Gå til innhold

Hva gjorde selvbildet ditt bedre ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2026 den 21.19):

Terapi, alder og erfaring. 

Anonymkode: 26cc8...04a

Signerer denne 👍🏻

For meg hjalp det også veldig å kutte ut platformer hvor jeg endte opp med å sammenligne meg med andre, som Instagram (og også kvinnemagasiner).

Jeg synes også det hjelper å holde fokus på innholdet i livet mitt. Hva gir meg mening og glede? Jo, det er natur og kreativitet, så da prioriterer jeg å gå turer i marka og å leke meg med tegning/maling. Jeg er heller ikke flink til å tegne eller male, men finner inspirasjon og enkle instruksjonsvideoer på Pinterest og YouTube. Prøver å ikke bry meg om resultatet, men heller å kose meg med fargene og prosessen.

Jeg har også oppdaget at hvilke relasjoner jeg har i livet mitt spiller en stor rolle. I mange år hadde jeg den samme vennegjengen som på vgs, samt at jeg  jobbet i et veldig ungt arbeidsmiljø - begge plasser har utseendet vært viktig for de fleste. I de senere år har jeg fått andre venner med andre verdier og jeg har begynt å jobbe med mer voksne folk, og jeg kjenner at jeg senker skuldrene på en helt annen måte når jeg er med disse menneskene. Jeg kjenner at her er det ingen som bryr seg om sminke eller merkeklær, og de er mer opptatt av å være omtenksomme enn å være kule. 

I relasjon med mannen min så har det hjulpet å være sammen så lenge at man har gått igjennom litt grums sammen. Han fortsetter å velge meg dag etter dag, han har sett meg på mitt mest sårbare, og han utrykker daglig hvor mye jeg betyr for ham - da velger jeg å tro på det, selv om jeg fremdeles kan ha dager hvor jeg føler meg fæl og mislykket.

Anonymkode: 58751...f9c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...