør de sikkert. De har nok et håp. Jeg ser jo den... Men

Skrevet
Maleficenta skrev (18 minutter siden):

Hva om det er snakk om syke barn og livsviktige medisiner da? Nei ikke alle får friske barn.

Det svarte jeg jo allerede på i første setning som du siterte.

Skrevet
Maleficenta skrev (6 timer siden):

Det er ikke poenget. Poenget er at dette klarer også en voksen mann å gjøre. Men ja 17 åringen skulle gjort det selv så klart og om det er en gutt så er det jo nesten litt komisk at han blir lært opp til å bli som sin far ..

Er at en på 17 år ikke gjør det selv jeg reagerte på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...