Maleficenta Skrevet fredag kl. 20:50 #61 Skrevet fredag kl. 20:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor gidder dere å få barn med sånne partnere? Hvorfor gidder dere å fortsette forholdet med sånne partere? Eller gjør de mye bra likevel, med både barn, hjem og forhold? Anonymkode: 51512...9d2 Hvorfor spør du ikke heller hvorfor disse mennene velger å være slike partnere? 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:54 #62 Skrevet fredag kl. 20:54 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er i gang med å teste denne tilværelsen nå. Har holdt det gående i et psr uker. Dette inkluderer å speile min manns manglende kommunikasjon rundt dagligdagse ting som levering, henting, middag og andre planer. Jeg bare gjør det som funker for meg og som jeg har lyst til - slik han kan ha en tendens til. Mannen er ved å miste forstanden. Enten blir dette begynnelsen på slutten, eller så fører denne revolusjonen til "en ny vår". Jeg håper på det siste. Jeg må naturligvis tåle å stå i rot og kaos, men det må gjerne bli verre før det blir bedre. For jeg makter ikke å alltid organisere, holde orden og styr på alt, og være primus motor for st ting går noenlunde greit hele tida. Det mannen så langt ser ut til å innse, er at når jeg ikke legger plan, forteller hva som er planen og sørger for gjennomføring, så er det plustelig et tomrom der kaoset hersker. Ungene kommer seg plustelig ikke på aktivitetene sine, bursdagsgaver må handles i siste heseblesende øyeblikk (av far), der blir skiver til middag, rotet flyter, jeg drar på jobb tidlig og kommer hjem sent så far må ta hjemmekontor for å få til både levering og henting. Mangelen på mor merkes. Men jeg har det faktisk utrolig avslappende. Det er deilig! Anonymkode: 7236d...8d5 At du orker! Det som holdt meg fra å kjøre sammen harde linje i forhold til exmann var to spørsmål: -Hvordan vil det prege ungene å leve på Disney og wienerpølser i tre-fire-fem-seks-sju uker (avhengig av hvor utholdende far var)? - Hvordan vil det prege meg med rotehus, junkfood og støy og søppel-tv ved siden av full jobb (strengt tatt både viktigere og bedre betalt enn fars)? Jeg skilte meg i stedet, for å si det sånn. Aldri sett meg tilbake. Anonymkode: 08a25...57c 1
Fru Uperfekt Skrevet fredag kl. 21:01 #63 Skrevet fredag kl. 21:01 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min mann og jeg har tenåringer på 17 og 15. Her om dagen sto jeg og skiftet på senga til 17-åringen (at jeg gidder🙄) mens min mann var inne i samme rom, og rett før han gikk ut av rommet pekte jeg på noen henslengte sokker på gulvet og sa: "Tar du dem med på veien ut?". Mannen min ser ned på sokkene og så opp på meg og spør: "Er de skitne?" Jeg KLIKKET. Han skjønte ikke hvorfor. Han skjønte ikke hvorfor jeg klikket. Mem jeg er sikker på at alle mødre som har vært mødre en stund skjønner hvorfor. Her har vi altså vært foreldre i SYTTEN år, og han forstår ikke at sokker som ligger slengt på vårt sønns soveromsgulv er skitne! Ikke nok med det, han spør MEG, som om jeg er et Orakel eller Wizard of Oz, om JEG vet om det er skitne? Jeg regner jo med det, når de ligger slengt på gulvet, da! Gidder ikke bruke masse tid og etterforskning på å finne ut av det, jeg bare lemper dem i skittentøyskurva og får dem på vask. Fy f*** så irritert jeg ble! Det sier jo LITT når noe så lite velter humøret mitt så fort, KAN det tenkes at jeg har måttet leve med denne ansvarsfraskrivelsen helt siden barna ble født? Eh JA. Og NEI, han var faktisk ikke slik før vi fikk barn. Han tok vanvittig mye ansvar for veldig mye. Helt frem til barna kom. Anonymkode: 78e9c...312 What her evner de å skifte på sengen fra 5-6 års alder. Barn må ha oppgaver
Fru Uperfekt Skrevet fredag kl. 21:04 #64 Skrevet fredag kl. 21:04 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde jeg byttet rolle med mannen min en uke hadde jeg vært utslitt på dag 3, for den mannen har en kapasitet jeg aldri har opplevd maken til, og det gjelder også på hjemmebane både med barn og husarbeid. Godt med en påminnelse om hvor heldig jeg faktisk er. Anonymkode: c9da7...8c1 Samme her, min er en langt bedre husmor enn meg. 1
Fru Uperfekt Skrevet fredag kl. 21:08 #65 Skrevet fredag kl. 21:08 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Humoristisk. Vanskelig å ta seriøst. Jeg har enda til gode å se at det gar gått til helvete med barn som er oppdratt av far, uten at mor har vært involvert i livet til barna. Andre studier viser også at barn av alenefedre lander ganske trygt med begge beina godt plantet på jorda. I motsetning til hvordan det ifte kan gå med gutter som er oppdratt av sin alenemor Anonymkode: 7a555...906 Det er amerikanske studier
katties Skrevet fredag kl. 21:09 #66 Skrevet fredag kl. 21:09 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.2.2026 den 10.16): Det som er mest oppsiktsvekkende her, er at man får barn med noen man tydeligvis ikke kjenner godt nok. Haster det så mye å få barn at man hopper over det grunnleggende, kan man dessverre ikke bli overrasket når det går galt. Man ligger som man reder. Anonymkode: aca8c...2cc Jeg fikk barn med fyren etter 10 år. Kunne likevel ikke forutsi hvordan han kom til å bli som far, selv om vi snakket mye om det. Han gledet seg til såååå mye - bl.a. å være ute med barna på vinteren. Forrige uke ble hans tur nr 2 ute alene med eldste barnet (ikke noe spesielt - bare ut til en av de lokale lekeplassene). Som er 5 nå. Hvor mange ganger har jeg vært ute alene med barnet? Hundrevis... bare det første året alene. Nei, det er ikke min skyld at jeg trodde på at han faktisk mente de tingene han sa han ville gjøre. Jeg har gjennomført ting slik JEG sa jeg skulle. Endret lørdag kl. 19:03 av katties 4 1 2
Rødvinsfilosofen Skrevet fredag kl. 21:11 #67 Skrevet fredag kl. 21:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor gidder dere å få barn med sånne partnere? Hvorfor gidder dere å fortsette forholdet med sånne partere? Eller gjør de mye bra likevel, med både barn, hjem og forhold? Anonymkode: 51512...9d2 Det er ikke sånn at disse mennene viser disse sidene av seg selv fra og med dag nr. én. På samme måte som at konebankere ikke planter knyttneven i ansiktet på kvinnen på date nr. én. 7 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 04:35 #68 Skrevet lørdag kl. 04:35 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De fleste har ikke en såpass god mann. Anonymkode: 3d0c5...b02 Det er likevel et valg bli i en slik relasjon og det er et valg å ikke stille krav. Anonymkode: 7a826...bfb
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 04:49 #69 Skrevet lørdag kl. 04:49 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi var sammen og bodde sammen i mange år, og første tiden gikk fint med barna til han bare gjorde mindre og mindre. Og det ble silent treatmeant og sure miner.om jeg spurte om han kun e hjelpe.. Så nei det der kan du glemme! Anonymkode: b1d42...847 Ja de bare trekker seg sakte ut bakdøra. Uten tanke på at jeg da må ta mer og mer av byrden. Jeg hadde sluttet å røyke. Jeg begynte igjen jeg, fordi det var eneste grunnen han godtok at jeg hadde 5minutter pause og tok over, var når jeg sa jeg skulle ha en røyk. I begynnelsen ble det mange røyk, firdi jeg da var sykt sliten. Vi var også sammen i 5år før barn, og han hadde ett barn fra før. Skal jeg føle meg lurt? Anonymkode: 4c716...b2b 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 04:54 #70 Skrevet lørdag kl. 04:54 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er likevel et valg bli i en slik relasjon og det er et valg å ikke stille krav. Anonymkode: 7a826...bfb Ja for å bære det økonmiske alene er også mye bedre? Å stille krav, hva hjelper det? Hvorfor må man stille krav? Er ikke menn så de evner å se gjøren og laden selv? Er de blinde og late? De klarte før barn. De har kum deltatt på moroa, ikke bært frem barnet, ikke født barnet og ikke fått alle endringer og hormoner , også trekker de seg ut og svikter dama si og barnet sitt, også stikker de nesa frem og krever sex. Og forstår ikke hvorfor de plutselig ble usexy. Menn svikter også er det kvinnens feil.... Anonymkode: 4c716...b2b 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 05:19 #71 Skrevet lørdag kl. 05:19 Lag en ukentlig liste med oppgaver til mannen din. (Ja, det burde ikke være nødvendig). Mandag og onsdag, kjør på trening Tirsdag, torsdag og lørdag, bestem, kjøp og lag middag Tirsdag, støvsug og rydd hele huset Søndag, vask klær Fredag, ukeshandle Osv Om det ikke funker, så hiver du ham ut. Og for all del, ikke bland deg inn i hans oppgaver. Ikke minn ham på det, si hvordan han skal gjøre ting osv. Du er ikke moren hans. Anonymkode: be3c2...156 1
katties Skrevet lørdag kl. 07:37 #72 Skrevet lørdag kl. 07:37 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er likevel et valg bli i en slik relasjon og det er et valg å ikke stille krav. Anonymkode: 7a826...bfb Man skulle trodd at det var så enkelt. Noen av disse udugelige mennene vil fortsatt ha barna 50%, og det er ikke alle kvinner som synes det er greit at barna er sammen med noen så mye av tida og lærer dårlige ting av dem. Eller leverer de i barnehagen 7 og kommer og henter rett før stengetid, for de vil ha sin alenetid. Kommer hjem, spiser med barna, setter på TV til dem, deretter sender de på rommet for å sove. Det å stille krav er også enkelt, men noen av disse mennene driter jo i krav. Hva skal man bruke som tvangsmiddel hvis noen bare reiser bort og ikke er sammen med barnet? Det er jo ikke slikt som engang tas i betraktning når barna skal fordeles...! 5 1
pippeli Skrevet lørdag kl. 08:09 #73 Skrevet lørdag kl. 08:09 (endret) Lagde meg en liste over hvordan fordelingen er i huset her. Kan si at hvis jeg ber om at noe blir gjort tar det ca 6 mnd. (Eks. bestille bankkort til felleskonto, lage nytt trekk til felleskonto med oppdaterte utgifter. Jeg betalte 3000 mer hver mnd før han greide p fikse det) * Planlegge og lage middag * Sette ut bossdunk hver uker (varsel på mobilen) * Bestille matkasse / handle * Vaske do, bad, dusj, tørke støv, støvsuge * Klippe hekk * Vaske vindu * Skifte sengetøy * Alt med Barnet - sjekke klær for sesongen og kjøpe nytt - registrere ferie - beskjeder fra barnehagen - vaske klær - initiativ til aktivisering på helg - lage matboks til tidlig levering - klippe neglene (veldig opptatt av sine egne!) - skaffe barnevakt * Kattene (som han også ville ha): - kjøpe kattemat - veterinær ved behov og gi medisin - kattedo FARS ANSVAR: * Kjøkkenet ( som tas i skippertak, blir aldri rent) + Sove på sofaen i flere timer hver ettermiddag. SKAL BLI ET SJOKK FOR HAN MED 50/50 Endret lørdag kl. 08:12 av pippeli 2
Maleficenta Skrevet lørdag kl. 11:54 #74 Skrevet lørdag kl. 11:54 Fru Uperfekt skrev (14 timer siden): What her evner de å skifte på sengen fra 5-6 års alder. Barn må ha oppgaver Det er ikke poenget. Poenget er at dette klarer også en voksen mann å gjøre. Men ja 17 åringen skulle gjort det selv så klart og om det er en gutt så er det jo nesten litt komisk at han blir lært opp til å bli som sin far .. 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:10 #75 Skrevet lørdag kl. 12:10 Rødvinsfilosofen skrev (14 timer siden): Det er ikke sånn at disse mennene viser disse sidene av seg selv fra og med dag nr. én. På samme måte som at konebankere ikke planter knyttneven i ansiktet på kvinnen på date nr. én. Mye av rollene setter seg fra første dag i et forhold, og sementeres når man blir samboere. Så jo, disse sidene, som å ta styringen i husholdningen (hun) og liten vilje til ansvar (han) er synlig tidlig. Spørsmålet mange av disse klagende kvinnene bør stille seg er hvorfor fortsetter de å oppdra udugelige menn. Hvorfor sørger de ikke for at egne sønner er godt trent i ansvar for felles hjem når de flytter hjemmefra. Anonymkode: e39aa...13a 2
Maleficenta Skrevet lørdag kl. 12:12 #76 Skrevet lørdag kl. 12:12 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja de bare trekker seg sakte ut bakdøra. Uten tanke på at jeg da må ta mer og mer av byrden. Jeg hadde sluttet å røyke. Jeg begynte igjen jeg, fordi det var eneste grunnen han godtok at jeg hadde 5minutter pause og tok over, var når jeg sa jeg skulle ha en røyk. I begynnelsen ble det mange røyk, firdi jeg da var sykt sliten. Vi var også sammen i 5år før barn, og han hadde ett barn fra før. Skal jeg føle meg lurt? Anonymkode: 4c716...b2b Han godtok at du tok pause? Altså han høres direkte slem ut. Ville han at du skulle være slaven hans? Hvorfor unnet han deg ikke pause?
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:16 #77 Skrevet lørdag kl. 12:16 Maleficenta skrev (3 minutter siden): Han godtok at du tok pause? Altså han høres direkte slem ut. Ville han at du skulle være slaven hans? Hvorfor unnet han deg ikke pause? Fordi han var så optatt, spesielt med å røyke.... det var vel derfor han kun godtok det. Anonymkode: 4c716...b2b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:17 #78 Skrevet lørdag kl. 12:17 AnonymBruker skrev (På 6.2.2026 den 10.40): Nei, det faller ikke på deg. Du har selv valgt å la det falle på deg og overta alt. Anonymkode: 2e708...cd0 Leste du om hun over her som hadde forsøkt ‘’livet som far’’ i to uker, og får kommentar om at hun burde vært meldt til barnevernet? Anonymkode: 60fd6...7a6 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:19 #79 Skrevet lørdag kl. 12:19 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leste du om hun over her som hadde forsøkt ‘’livet som far’’ i to uker, og får kommentar om at hun burde vært meldt til barnevernet? Anonymkode: 60fd6...7a6 Hvordan er det relevant? Alltid folk med sprø meninger på KG. Anonymkode: 2e708...cd0
Rødvinsfilosofen Skrevet lørdag kl. 12:27 #80 Skrevet lørdag kl. 12:27 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mye av rollene setter seg fra første dag i et forhold, og sementeres når man blir samboere. Så jo, disse sidene, som å ta styringen i husholdningen (hun) og liten vilje til ansvar (han) er synlig tidlig. Spørsmålet mange av disse klagende kvinnene bør stille seg er hvorfor fortsetter de å oppdra udugelige menn. Hvorfor sørger de ikke for at egne sønner er godt trent i ansvar for felles hjem når de flytter hjemmefra. Anonymkode: e39aa...13a Fascinerende at kvinner skal ha ansvaret for oppførselen til menn de er sammen med, så senere være ansvarlige for oppførselen for sine voksne menns oppførsel. Har aldri opplevd at en mann fra dag én har dukket opp alt for sent, eller uteblir, plutselig forsvinner uten å gi beskjed, tilbakeholder informasjon, tar store livsviktige avgjørelser helt alene, slenger fra seg ting overalt, nekter å bidra praktisk, får raserianfall, er kontrollerende, osv. Slikt kommer gradvis over tid, kanskje over flere år. Folk flest er jo ikke seg selv fullt ut på første date. Heldigvis/dessverre. 😅 Folk forandrer seg også en god del når de får barn. Både mannen og kvinnen. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå