Joyful Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Jeg trenger tips til fredag og lørdags middag til to som er billig. Prøver å spare der jeg kan, men synes det er vanskelig å finne på koselige helgemiddager.
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Er egentlig ingen mat som er billig lenger 😂 Kyllingsalat, med kokt egg og ostebiter. Hvitløksbaguett til. Kjøp svineknoke og lag lapskaus eller kjøttsuppe. Lag mange middager, og frys ned Hel kylling med loff og salat X-tra biffene fra Coop er mye billigere enn Gilde Hjemmelagde kjøttkaker. Kjøp kjøttdeig når det er tilbud. 400 gr holder til tre mennesker her, så lager du av to pakker, så får du middager til å fryse ned Anonymkode: 4e3f5...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden -lasagne -raclette (steke litt det man har. Sosialt og hyggelig. Trenger ikke dyre oster/kjøtt, og går lite når man bare lager til to - Pai med fyll Anonymkode: e51b6...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Skrevet 16 timer siden Mat fra bunnen av er ikke nødvendigvis så dyrt om du har frys. Jeg er også begynt å spe på vegetar i kjøttretter i blant. F.eks. kan jeg gjerne tilsette 1-2 bokser (avrente og skylte) røde linser i kjøttdeigen til tacoen. Bruker Rema 1000 sitt krydder. Det er det billigste og ikke ultraprossesert. Hjemmelaget pizza kan også være veldig billig. Lag deigen før helgen og la den heve på et litt kjølig rom. Brett den inn et par ganger daglig. Holder i dagesvis. Den kan toppes med billg pizzasaus, skinke eller annet pålegg, rødløk og bruk det du har i kjøleskapet. Pizza er min absolutte kosemat😍 Anonymkode: 415e6...93c 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden Blåskjell! Gjerne med båtpoteter og aïoli til, eller hjemmebakt focaccia. Best nå om vinteren. Eller en vegetarisk pastarett. Anonymkode: 33d6f...c11 1 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden Ingenting er billig. Helgematen vår er poteter og gulrøter og det vi finner i halvprisdisken. Anonymkode: b930d...2c0 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Bruk mye bønner og linser. Kjøp tørre, gjerne i internasjonale butikker. Anonymkode: e734f...867
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden Nachos. Nachochips, Kjøttdeig, krydder, rømme, salsa, avokado, hvitløk. Salt og pepper, ost. Pizzabunn, pizzasaus, resten av kjøttdeigen, løk, paprika, ost. Lage dressing av resterende rømme, litt hvitløk og salt og pepper. Egentlig veldig rimelig.. Anonymkode: 30feb...76f
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden selfølgelig er det mye billig mat man kan lage i helga som er ekstra god på helge mat så bruker vi 600kr for 3 dager - 2 voksene og det er heller ikke snakk om handle på dato varer eller billig merker vi lager for eks: pizza, pasta, taco, thai suppe, rødvinstekt kylling, biff med soppsaus, kylling burger, greske kjøttboller med salat - ris og hjemmelaget dressing Anonymkode: 2d000...4fa
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden Helstekt kylling (pulled chicken). Lagde det forrige helg, veldig enkelt, billig og ga oss 6 porsjoner med mat. Prisen ellers styrer du med hvilket tilbehør du velger. Anonymkode: 5f251...2a7
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden Joyful skrev (12 timer siden): Jeg trenger tips til fredag og lørdags middag til to som er billig. Prøver å spare der jeg kan, men synes det er vanskelig å finne på koselige helgemiddager. Hjemmelaget pizza… deigen koster deg 10 kr, sausen er vel 10 kr.. så kan du se hva du vil ha på..🎯 Anonymkode: 74a43...655
Snøklokke. Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden Kyllingbiter/strimler med fajitaskrydder, paprika, løk i tortillawraps. Vet at coop extra har coop sitt eget merke på fullkornwraps, og eldorado har en type. Så kan man jo legge til ost, rømme, salsa osv etter budsjett/smak. Kan vel også bruke linser, bønner, oliven grønnsaker, eller annen kjøtt.
Snøklokke. Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden Gryte med linser, tomater(hakkede, de billigste på boks/kartong) og tacokrydder eller annet litt spicy, server med tortilla/nachochips, brød/rundstykke, eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Hjemmelaget fløtegratinerte poteter, hermetiske erter og kjøttpølser stekt i stekepannen. Anonymkode: 2e26c...6bc
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden Club Sandwich / ostesmørbrød. Kan variere etter hva dere har og har råd til. Skinke eller kalkunpålegg, gjerne flere lag, ost, speilegg, bacon, salat, tomat, brød. Eller ost og skinke i ovnen. Se gjerne etter oster i datodisken, så kan det bli mer luksus. Fries eller hjemmelagde potetbåter til. Spagetti bolognese. Kan bruke kyllingkjøttdeig eller svinekjøttdeig da det er rimeligere. Meksikansk suppe (Toro eller lag selv) med diverse topping, gjerne det der har. Tortillachips, mais, ost, rømme osv. Anonymkode: a4060...bcd
Fru Uperfekt Skrevet 20 minutter siden #17 Skrevet 20 minutter siden Joyful skrev (17 timer siden): Jeg trenger tips til fredag og lørdags middag til to som er billig. Prøver å spare der jeg kan, men synes det er vanskelig å finne på koselige helgemiddager. Torsk på purreseng, bruk frossen torsk Chilli sin carne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå