Gå til innhold

Konfirmasjon og invitasjon til far

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt skal stå til konfirmasjonen dette året, han var hos far 50/50 før men har ikke vært hos far på over 1 år nå siden han nekter å dra dit og sier faren hans er sur på han alltid osv. Han sender han stygge mld/ ringer han, spesielt hvis han har fått en dårlig karakter eller fått en anmerkning. Det skal sies at sønnen min er ikke slem på skolen bare anmerkninger som "forstyrret undervisning med latter" og i den sjangeren. Faren sender meg også daglig meldinger om hvor ubrukelig ungen er og at han er drittunge osv.

Faren hans mener nå at jeg ikke klarer å ta vare på han siden han ikke har toppkarakterer og at han har en del fravær da han har migrene og sliter med magen til tider. Men på ettermiddagen blir han bedre og da får han lov av meg å gå ut 1 time med venner, skolen vet om problemet og vi har dialog med dem. 

Far truer meg nå med å anmelde meg til barnevernet.

Far nekter å gjøre om samværsavtalen til at sønnen min er her 100% så på papirene står det at han er der 50% men det stemmer jo ikke. 

Nå er det seg sånn hadde dere invitert faren hans og hans familie til hans konfirmasjon? Bare skjønner ikke hvordan jeg og sønnen min skal klare å se disse menneskene i øynene.. 

Anonymkode: 7b317...bf5

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Far kan bare melde, er alt ok er det ikke mer å tenke på.

Skolen sender ikke anmerkninger fordi et barn ler.

Problemer her er ikke konfirmasjon, men at du og far nå få en avtale som gjelder dagens ordning. 

Anonymkode: b05d8...f01

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres virkelig ut som at sønnen din trenger faren sin… 

Anonymkode: 9fd81...9fe

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke inviter tenker jeg.

Men snakk med barnet først. 

Har dere god kontakt med noen på den siden? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han mener at du er så håpløs oppdrager, så burde han jo være mer tilstede selv. Det er jo helt bak mål å kritisere noen for så å trekke seg unna selv (jeg mener ikke at du er håpløs altså, men sett fra hans ståsted!)

Ville bare meldt fra til NAV at sønnen ikke er hos far. Legg ved de skriftlige bevisene du har.

Har du snakket med sønnen din om konfirmasjonen? Hva sier han selv? Ville far og hans familie tatt seg sammen i selskap med din familie, eller ville det blitt utrivelig? Har du spurt ham på en rolig, saklig måte hva far ønsker? Gjerne skriftlig, sånn at du får et skriftlig svar....

Hadde de klart å ta seg sammen og oppføre seg høflig i noen timer i et selskap, så hadde jeg invitert dem hvis sønnen ikke protesterte. Men hvis de kommer til å være sure og nedlatende og ødelegge feiringen, så hadde jeg gitt beskjed om at selskapet var for min familie og at far kunne holde eget selskap (noen løser det jo sånn).

Anonymkode: 3f430...3b9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barnet mitt skal stå til konfirmasjonen dette året, han var hos far 50/50 før men har ikke vært hos far på over 1 år nå siden han nekter å dra dit og sier faren hans er sur på han alltid osv. Han sender han stygge mld/ ringer han, spesielt hvis han har fått en dårlig karakter eller fått en anmerkning. Det skal sies at sønnen min er ikke slem på skolen bare anmerkninger som "forstyrret undervisning med latter" og i den sjangeren. Faren sender meg også daglig meldinger om hvor ubrukelig ungen er og at han er drittunge osv.

Faren hans mener nå at jeg ikke klarer å ta vare på han siden han ikke har toppkarakterer og at han har en del fravær da han har migrene og sliter med magen til tider. Men på ettermiddagen blir han bedre og da får han lov av meg å gå ut 1 time med venner, skolen vet om problemet og vi har dialog med dem. 

Far nekter å gjøre om samværsavtalen til at sønnen min er her 100% så på papirene står det at han er der 50% men det stemmer jo ikke. 

Nå er det seg sånn hadde dere invitert faren hans og hans familie til hans konfirmasjon? Bare skjønner ikke hvordan jeg og sønnen min skal klare å se disse menneskene i øynene.. 

Ville virkelig tatt tak i at han får anmerkninger for å forstyrre undervisningen, dette er aldri ok. Det vanvittig frustrerende med elever som forstyrrer, både for medelever og lærer. Finn ut hva som foregår og hvorfor han har denne atferden som du tydeligvis unnskylder, men som far faktisk ikke aksepterer. 

Anonymkode: 9d6f3...84a

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville virkelig tatt tak i det at han forstyrrer i timen. Det er de elevene som ødelegger for hele klassen, så sier seg selv at han da får anmerkning.  Og er vel ikke då gøy å få nedsatt pga oppførsel 

Anonymkode: 37b3b...2e4

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Er du mindre begavet?

Ts, la han melde, kommer ingen vei med det uansett. Ellers så er det bare å droppe å invitere folk dere ikke vil ha kontakt med. Konfirmanten bestemmer om han vil ha far og hans familie der eller ikke.

Anonymkode: 6e2fc...f66

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil tro migrenen og magevondten er forskylt av far selv. Så han må bare passe seg, er du lur så tar du faktisk å melder far til bv selv her,for dette er faktisk ikke greit!

Anonymkode: 35eab...d65

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle barn trenger en far men ingen barn trenger en slik far. Stor forskjell. 

Anonymkode: 9f878...920

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er din sønns konfirmasjon, hvis han vil ha far der, så er far invitert.

Anonymkode: eab1d...6f4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er resten av familien hans slik også? 

Anonymkode: 1f4a9...570

Skrevet

Hmm, vil jeg ha noen som trakasserer meg i min tilstelning - nei jeg tror egentlig ikke det. 

Få et møte familievernkontoret og finn ut om du bør melde far til bv. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at det må være opp til barnet å bestemme. 

Men tror du virkelig at far og fars familie forventer å bli invitert i konfirmasjonen?

Hvis far er komfortabel nok til å snakke slik til deg - da antar jeg at han er enda mer komfertabel med å snakke enda mer negativt om deg? 

Med mindre du og sønnen din har veldig nær og god kontakt med fars øvrige familie så tenker jeg at dere kan droppe de, uten dårlig samvittighet. 
Det får nesten være måte på hvor mye ansvar man skal ta for andre voksne menneskers følelser. 
Særlig de som ikke klarer å oppføre seg… 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klassisk tilfelle av far som forsøker å oppdra ungen sin, lære konsekvenser etc, og en mor som duller og lager unnskyldninger for barnets atferd. Selvfølgelig vil ikke barnet være hos far, for der er det regler. Barnet sier far er sur, men far forsøker kun å oppdra eget barn. 

hva gjør du med konfirmasjon? Du ringer far, så kommuniserer dere! Du inviterer ikke, dere steller i stand en konfirmasjon sammen. Du sender barnet til samvær med far og begynner å oppta barnet ditt slik far forsøker. Ditt barn har et halvt semester igjen før det er 10. klasse, og karakter og atferd er viktig. Nå er det på tide å samarbeide med far, og en begivenhet som konformasjon er en flott anledning for å gjøre det.

Anonymkode: b731c...7dc

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Klassisk tilfelle av far som forsøker å oppdra ungen sin, lære konsekvenser etc, og en mor som duller og lager unnskyldninger for barnets atferd. Selvfølgelig vil ikke barnet være hos far, for der er det regler. Barnet sier far er sur, men far forsøker kun å oppdra eget barn. 

hva gjør du med konfirmasjon? Du ringer far, så kommuniserer dere! Du inviterer ikke, dere steller i stand en konfirmasjon sammen. Du sender barnet til samvær med far og begynner å oppta barnet ditt slik far forsøker. Ditt barn har et halvt semester igjen før det er 10. klasse, og karakter og atferd er viktig. Nå er det på tide å samarbeide med far, og en begivenhet som konformasjon er en flott anledning for å gjøre det.

Anonymkode: b731c...7dc

Du er ikke riktig bevart! Enten har du ikke barn, eller er en like psyko mann som far her.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Er resten av familien hans slik også? 

Anonymkode: 1f4a9...570

Ja sønnen min har ikke hørt fra hans besteforeldre på fars side på over 1 år.. ingen bursdagsgaver eller julegaver 

AnonymBruker
Skrevet
Lillemy8 skrev (44 minutter siden):

Hmm, vil jeg ha noen som trakasserer meg i min tilstelning - nei jeg tror egentlig ikke det. 

Få et møte familievernkontoret og finn ut om du bør melde far til bv. 

Har snakket med FVK men de sier så lenge ikke far ønsker å skrive ny samværsavtale er det lite de kan gjøre.. eventuelt gå rettens vei, men det orker jeg ikke da far er utrolig flink til å snakke for seg og alltid blid ute blandt andre mennesker. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil tro migrenen og magevondten er forskylt av far selv. Så han må bare passe seg, er du lur så tar du faktisk å melder far til bv selv her,for dette er faktisk ikke greit!

Anonymkode: 35eab...d65

Når han var hos far siste gangene for over 1 år siden, gråt han daglig og ville aldri dit pga vond mange osv... nå når han trakasserer og truer han på meldinger kommer dette tilbake..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ville virkelig tatt tak i det at han forstyrrer i timen. Det er de elevene som ødelegger for hele klassen, så sier seg selv at han da får anmerkning.  Og er vel ikke då gøy å få nedsatt pga oppførsel 

Anonymkode: 37b3b...2e4

Altså det er snakk om kanskje 5 anmerkninger i løpet av 6 mnd.. og han har god  både i orden og oppførsel. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...