Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2006 #2 Skrevet 6. april 2006 Den pleier vel å starte første mandagen i juli og gå over fire uker, gjør den ikke det da? Eller evt siste mandagen i juni dersom dette korresponderer bedre med månedskiftet.
~sikka~ Skrevet 6. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2006 Åja oki. Trodde den bare var 2 uker. Takk for svar.
Gjest Gjest_Tanya_* Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 ja, det trodde jeg og..er ikke det bare to uker da?? noen andre som vet??
Gjest Kane Skrevet 6. april 2006 #5 Skrevet 6. april 2006 Fellesferien "nord for Oslo" starter som regel i uke 29 og varer til uke 32, Oslo er som regel en uke senere ute er de ikke??? Grunnen er at Moldejzz alltid er første uka i fellesferien og den er alltid i uke 29..
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2006 #7 Skrevet 6. april 2006 Fellesferien er de tre siste ukene i juli, sånn har det alltid vært.
Gjest HB Skrevet 7. april 2006 #8 Skrevet 7. april 2006 Vi pleier å følge det som før het fellesferien (tror egentlig begrepet ikke "finnes" lenger), og her er sommerferien satt opp i uke 28, 29 og 30. Altså de tre siste i juli. Slik har det vært de siste par årene. Tror det var LO som besluttet at fellesferien skulle flyttes en uke senere pga. været. Dette ble gjort for 4-5 år siden. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #10 Skrevet 7. april 2006 Gå til denne siden: www.google.com Skriv inn i den boksen vettu: fellesferien 2006 Første treffet var altså denne siden: http://www.fellesforbundet.no/templates/nyhet.aspx?id=3764 Utrolig? Ja, helt vannvittig spør du meg. Det går an å søke informasjon på nett. Det hadde jeg aldri trodd.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #11 Skrevet 7. april 2006 Gå til denne siden: www.google.com Skriv inn i den boksen vettu: fellesferien 2006 Første treffet var altså denne siden: http://www.fellesforbundet.no/templates/nyhet.aspx?id=3764 Utrolig? Ja, helt vannvittig spør du meg. Det går an å søke informasjon på nett. Det hadde jeg aldri trodd. ← Jeg prøvde faktisk, og søkte på "fellesferie 2006." Fikk ikke opp noe da.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #12 Skrevet 7. april 2006 (endret) Hvis det ikke går med første søket, kan man gjerne prøve igjen. Man kan da skrive: fellesferien i stedet, som jo var det som egentlig ble nevnt her. Endret 7. april 2006 av Mie
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #13 Skrevet 7. april 2006 Hvis det ikke går med første søket, kan man gjerne prøve igjen. Man kan da skrive: fellesferien i stedet, som jo var det som egentlig ble nevnt her. ← Ja, men det er ikke alltid man finner riktig søkeord. Jeg søkte på flere alternativer også uten å få opp svar. Da er det greit at det finnes noen på kg som gidder å hjelpe uten a være spydig! (ikke at det var jeg som spurte i utgangspunktet, da.)
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #14 Skrevet 7. april 2006 Ja, men det er ikke alltid man finner riktig søkeord. Jeg søkte på flere alternativer også uten å få opp svar. Da er det greit at det finnes noen på kg som gidder å hjelpe uten a være spydig! (ikke at det var jeg som spurte i utgangspunktet, da.) ← Er ikke nødvendigvis spydig gjesten ver her var, kan vel hende han/hun faktisk også prøvde å hjelpe deg slik at du raskere får svar en annen gang du lurer på noe. KG er et diskusjonsforum der det er meningen man skal diskutere, spørre og svare. Absolutt! Men det skader ikke å kunne litt om søking selv også. Og hvis man ikke klarer å søke opp slike enkle ting kan det være at enkelte synes det er fint å få litt hjelp til hvordan man søker. Uheldigsvis for den behjelpelige gjesten over her var ikke du en av de som syntes det var fint å få hjelp. Når det kommer til fellesferien: De siste årene har "fellesferien" slik vi tradisjonelt kjenner den forsvunnet mer og mer. Man opererer ikke så ofte med den vanlige "fellesferien" i bedrifter lenger, fler og fler vil ha ferie til andre tider for å få billige biletter osv. og fellesferien trekkes derfor mer utover i mange bedrifter. Tradisjonelt var det de tre siste ukene i juli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå