Blåttvann Skrevet torsdag kl. 14:32 #21 Skrevet torsdag kl. 14:32 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres virkelig ut som at sønnen din trenger faren sin… Anonymkode: 9fd81...9fe Han trenger en far kanskje, men ikke sin egen far. Hans egen far er verre enn ingen far. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:32 #22 Skrevet torsdag kl. 14:32 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså det er snakk om kanskje 5 anmerkninger i løpet av 6 mnd.. og han har god både i orden og oppførsel. Anonymkode: 7b317...bf5 Man vil alltid treffe på troll i slike tråder. Ikke bry deg. Dette er åpenbart bare for å plage deg. Støtt deg heller på egen familie eller en god venninne❤️ Anonymkode: 192b5...67c 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:38 #23 Skrevet torsdag kl. 14:38 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnet mitt skal stå til konfirmasjonen dette året, han var hos far 50/50 før men har ikke vært hos far på over 1 år nå siden han nekter å dra dit og sier faren hans er sur på han alltid osv. Han sender han stygge mld/ ringer han, spesielt hvis han har fått en dårlig karakter eller fått en anmerkning. Det skal sies at sønnen min er ikke slem på skolen bare anmerkninger som "forstyrret undervisning med latter" og i den sjangeren. Faren sender meg også daglig meldinger om hvor ubrukelig ungen er og at han er drittunge osv. Faren hans mener nå at jeg ikke klarer å ta vare på han siden han ikke har toppkarakterer og at han har en del fravær da han har migrene og sliter med magen til tider. Men på ettermiddagen blir han bedre og da får han lov av meg å gå ut 1 time med venner, skolen vet om problemet og vi har dialog med dem. Far truer meg nå med å anmelde meg til barnevernet. Far nekter å gjøre om samværsavtalen til at sønnen min er her 100% så på papirene står det at han er der 50% men det stemmer jo ikke. Nå er det seg sånn hadde dere invitert faren hans og hans familie til hans konfirmasjon? Bare skjønner ikke hvordan jeg og sønnen min skal klare å se disse menneskene i øynene.. Anonymkode: 7b317...bf5 Aldri i livet! Gi gutten mest mulig mestringsfølelse og sørg for at han slippe denne negative faren Anonymkode: bc813...ef3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:47 #24 Skrevet torsdag kl. 14:47 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Barnet mitt skal stå til konfirmasjonen dette året, han var hos far 50/50 før men har ikke vært hos far på over 1 år nå siden han nekter å dra dit og sier faren hans er sur på han alltid osv. Han sender han stygge mld/ ringer han, spesielt hvis han har fått en dårlig karakter eller fått en anmerkning. Det skal sies at sønnen min er ikke slem på skolen bare anmerkninger som "forstyrret undervisning med latter" og i den sjangeren. Faren sender meg også daglig meldinger om hvor ubrukelig ungen er og at han er drittunge osv. Faren hans mener nå at jeg ikke klarer å ta vare på han siden han ikke har toppkarakterer og at han har en del fravær da han har migrene og sliter med magen til tider. Men på ettermiddagen blir han bedre og da får han lov av meg å gå ut 1 time med venner, skolen vet om problemet og vi har dialog med dem. Far truer meg nå med å anmelde meg til barnevernet. Far nekter å gjøre om samværsavtalen til at sønnen min er her 100% så på papirene står det at han er der 50% men det stemmer jo ikke. Nå er det seg sånn hadde dere invitert faren hans og hans familie til hans konfirmasjon? Bare skjønner ikke hvordan jeg og sønnen min skal klare å se disse menneskene i øynene.. Anonymkode: 7b317...bf5 Bare la far melde fra til barnevernet. Ingenting å bekymre seg for der. I forhold til konfirmasjon hadde jeg gjort det barnet ønsker. Vil han invitere farens familie så inviter dem, vil han ikke så la vær. I forhold til samværsavtalen hvis det er viktig for deg å få den endret istedenfor å bare la det sture og gå, hadde jeg kalt inn til mekling. Barnet er så stort at han skal høres i sine ønsker i den forbindelse. Anonymkode: ff8e6...d21 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:58 #25 Skrevet torsdag kl. 14:58 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Altså det er snakk om kanskje 5 anmerkninger i løpet av 6 mnd.. og han har god både i orden og oppførsel. Anonymkode: 7b317...bf5 Det er jo mange da. Det er ikke ment som en støtte til far, men synes du bør ta akkurat dette med anmerkninger mer alvorlig. Anonymkode: bcf36...078 4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:18 #26 Skrevet torsdag kl. 17:18 Står i litt av det samme selv, men uten en trakasserende far og det er enda et par år til konfirmasjon. Men sønnen har valgt å kutte kontakten med faren sin, av flere årsaker. Den største årsaken er at han føler pappaen ikke er glad i ham (sagt det siden han var 5 år) og pappaen mener han har gjort alt rett og har ingenting å rette opp. Så sønnen orker ikke mer "piss". Til gjengjeld har hele farsfamilien valgt å ta avstand fra sønnen, "av respekt for pappaen som har førsterett på kontakt" (sitat farmor). Sønnen vil ikke ha noen av dem i konfirmasjonen sin, jeg har sagt at det enda er 2 år til, mye kan skje. Men om det ikke har blitt endring fram til da, blir nok ikke far og hans familie invitert. Fortsetter det som nå, blir det null kontakt mellom far og sønn i uoverskuelig fremtid. Og ja, jeg har prøvd ALT! Vært innom alle mulig instanser, far mener sønnen bare må "skjønne ting" og ta seg sammen. For 3 mnd siden ga jeg far beskjed om å kontakte fvk, helsesykepleier, barnevern osv hvis han ønsker endring. Det har han foreløpig ikke gjort. Anonymkode: d0cf4...c64
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:26 #27 Skrevet torsdag kl. 17:26 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er du mindre begavet? Ts, la han melde, kommer ingen vei med det uansett. Ellers så er det bare å droppe å invitere folk dere ikke vil ha kontakt med. Konfirmanten bestemmer om han vil ha far og hans familie der eller ikke. Anonymkode: 6e2fc...f66 Nja, det kommer jo helt an på hvor reelt bekymringen til far er. Om gutten aldri får konsekvenser hos mor, bare hos far, er det ikke rart at gutten heller vil være hos mor. Men det vil jo evt barneverntjenesten få avdekt til en viss grad. Ts: du skjønner ikke hvordan gutten kan se farsslekten i øynene, men har du spurt han selv hvem han ønsker å invitere? Mulig det ikke stikker så dypt dette med faren og fars familie enn at han faktisk ønsker at de skal komme slik at han får mer gaver. Anonymkode: 412c8...965 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:01 #28 Skrevet torsdag kl. 20:01 Hvis sønnen din mottar stygge meldinger fra far, så kan det kanskje være best å blokkere han? Slik at du får skjermet han mot dette. Så får kontakten heller gå gjennom deg. Hvis sønnen din alltid føler det bare er negativitet og kjefting, så forstår jeg godt at han kutter kontakt. Det er noe med at en skal gi mye ros for positive ting og, men det er enkelte som ikke forstår dette og bare henger seg opp i alt det dårlige. Anonymkode: 72151...0a9 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:08 #29 Skrevet torsdag kl. 20:08 Det er ikke det du spør om, ts, men disse anmerkningene er ikke ok. Det er jo nesten en anmerkning i mnd. og du bagatelliserer og unnskylder det. Det er ikke godt nok. Ta tak i dette nå. Ingen komme til å ansette en som ikke forholder seg til autoriteter. Anonymkode: 57448...75c 3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:13 #30 Skrevet torsdag kl. 20:13 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke det du spør om, ts, men disse anmerkningene er ikke ok. Det er jo nesten en anmerkning i mnd. og du bagatelliserer og unnskylder det. Det er ikke godt nok. Ta tak i dette nå. Ingen komme til å ansette en som ikke forholder seg til autoriteter. Anonymkode: 57448...75c Dette er ikke en del av diskusjonen. Enten har man noe å komme med eller så sitter man på hendene og passer sine egne anmerkninger. Anonymkode: 9f878...920 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:09 #31 Skrevet torsdag kl. 21:09 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Dette er ikke en del av diskusjonen. Enten har man noe å komme med eller så sitter man på hendene og passer sine egne anmerkninger. Anonymkode: 9f878...920 For meg var dette viktig. En konfirmasjon er en konfirmasjon.. utdannelse og oppdragelse derimot er for livet. Anonymkode: 57448...75c 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:21 #32 Skrevet torsdag kl. 22:21 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har snakket med FVK men de sier så lenge ikke far ønsker å skrive ny samværsavtale er det lite de kan gjøre.. eventuelt gå rettens vei, men det orker jeg ikke da far er utrolig flink til å snakke for seg og alltid blid ute blandt andre mennesker. Anonymkode: 7b317...bf5 Du trenger ikke det. Du kan sannsynliggjøre via meldinger fra far og barnet kan selv bekrefte hva som er de faktiske forhold. I rundskrivet her https://lovdata.no/nav/rundskriv/r55-02-for står det hva som skal til for at de skal godt annet enn hva som står i en samværsavtale. Søk opp ‘faktiske forhold’. Ungen er såpass gammel at det har noe å si. Du trenger å sannsynliggjøre hva som er de faktiske forhold, og du har masse meldinger fra far. Anonymkode: 70797...c33 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:22 #33 Skrevet torsdag kl. 22:22 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Altså det er snakk om kanskje 5 anmerkninger i løpet av 6 mnd.. og han har god både i orden og oppførsel. Anonymkode: 7b317...bf5 Det er faktisk mange anmerkninger. Be han om å skjerpe seg. (Ungen min går i 10. og har enda ikke fått en eneste anmerkning) Anonymkode: 70797...c33
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:27 #34 Skrevet torsdag kl. 22:27 Bare la far melde deg til bv. Det gjør ikke noe. Bv er ikke farlig. Far klager på deg, men stiller ikke opp selv. Det sier jo sitt. Ang konfirmasjonen, dere inviterer de som konfirmanten ønsker å ha tilstedet. Anonymkode: 70797...c33
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:35 #35 Skrevet torsdag kl. 22:35 Konfirmanten bestemmer selv hvem som skal komme i konfirmasjon. Be han skrive en liste på hvem som skal få komme. Så sender du ut innbydelse til alle på lista. Anonymkode: bdfda...8e3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:42 #36 Skrevet torsdag kl. 22:42 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Altså det er snakk om kanskje 5 anmerkninger i løpet av 6 mnd.. og han har god både i orden og oppførsel. Anonymkode: 7b317...bf5 Det er jo kjempemye!!!! Hvorfor gir du ikke konsekvenser for så forstyrrende atferd men bagatelliserer det? Min har 1 på et år for en lekse vi misforsto og leverte for sent. Men at han forstyrrer lærer og undervisning, syns du det er ok? Anonymkode: 679e2...00d 1 1
BareMay Skrevet torsdag kl. 22:43 #37 Skrevet torsdag kl. 22:43 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vil tro migrenen og magevondten er forskylt av far selv. Så han må bare passe seg, er du lur så tar du faktisk å melder far til bv selv her,for dette er faktisk ikke greit! Anonymkode: 35eab...d65 Det er jo barnet som blir meldt opp til barnevernet, ikke de voksne..
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:04 #38 Skrevet torsdag kl. 23:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): For meg var dette viktig. En konfirmasjon er en konfirmasjon.. utdannelse og oppdragelse derimot er for livet. Anonymkode: 57448...75c AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er faktisk mange anmerkninger. Be han om å skjerpe seg. (Ungen min går i 10. og har enda ikke fått en eneste anmerkning) Anonymkode: 70797...c33 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er jo kjempemye!!!! Hvorfor gir du ikke konsekvenser for så forstyrrende atferd men bagatelliserer det? Min har 1 på et år for en lekse vi misforsto og leverte for sent. Men at han forstyrrer lærer og undervisning, syns du det er ok? Anonymkode: 679e2...00d Kanskje dere skal gå sammen om en egen tråd om anmerkninger da. Anonymkode: 9f878...920
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:06 #39 Skrevet torsdag kl. 23:06 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje dere skal gå sammen om en egen tråd om anmerkninger da. Anonymkode: 9f878...920 Når det er en del av innlegget må det være lov å kommentere det. Og hvorfor tar du det så voldsomt nær av det? Anonymkode: 679e2...00d 1
Fru Uperfekt Skrevet fredag kl. 02:17 #40 Skrevet fredag kl. 02:17 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Barnet mitt skal stå til konfirmasjonen dette året, han var hos far 50/50 før men har ikke vært hos far på over 1 år nå siden han nekter å dra dit og sier faren hans er sur på han alltid osv. Han sender han stygge mld/ ringer han, spesielt hvis han har fått en dårlig karakter eller fått en anmerkning. Det skal sies at sønnen min er ikke slem på skolen bare anmerkninger som "forstyrret undervisning med latter" og i den sjangeren. Faren sender meg også daglig meldinger om hvor ubrukelig ungen er og at han er drittunge osv. Faren hans mener nå at jeg ikke klarer å ta vare på han siden han ikke har toppkarakterer og at han har en del fravær da han har migrene og sliter med magen til tider. Men på ettermiddagen blir han bedre og da får han lov av meg å gå ut 1 time med venner, skolen vet om problemet og vi har dialog med dem. Far truer meg nå med å anmelde meg til barnevernet. Far nekter å gjøre om samværsavtalen til at sønnen min er her 100% så på papirene står det at han er der 50% men det stemmer jo ikke. Nå er det seg sånn hadde dere invitert faren hans og hans familie til hans konfirmasjon? Bare skjønner ikke hvordan jeg og sønnen min skal klare å se disse menneskene i øynene.. Anonymkode: 7b317...bf5 1) Gi beskjed til NAV om 100 prosent hos deg 2) Konfirmanten trenger ikke far eller fam medlemmer der som han ikke ønsker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå