Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei fine folk,  
Jeg trenger hjelp! Finnes så utrolig mye der ute av brystpumper. Hva er deres erfaring med manuell brystpumpe, hvilken fungerte best for deg? Ser at det stadig går igjen avent og medela, så hvilke anbefaler du?

ønsker ikke å høre om elektrisk pumpe, da målet mitt er å pumpe i ny og ne for å samle litt opp til jeg begynner i jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lolo:) skrev (2 timer siden):

Hei fine folk,  
Jeg trenger hjelp! Finnes så utrolig mye der ute av brystpumper. Hva er deres erfaring med manuell brystpumpe, hvilken fungerte best for deg? Ser at det stadig går igjen avent og medela, så hvilke anbefaler du?

ønsker ikke å høre om elektrisk pumpe, da målet mitt er å pumpe i ny og ne for å samle litt opp til jeg begynner i jobb.

Min erfaring er at manuell ikke er effektivt nok. Men kanskje du får noen tips :)

Anonymkode: a4545...882

Skrevet

Hva med Naturebond eller sånne silikonpumper? Det tar bare litt av "overskuddet" da, så spørs om det er nok, men om du bare skal samle opp litt ekstra kan det funke. De er bare å feste på mens du ammer på den andre siden, eller feste på alene når det er litt fullt, så renner det ut av seg selv. Hos meg fikk jeg innimellom en 50-80 ml hver gang med å bruke den.

Anonymkode: 2b95f...9d5

• Nyttig 2
Skrevet

Hos meg var Medela best før fødsel (samlet råmelk), mens avent er best nå (2 mnd etter fødsel). Hvorfor vet jeg ikke 😝

Anonymkode: 8516c...468

• Hjerte 1
Skrevet

Dette er så utrolig individuelt fra kvinne til kvinne og brystet til bryst hva som faktisk funker.

Ei venninne av meg kunn bruke naturebond og fikk lett ut 150 ml, jeg fikk aldri ut en dråpe.

Derimot funka medela som bare juling her, mens hun fikk ut 10-40 ml 😅

Men generelt sett er medela veldig bra, lett å å få tak i deler og enkel i bruk 😊

Anonymkode: fbcd9...54b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er så utrolig individuelt fra kvinne til kvinne og brystet til bryst hva som faktisk funker.

Ei venninne av meg kunn bruke naturebond og fikk lett ut 150 ml, jeg fikk aldri ut en dråpe.

Derimot funka medela som bare juling her, mens hun fikk ut 10-40 ml 😅

Men generelt sett er medela veldig bra, lett å å få tak i deler og enkel i bruk 😊

Anonymkode: fbcd9...54b

At det er så individuelt gjør det vanskelig syns jeg😅Er ikke interessert i og vil aller helst unngå kjøpe 3-5 pumper før jeg finner av hvilken som er best for meg. 

• Liker 1
Skrevet

Naturebond er i alle fall billig å prøve, så ville kanskje startet der 😊 Medela er jo også det ledende merket, eller blant de mest etablerte kvalitetsmerkene i alle fall. Har god erfaring med elektrisk pumpe derifra.

Anonymkode: 2b95f...9d5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde Avvent sin og syntes den fungerte bra, den er vel ikke så dyr heller så vidt jeg husker. Men dessverre er det jo ikke en pumpe som nødvendigvis passer alle, så man må kanskje prøve seg litt frem. Men, mange har ihvertfall god erfaring med Avvent og Medela, det husker jeg fra jeg selv drev litt research 😊

Anonymkode: 02709...45e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var fornøyd med Medela. Hadde både dobbel (maxi swing) og manuell. Fikk ut like mye melk med begge.

Anonymkode: 85b93...b11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...