Gå til innhold

Ungdom som sover TUNGT

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man med en ungdom som ikke våkner av vekkerklokken? Han sover seg igjennom den høyeste tåkelur.  Jeg skjønner ikke at det er mulig. 

Vi har fått "gode" tips om å la han forsove seg,  så lærer han nok.... Nei - det funker ikke.  Vi har prøvd.  Det er ikke sånn at han våkner og vil ikke stå opp, vil bare slumre litt til osv.

Han våkner rett og slett ikke. Han har mobilen på full styrke. Jeg har kjøpt "gammeldags" vekkerklokke med grusom ringelyd.  Ingenting funker. Han er helt i koma.

Det er jo skummelt dersom det skulle begynne å brenne en natt også. 🤷‍♀️

Har lyst på sånn seng fra reklamen som kaster ungdommen i veggen. 🙃

Har noen erfaringer å dele?

Anonymkode: 7db52...c72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går seg til, om det er noen trøst. For 2-3 år siden var ungdommen her helt komatøs hver morgen. Måtte fysisk stable ham på beina. Nå er han 18 og våkner av egen alarm. Fortsatt trøtt og gretten, men det er noe helt annet enn det komaet han var i før. 

Anonymkode: e4d9f...1b5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva gjør man med en ungdom som ikke våkner av vekkerklokken? Han sover seg igjennom den høyeste tåkelur.  Jeg skjønner ikke at det er mulig. 

Vi har fått "gode" tips om å la han forsove seg,  så lærer han nok.... Nei - det funker ikke.  Vi har prøvd.  Det er ikke sånn at han våkner og vil ikke stå opp, vil bare slumre litt til osv.

Han våkner rett og slett ikke. Han har mobilen på full styrke. Jeg har kjøpt "gammeldags" vekkerklokke med grusom ringelyd.  Ingenting funker. Han er helt i koma.

Det er jo skummelt dersom det skulle begynne å brenne en natt også. 🤷‍♀️

Har lyst på sånn seng fra reklamen som kaster ungdommen i veggen. 🙃

Har noen erfaringer å dele?

Anonymkode: 7db52...c72

Drikker han mye energidrikker sent? Ikke kjøp til han, og lær han om at slike drikker bør ikke inntas e. kl. 15...mye ginseng i....tar han jern? Vitaminer? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går seg til. Jeg sov også ekstremt tungt og lenge i ungdommen. 
Lengste jeg har sovet var 26 timer sammenhengende. Jeg sov også igjennom en bilulykke. Lå i baksete å sov da Vi ble påkjørt bakfra. Jeg våknet av at modern ristet i meg og ropte. Da Lå jeg på gulvet i bilen med hele baksete over meg.

Noen ungdom er Bare sånn😊

Anonymkode: ef6bb...9b5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan han ha forsinket søvnfasesyndrom? 

Jeg trodde jeg hadde en udugelige tenåring som bare ikke gadd å stå opp. Fikk god hjelp av fastlegen. Tror det var snakk om lysterapi og melatonin (mange år siden så husker ikke helt). Tenåringen kom seg på rett kjør etterhvert. 

Anonymkode: b3349...089

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...