Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 Skal vere vikar i ein 7. klasse i morgon, og står fritt til å finne opplegg. Faglærar foreslo at eg kunne arrangere ein konkurranse, men sa ingenting om kva slags. Nokon som kan ein kjekk konkurranse som kan passe i ein musikk-time? Det bør vere noko som ikkje er for vanskeleg å gjennomføre..
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2006 #2 Skrevet 6. april 2006 Jeopardy? Noen lette og noen vanskelige, både "gammel" musikk og ny musikk?
liv Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 Dele opp i lag og spill sanger, og de som kan både tittel og sanger/band får et poeng. Eventuelt så kan du ha litt alla Beat for Beat, at de skal løpe frem og synge ferdig sangen du setter på.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 - Lagkonkurranse hvor du spiller av korte snutter av sanger og de skal skrive ned hvilke sanger de tror det er. - Tegne sanger. (Enten en og en på tavle eller konkurranse der de får nye oppgaver etter hvert som de løser de første.) - Mime sanger (Om det er godt miljø!) - Del klassen i to: "Beat for beat"-aktig konkurranse, der ett og ett ord i en setning fra en sang avdekkes, og for å gå videre må de finne en sang med ordet som avdekkes i. Om de ikke klarer å gjette sangen eller finne en sang med ordet i seg, går turen videre.
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2006 #5 Skrevet 6. april 2006 Beat-for-beat er jo knallgøy!!! Men eg anar ikkje kva slags songar dei kan då... Nokon som kan foreslå kjente linjer eg kan bruke? (krever jo litt førebuing dette, men knallgøy om eg får det til!)
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2006 #6 Skrevet 6. april 2006 Noen som har tips til songar som er bænkers for ein 7. klassing?
Marililja Skrevet 6. april 2006 #7 Skrevet 6. april 2006 (endret) Går det ikke an å sjekke litt på hva som ligger på VG-lista feks? De kan sikkert noen av de som surrer og går på radio nå. Jobber selv i en 7.klasse, og har tenkt på det (siden første innlegget ditt) hva de går og nynner på, men hjernen min er helt tom. Kommer ikke på en eneste sang. I tillegg til litt populære sanger, kan du jo ta med litt norske (barne-)sanger eller lignende. Guttene (og jenter) er sikkert ganske inne på noen fraser fra Eminem (velg med omhu), og lørdagsgrandiosasangen kan nok alle. (Feks. ...snakker om total fullkommenhet...) Endret 6. april 2006 av Marililja
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2006 #8 Skrevet 6. april 2006 Takk for tips, Marililja!!! Har sjekka ut VG-lista ja, men er usikker på kva dei kan av tekstar.. Kor mange sangar bør eg lage opplegg på, forresten? Skal ha elevane i ein vanleg skuletime på tre kvarter..
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #9 Skrevet 6. april 2006 Så moro at du likte ideen min! (Ikke alle lærere er lite kreative! ) Det er nok ikke sikkert du rekker så mange sanger, hvis du tenker på at de skal inn/ut og du skal forklare reglene. Jeg ville nok ha hatt en 7-10 for sikkerhets skyld, men du rekker nok ikke alt det. (Greit å ha noen ekstra i tilfelle du bommer helt på noen.) Jeg synes du kan ha en blanding av hitlistesanger, barnesanger og noen gamle klassikere som "alle" kan. Eks: Hitlistesanger: - Lørdagspizza (god ide, Marililja!) - Stupid Girls - Hung up - Mira Craig? Barnesanger (og andre sanger de lærer på skolen): - På låven sitter nissen (evt. andre julesanger) - Kom mai, du skjønne milde - Bamsens fødselsdag - ....bare slå opp i en sangbok, så finner du masse... Klassikere (veit ikke om 17-åringer kan disse, men.. ): - We Are the Champions - We will Rock you Huff, det var vanskeligere enn jeg trodde å komme på sanger. Lykke til! Tror det kan bli veldig morsomt!
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2006 #10 Skrevet 6. april 2006 Takk for enda fleire tips!! Trur nok dette kan bli artig ja!!! Sit og leitar etter barnesongar på nettet no!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå