Gå til innhold

Hvilket kraftselskap sverger du til ? billigste ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har litt trang økonomi for tiden å ha nettop flyttet😁

hvilket har du vært fornøyd med ?

Anonymkode: 931db...8a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet er prisen lik hos alle, spotpris.. (Ser bort fra fastprisavtaler)

Forskjellen ligger i påslag, fast avgift og andre tillegg. Noen har kampanjepris en periode med negativt påslag en periode.

Ved å bytte regelmessig kan det være mulig med negativt eller 0 påslag. 

Skrevet

Vibb

AnonymBruker
Skrevet

Ingen grunn til å velge noe annet enn det billigste. (Lavt påslag og lav fast månedspris) 

Men jeg unngår lokkepriser (type Agva) der du blir flyttet over til dyre avtaler etter kort tid.

Mange av de tradisjonelle leverandørene lever godt med høye priser fordi kundene ikke følger med. (Slik det også er med banker, mobilleverandører etc)

Husk at påslag og månedspris gjelder selv om du har Norgespris. Sjekk https://www.forbrukerradet.no/strompris/

Anonymkode: 7fb1c...602

AnonymBruker
Skrevet

Har Tibber, ikke billigst med 49,- abb og 3,4 påslag. Men i den nedre skalaen av påslag. Liker funksjonaliteten med grid rewards og Tibber pulse. Har sett på appene til andre selskap via venner, inkludert Vibb, og jeg ble ikke overbevist. Men skulle de øke mye på påslaget velger jeg de vekk for «nullpåslag» leverandører. 

Har vurdert fastpris, men tror ikke det funker for meg, for det første sent ute for de virkelig gode avtalene, også har ikke jeg samvittighet til å «utnytte» systemet. Har et vennepar som var heldige og tegnet tidlig på veldig lavt nivå. Når det er høy strømpris setter de opp døra og fyrer ekstra mye med strøm, de snur forbruket mot høye priskurver. Da får de igjen så mye på fastprisen at de ender med å nesten ikke betale strøm gjennom året (påstår de hvertfall, har ikke bedt om å kikke på regninga). Det har ikke jeg samvittighet til når man bør være solidarisk og spare strøm.

Anonymkode: 1fad3...698

AnonymBruker
Skrevet

Vibb. 

Anonymkode: de01e...371

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har litt trang økonomi for tiden å ha nettop flyttet😁

hvilket har du vært fornøyd med ?

Anonymkode: 931db...8a0

Stort sett handler det ikke om dette i det hele tatt, påslaget deres utgjør i de aller fleste tilfeller null og niks om du da ikke lar deg lure inn inn i noe idioti.  Alt handler i dag om Norgespris, bare sørg for at du har det i Sør Norge i alle fall.  Så at du ikke er idiot og tror at det er strømprisen som styrer det hele. Nettleien er helt avgjørende her !  Trinnene der avgjør alt. Hold forbruket nede totalt sett, altså ikke bruk masse strøm samtidig selv om du har Norgespris ! Da øker trinnet på nettleien helt vanvittig mye ! Og vinningen går opp i spinningen.  Nettleien ingen strømleverandør hjelpe deg med, det er det bare forbruket ditt som kan styre, og og du ikke bruker for mye strøm samtidig.  Nettleie ! Den utgjør i dag største delen av strømforbruket uansett !

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
TomKrus skrev (7 minutter siden):

Stort sett handler det ikke om dette i det hele tatt, påslaget deres utgjør i de aller fleste tilfeller null og niks 

Null og niks... har du et forbruk på 20 000 kWh og et påslag på 10 øre blir det jo 2000 kroner årlig. 

Så det lønner seg avgort å se på avtalen. 

Norgespris er en selvfølge  i Sør-Norge. Og der er hundrelapper å spare ved å være bevisst på kapasitetsleddet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortum

Anonymkode: b53ba...59d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Null og niks... har du et forbruk på 20 000 kWh og et påslag på 10 øre blir det jo 2000 kroner årlig. 

Så det lønner seg avgort å se på avtalen. 

Norgespris er en selvfølge  i Sør-Norge. Og der er hundrelapper å spare ved å være bevisst på kapasitetsleddet.

Men du velger jo ikke noen med slike påslag, det er jo hele poenget !  Da er du ikke bevist i dine valg. Det er mange leverandører som kan levere bedre en det. Man kan jo ikke dra inn slike eksempler og si at man er rasjonell. Da er det til syvende og sist kapasitets leddet som faktisk teller. 

Og til slutt man kan ikke spørre naboen om hva betaler du for strømmen !  Det går aldri opp, for det avhenger av så mange forskjellige variabler.  Og ikke minst Norgespris ! Velger du ikke det i Sør Norge er du fullstendig idiot slik dette utspiller seg nå.  Og så sier noen bare vent til sommeren ! Da henter vi det inn. Ja sikkert ! 

Endret av TomKrus
AnonymBruker
Skrevet
TomKrus skrev (8 minutter siden):

Men du velger jo ikke noen med slike påslag, det er jo hele poenget !  Da er du ikke bevist i dine valg.

Helt enig. MITT poeng var at det er viktig å sjekke avtalen din selv om du har Norgespris, å fortsette med en gammel avtale kan være ganske dumt. Mange ubevisste forbrukere der ute.

Ellers er vi jo også helt enige😀

AnonymBruker
Skrevet

Har Lyse som leverandør. Fastpris på lading av bil og Norgespris.

Anonymkode: 96776...de0

AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke noe "billig" lenger. I starten kunne man velge fastpris, ikke mulig lenger.

Anonymkode: aa7af...cb2

AnonymBruker
Skrevet

Tibber ❤️ Har kobla opp mot min Home Assistant green som agerer på data fra Tibber Pulse, som å skru av vvb + varmepumpe når projektert forbruk for en time går over X kWt (ift effektledd nettleie) eller at øyeblikksforbruket på en fase er nær maks på hovedkursen. Blir nok værende hos de selv om det sikkert finnes noe billigere alternativer.

Anonymkode: 25b10...fa9

AnonymBruker
Skrevet

Agva leverer bra strøm.

Anonymkode: c3f74...cbf

• Liker 1
Skrevet

Agva leverer bra strøm.

Helt enig. Aldri hatt problemer med dem, så skjønner virkelig ikke hvorfor folk ofte klager på dem. Og nei, de "flytter deg ikke plutselig over på en dyrere avtale". De sender varsel ca 1 mnd før avtalen din går ut, og da er det opp til deg selv hva du vil gjøre. Prute på ny avtale eller bytte til noen andre. Og at folk gidder å betale påslag på forskjellige ting, gebyrer på det ene og det andre...

Selv har jeg ikke betalt verken gebyrer eller ekstra påslag på mange år. Og de siste to åra har Agva gitt meg 2,5 øre i minuspåslag pr kwt. Faktura på mail. Problemfritt,

AnonymBruker
Skrevet

Har NTE nå. Minuspåslag og ikke noe for app. 

Anonymkode: 9a12b...0ab

AnonymBruker
Skrevet

Gudbrandsdalen, og norgespris. 

Anonymkode: e1213...af9

Skrevet

Agva leverer bra strøm.

Bedre strøm enn andre strømselskap?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...