Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opp gjennom årene har jeg opplevd en del rare ting som jeg ikke helt kan forklare. Det er ting som feks; Jeg får høre ordrett i hodet det som mennesker planlegger å si til meg, spesielt om det er særlig emosjonellt laddet, eller viktig for meg da. Feks, jeg hadde en jobb der de skulle kutte ned på ansatte. Og så hører jeg i hodet at lederen min sier en spesifikk setning. Jeg hører stemmen hennes og det er altså ordrett en setning. Uka etter kaller hun meg inn på møte for å si meg opp. Takket være denne "følelsen" da så var jeg emosjonelt forberedt, men det skal sies at jeg ble ganske overasket når hun sier denne spesifikke spesielle setningen til meg. Den setningen jeg har "hatt i hodet" i forkant da.

Et annet eksempel er at jeg viste at min mor kom til å gå bort. Begravelse stod på repeat i hodet mitt i en uke i forkant så jeg reiste for å se henne. Hun døde da dagen etter jeg reiste hjem. 

Et annet eksempel som skjedde for et par år siden, er at jeg opplevde å "høre" at min "date" på den tiden fikk besøk av en annen dame. JEg "så" i hodet hvem det var i samtid mens det skjedde. Jeg så at hun gikk inn døren og da drev i å chattet og planla en date. Jeg spurte han rett ut der og da om han fikk besøk av Xx. Jeg hadde jo rett, og han ble jo helt sjokkert og tenkte at jeg var en slags stalker da. for jeg kunne beskrive hva hun hadde på seg.

Og nå nylig, så har jeg begynt merke veldig tydelig når noen ikke er ærlig eller ekte med meg. Feks venner som driver å baksnakker.

Da hører jeg "ekkoet" av deres intensjon og jeg kan tilogmed si noen ting rett ut, ord for ord --  hva de sier eller skriver til hverandre om meg, men bare om de faktisk er så kjipe at de snakker skit da. Det er liksom det mest "laddet" av utsagn jeg plukker opp. Gjerne de tingene som er mest beskrivende for "sviket" Dette er så klart litt skremmende for de folka jeg blir kjent med, og jeg burde jo holde det for meg selv, men samtidig så skjer det helt automatisk fordi setningene bare popper opp i hodet mitt... Jeg har nok desverre skremt et par stykk, fordi det er jo ingen mennesker som har lyst å ha venner som kan merke sånne ting. Men hemmeligheter deiser liksom rett ned i fanget mitt da. 

Så enten er jeg jo helt ute på tur mentalt sett men samtidig så er det helt fint med meg ellers. Jeg mekrer jo bare disse tingene når det faktisk ER noe. JEg hører jo ikke ting hele tiden akkurat, og jeg ser ikke hallusinasjoner heller. Nå har jeg også lagt tarot kort i alle år, så jeg lurer på om denne evnen bare har kommet av seg selv og er her for å bli... 🙈 Noen andre som opplever dette? Og burde jeg passe på å ikke avsløre for mye når jeg merker at folk er uekte? 

Anonymkode: b7d4b...1dc

• Liker 1
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange ganger har du sett for deg en hendelse eller ting folk har sagt uten at det har skjedd?

Anonymkode: a56c4...06e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mange ganger har du sett for deg en hendelse eller ting folk har sagt uten at det har skjedd?

Det er desverre ganske vanskelig å si noe på, fordi jeg pleier ikke å konfrontere. Jeg lar jo tvilen komme folk til gode.

Jeg har bare opplevd med sikkerhet 3-4 ganger at mine "instinkter" stemte. Som den samtalen med sjefen min, og det hendelsen med min eks "date" da og et par andre ting. 

Ila de siste 6 mnd så Jeg ble kjent med en ganske manipulerende dame som hadde et mønster med mye baksnakking  min "alarm" gikk av flere ganger kan du si. Jeg fant jo ut til slutt hvordan hun var men jeg vet jo ikke om jeg hadde rett alle gangene jeg merket noe. Uansett. Ofte så merker jeg at jeg greier å finne ut av hva som egentlig rører seg i folk, og det er jo poenget med tarot også egentlig. Men jeg vil jo ikke skremme folk da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du virkelig hører stemmer, så ville jeg tatt kontakt med legen 

Anonymkode: 28563...844

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Da vet du ikke om det er tilfeldig eller ikke :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da vet du ikke om det er tilfeldig eller ikke :) 

Nei, ikke 100% så klart. Men de gangene jeg innser at jeg visste hva de kom til å si til meg, så forstår jeg jo at det ikke var en tilfeldighet. Men det er ikke så ofte det skjer da, for å si det sånn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, ikke 100% så klart. Men de gangene jeg innser at jeg visste hva de kom til å si til meg, så forstår jeg jo at det ikke var en tilfeldighet. Men det er ikke så ofte det skjer da, for å si det sånn. 

Jo, det kan absolutt være en tilfeldighet. Cluet er at du ikke vet hvor stor treffsikkerhet du har siden du ikke sjekker opp de gangene du får en tilsvarende opplevelse, men det du ser for deg ikke skjer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Opp gjennom årene har jeg opplevd en del rare ting som jeg ikke helt kan forklare. Det er ting som feks; Jeg får høre ordrett i hodet det som mennesker planlegger å si til meg, spesielt om det er særlig emosjonellt laddet, eller viktig for meg da. Feks, jeg hadde en jobb der de skulle kutte ned på ansatte. Og så hører jeg i hodet at lederen min sier en spesifikk setning. Jeg hører stemmen hennes og det er altså ordrett en setning. Uka etter kaller hun meg inn på møte for å si meg opp. Takket være denne "følelsen" da så var jeg emosjonelt forberedt, men det skal sies at jeg ble ganske overasket når hun sier denne spesifikke spesielle setningen til meg. Den setningen jeg har "hatt i hodet" i forkant da.

Et annet eksempel er at jeg viste at min mor kom til å gå bort. Begravelse stod på repeat i hodet mitt i en uke i forkant så jeg reiste for å se henne. Hun døde da dagen etter jeg reiste hjem. 

Et annet eksempel som skjedde for et par år siden, er at jeg opplevde å "høre" at min "date" på den tiden fikk besøk av en annen dame. JEg "så" i hodet hvem det var i samtid mens det skjedde. Jeg så at hun gikk inn døren og da drev i å chattet og planla en date. Jeg spurte han rett ut der og da om han fikk besøk av Xx. Jeg hadde jo rett, og han ble jo helt sjokkert og tenkte at jeg var en slags stalker da. for jeg kunne beskrive hva hun hadde på seg.

Og nå nylig, så har jeg begynt merke veldig tydelig når noen ikke er ærlig eller ekte med meg. Feks venner som driver å baksnakker.

Da hører jeg "ekkoet" av deres intensjon og jeg kan tilogmed si noen ting rett ut, ord for ord --  hva de sier eller skriver til hverandre om meg, men bare om de faktisk er så kjipe at de snakker skit da. Det er liksom det mest "laddet" av utsagn jeg plukker opp. Gjerne de tingene som er mest beskrivende for "sviket" Dette er så klart litt skremmende for de folka jeg blir kjent med, og jeg burde jo holde det for meg selv, men samtidig så skjer det helt automatisk fordi setningene bare popper opp i hodet mitt... Jeg har nok desverre skremt et par stykk, fordi det er jo ingen mennesker som har lyst å ha venner som kan merke sånne ting. Men hemmeligheter deiser liksom rett ned i fanget mitt da. 

Så enten er jeg jo helt ute på tur mentalt sett men samtidig så er det helt fint med meg ellers. Jeg mekrer jo bare disse tingene når det faktisk ER noe. JEg hører jo ikke ting hele tiden akkurat, og jeg ser ikke hallusinasjoner heller. Nå har jeg også lagt tarot kort i alle år, så jeg lurer på om denne evnen bare har kommet av seg selv og er her for å bli... 🙈 Noen andre som opplever dette? Og burde jeg passe på å ikke avsløre for mye når jeg merker at folk er uekte? 

Hold deg unna åndeverdenen. Tarot og alt som ikke har med Gud å gjøre. Fortsetter du så blir dette verre og verre. Du kan også risikere å bli psykotisk om du opplever mer og skumlere ting. Og da får de mørke kreftene overtaket  på deg.

Jeg vet at dette har skjedd med flere.

Anonymkode: 30da4...8a3

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hold deg unna åndeverdenen. Tarot og alt som ikke har med Gud å gjøre. Fortsetter du så blir dette verre og verre. Du kan også risikere å bli psykotisk om du opplever mer og skumlere ting. Og da får de mørke kreftene overtaket  på deg.

Det skjer av seg selv, det er ikke sånn at jeg sitter å tuner inn og sniker til meg informasjon. 🤣 Det skjer for det meste når jeg er rundt folk som vil meg noe vondt eller er uekte da. Da går liksom alarmen av.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jo, det er tilfeldig. Eventuelt så kjenner du de såpass godt at du vet sånn ca. hvordan de ordlegger seg. Kanskje er du litt sensitiv for andres humør. De av oss som har vokst opp med foreldre med kort lunte er gjerne slik, det er da en traumerespons og dessverre ikke overnaturlig.

Noen ganger justerer vi også informasjonen i hukommelsen vår etterkant. Det skjer automatisk, uten at vi er klar over det, så det handler ikke om at vi aktivt lyver for andre eller oss selv.

F.eks. du tenkte hun skulle si en setning, så sa hun noe som betød det samme men ordlyden var litt annerledes, slik du husker i ettertid er at det var ordrett, fordi det passer godt med en ide du har om at du har en unik egenskap.

Tilfeldige sammentreff skjer hele tiden! Det er heller rarere når det ikke skjer.

Anonymkode: 22e31...035

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har tilsvarende opplevelser.. jeg merker det mer som en slags følelse.. jeg kan begynne snakke om en helt tilfeldig ting, så sier noen i nærheten at «jøss, satt akkurat å tenkte på det» 

noen som har tenkt å ringe, men ikke funnet tiden til det, så ringer jeg pga den rare følelsen om å måtte snakke med vedkommende, der de litt for ofte har sagt at dem har tenkt på å ringe meg i hele dag. 

noen snakker om en problemstilling, så før dem har forklart seg ferdig, kan jeg si hva som er problemet, selvom jeg ikke har kunnskaper om tingen evnt som er i stykker..

bare ett par eksempler.. jeg er ikke bevisst på det, bare registrert det skjer litt vel ofte. 

Anonymkode: 3e7dc...136

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du skal aldri bruke sånne evner til å konfrontere og ta andre mennesker for noe. Dette er veldig uetisk. Hvis det virkelig er klarsyn, så burde guidene dine sperre den evnen til du har modnet mer.

Anonymkode: 98bae...30d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal aldri bruke sånne evner til å konfrontere og ta andre mennesker for noe. Dette er veldig uetisk. Hvis det virkelig er klarsyn, så burde guidene dine sperre den evnen til du har modnet mer.

Anonymkode: 98bae...30d

Ja takk det er noe jeg har tenkt på. Jeg vet jo det. Min eks date ble jo ganske stressa når jeg plutselig avslørte han,og jeg ønsker ikke skremme folk selv om de baksnakker eller sviker meg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det skjer av seg selv, det er ikke sånn at jeg sitter å tuner inn og sniker til meg informasjon. 🤣 Det skjer for det meste når jeg er rundt folk som vil meg noe vondt eller er uekte da. Da går liksom alarmen av.

Anbefaler deg å fortelle dette til lege.

Anonymkode: 98f58...707

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er intuisjon, med preg av at du kjenner vanene til folk rundt deg.

Anonymkode: 9a893...1a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Anbefaler deg å fortelle dette til lege.

Anonymkode: 98f58...707

Neida. Det er ingenting å ta opp med en lege.

Er heller de sløve folkene som ikke forutser ting, som burde gått til lege. Men det er dessverre så utbredt å være sløv at det framstår som normalt. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Herregud. 

Det er ikke psykose å forutse hvilke replikker sjefen vil velge.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette og andre evner er faktisk ikke så uvanlig for de som har hatt nær-døden-opplevelser. Vi har nok mye større åndelig kapasitet enn vi tror. Dessverre har de med null åndelig kapasitet en tendens til å diagnostisere de som har det med sinnssykdom. Som vi jo ser i dennee tråden (også).

Anonymkode: f5093...846

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Neida. Det er ingenting å ta opp med en lege.

Er heller de sløve folkene som ikke forutser ting, som burde gått til lege. Men det er dessverre så utbredt å være sløv at det framstår som normalt. 

Takk 🤣 jeg er litt lei det maset der i tråden for å være ærlig. Jeg ganske normal. kjenner mange som er direkte stygge med andre feks, mobber og hakker på folk, men det slår dem ikke at de burde kansje ta en tur til legen.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår hva du snakker om, ts, for jeg har hatt den egenskapen hele livet. Aner ikke hva det er for noe. Har vokst opp i en streng, kristen menighet hvor man trodde at Gud sto bak alt sånt, men så opplevde jeg jo ting som absolutt ikke kunne være fra Gud (tenker jeg, da). Har ikke vært kristen på mange år, men tingene fortsetter å skje. Ofte vet jeg informasjon jeg umulig kan vite på andre måter, det handler ofte om hva folk heter, hva folk sine søsken/foreldre/barn heter, at folk er gravide (før de vet det selv), om de får gutt eller jente, eller at folk skal dø. Jeg skriver ting ned og daterer det, men tør ikke vise folk noe som helst. Tarot har jeg aldri vært i nærheten av, ei heller fiklet med andre greier i åndeverdenen, annet enn den vanlige bønnen på søndagsmøtene i oppveksten min. 

Jeg vet ikke hvordan andre har det, men jeg synes f eks det er rart når ingen reagerer på dårlig stemning i pauserommet på jobb. F eks når det er tydelig at den ene kollegaen min har det vondt, men folk spiser lunsj som vanlig. Jeg blir jo da sittende å kjenne en bankende stemning som overdøver alt annet, fordi det føles som at denne ene kollegaen skriker ut at h*n har det vondt, mens alle bare jatter og spiser. Det er som om jeg opplever denne stormen på havet sammen med denne ene kollegaen, mens de andre nyter solen i en grønn eng. Det er veldig rart, og jeg vet aldri hva jeg skal gjøre med det. For de signalene som sendes ut er jo nødsignaler som overdøver alt annet, men jeg ser ut til å være den eneste som oppfatter dem. De gangene jeg velger å spørre vedkommende: "Er det noe galt?" så stemmer alltid instinktene mine.

Og ja, jeg har faktisk tatt et par runder hos både psykolog og psykiater for å bli utredet - ingen finner noe. Psykologen mente jeg bare var høysensitiv.

Anonymkode: 68193...6d4

• Liker 4
  • Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...