AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Jeg sliter i datingfasen med intimiteten. Jeg er glad i sex, men venter bestandig flere dater inn i en ny relasjon før jeg har sex med menn, noe jeg synes er trygt og fint. Utfordringen er at når jeg først ønsker å ha sex sliter jeg med å ta initiativ. Jeg blir lett med når han jeg dater tar initiativ, men blir så redd for å virke «slutty» som kvinne. Han jeg datet sist klarte jeg ikke å ta initiativ til sex og kos med, selv etter flere måneder med dating. Jeg føler meg i grunn selvsikker i senga og kan ta styringen når vi først er i gang. Tar heller ikke initiativ i datingapper og lignende, men det kan være av latskap på grunn av at menn er gode på å ta kontakt. Hva er deres tanker om kvinner som tar initiativ, og kvinner som mangler initiativ? Har dere tips til hva jeg kan gjøre? Kvinne 30 år Anonymkode: 57e88...185
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Jeg har dessverre ingen gode råd, da jeg sliter med det samme i mitt forhold. Jeg tror jeg bare må hoppe i det, for jeg elsker å ha sex med kjæresten min, og jeg vet også at det er viktig for han at jeg viser initiativ da det er noe som får han til å føle seg elsket. Anonymkode: 6cde5...3cb
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Er ikke noen som har sex eller hatt det på lang tid eller som i det hele tatt tørr å lage meg noen app eller flørte, men vil bare fortelle deg at, ikke vær redd for din egen seksualitet. Kanskje du møter en som oppfører seg som at det at du har lyster er noe skamfullt, men da er det han ikke deg. Slutty er ikke noe som er farlig eller negativt, det er helt normalt å ha lyster. Anonymkode: 246df...bd2
Even Tuell Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg sliter i datingfasen med intimiteten. Jeg er glad i sex, men venter bestandig flere dater inn i en ny relasjon før jeg har sex med menn, noe jeg synes er trygt og fint. Utfordringen er at når jeg først ønsker å ha sex sliter jeg med å ta initiativ. Jeg blir lett med når han jeg dater tar initiativ, men blir så redd for å virke «slutty» som kvinne. Han jeg datet sist klarte jeg ikke å ta initiativ til sex og kos med, selv etter flere måneder med dating. Jeg føler meg i grunn selvsikker i senga og kan ta styringen når vi først er i gang. Tar heller ikke initiativ i datingapper og lignende, men det kan være av latskap på grunn av at menn er gode på å ta kontakt. Hva er deres tanker om kvinner som tar initiativ, og kvinner som mangler initiativ? Har dere tips til hva jeg kan gjøre? Kvinne 30 år Anonymkode: 57e88...185 Det er helt greit å vente med sex. Ingen nedsider og bare positivt å ta det i sitt naturlige tempo. Sex er ikke noe som bør stresses med. Men en date som ikke tar initiativ, ikke "byr på seg selv", ikke tar kontakt selv og bare venter på å reagere... det er dritkjedelig og det virker ikke som hun egentlig er interessert. Det er jo nærmest definisjonen på å ikke være interessert... og om hun ikke er interesser blir ikke jeg det heller. Da kan jeg bruke tiden et helt annet sted. Du gjør deg selv en gigantisk bjørnetjeneste ved å ikke ta mer inititativ selv ... om det er sex eller annet. Da ender du fort opp med å tape de som kanskje ville vært veldig bra og ende opp med noen som bare er middelmådige (sett med dine øyne). Half-ass-er du forholdet, så kan det umulig bli bra. Om virkelig ER interessert i noen, så vis det da. Vise interesse, ta kontakt, finn ut mer ... gjør ... ... noe. Om du ikke egentlig er interessert, gjør alle en tjeneste og si det med en gang. Det er litt duchy å gi inntrykk av noe annet enn det det faktisk er.
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden Det finnes ikke noe mer opphissende for meg som mann at kvinnen viser lyst og initiativ. Gønn på! Anonymkode: bb742...6d7 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden mine tanker er at om ikke kona hadde tatt initiativ, så hadde Vi aldri blitt sammen. Skal sies at hun kjente meg og visste at jeg er en som aldri har giddet å tatt noe initiativ. Hun visste nok at om hun var interessert, så måtte hun vise det tydelig. Jeg er litt lik når det kommer til sex. Jeg har alltid sjeldent tatt initiativ, men syntes det er bare sexy og hyggelig når damer Gjør det. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg sliter i datingfasen med intimiteten. Jeg er glad i sex, men venter bestandig flere dater inn i en ny relasjon før jeg har sex med menn, noe jeg synes er trygt og fint. Utfordringen er at når jeg først ønsker å ha sex sliter jeg med å ta initiativ. Jeg blir lett med når han jeg dater tar initiativ, men blir så redd for å virke «slutty» som kvinne. Han jeg datet sist klarte jeg ikke å ta initiativ til sex og kos med, selv etter flere måneder med dating. Jeg føler meg i grunn selvsikker i senga og kan ta styringen når vi først er i gang. Tar heller ikke initiativ i datingapper og lignende, men det kan være av latskap på grunn av at menn er gode på å ta kontakt. Hva er deres tanker om kvinner som tar initiativ, og kvinner som mangler initiativ? Har dere tips til hva jeg kan gjøre? Kvinne 30 år Anonymkode: 57e88...185 Anonymkode: ffcc5...1da
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Skrevet 21 timer siden Even Tuell skrev (16 minutter siden): Det er helt greit å vente med sex. Ingen nedsider og bare positivt å ta det i sitt naturlige tempo. Sex er ikke noe som bør stresses med. Men en date som ikke tar initiativ, ikke "byr på seg selv", ikke tar kontakt selv og bare venter på å reagere... det er dritkjedelig og det virker ikke som hun egentlig er interessert. Det er jo nærmest definisjonen på å ikke være interessert... og om hun ikke er interesser blir ikke jeg det heller. Da kan jeg bruke tiden et helt annet sted. Du gjør deg selv en gigantisk bjørnetjeneste ved å ikke ta mer inititativ selv ... om det er sex eller annet. Da ender du fort opp med å tape de som kanskje ville vært veldig bra og ende opp med noen som bare er middelmådige (sett med dine øyne). Half-ass-er du forholdet, så kan det umulig bli bra. Om virkelig ER interessert i noen, så vis det da. Vise interesse, ta kontakt, finn ut mer ... gjør ... ... noe. Om du ikke egentlig er interessert, gjør alle en tjeneste og si det med en gang. Det er litt duchy å gi inntrykk av noe annet enn det det faktisk er. Men så sier du at du ikke gjør før hun gjør, og dermed er jo du på et vis også en som half asser til ei dame tar kontakt? Ifølge din logikk. Og dermed kan jo hun også finne noen selv om det er han som tar første initiativ. Jeg tror det er skammen som er problemet her. Anonymkode: 246df...bd2
Even Tuell Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men så sier du at du ikke gjør før hun gjør, og dermed er jo du på et vis også en som half asser til ei dame tar kontakt? Ifølge din logikk. Og dermed kan jo hun også finne noen selv om det er han som tar første initiativ. Jeg tror det er skammen som er problemet her. Anonymkode: 246df...bd2 Nei, det skriver jeg ikke. Jeg mister interessen om hun ikke viser interesse tilbake. Jeg viser interesse, jeg tar initiativ ... ... fordi jeg vil noe mer. Jeg byr på, men om det ikke bys tilbake mister jeg den interessen jeg en gang hadde. En date som ikke inviterer, som ikke foreslår å gjøre noe, som ikke tar kontakt, det er ikke en date som har interesse. Da vil ikke jeg pushe eller presse meg på (for hennes del) og jeg vil ikke bruke mer tid og krefter på en person som tydeligvis ikke er så interessert som jeg er/var. Da er det bedre for oss begge at hun sier i fra tidlig, så sparer vi begge tid og krefter. TS skrev om både datingfasen og sex, og det jeg skrev over gjelder egentlig begge deler. Det er helt ok å ikke egentlig ville dra på flere dates med meg. Det er helt ok å ikke ville ha sex. Men jeg ønsker å få vite det... og helst så tidlig som mulig. Jeg ønsker ren og oppriktig ærlighet. Rene fakta på bordet, uansett om det er tommel opp eller tommel ned. Jeg takler fint begge (men helst ikke samtidig. DET er forvirrende).
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Skrevet 21 timer siden Takk for svar. vil bare si at jeg tar initiativ til dating og møter. Inviterer ofte på besøk og foreslår ting å gjøre sammen og holder kontakten gående, det har jeg ingen problem med. Det jeg skrev i originalt innlegg var ment som at jeg ikke tar første kontakt, men er selvfølgelig på når jeg er interessert i en person! Er nok som en her påpekt mer skammen rundt å ta fysisk initiativ som jeg sliter med… Anonymkode: 57e88...185 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Kvinner tar sjeldnere initiativ. Dette merkes godt i lesbiske forhold. Anonymkode: 45ea4...e71
Bamseklemmer Skrevet 15 timer siden #11 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg sliter i datingfasen med intimiteten. Jeg er glad i sex, men venter bestandig flere dater inn i en ny relasjon før jeg har sex med menn, noe jeg synes er trygt og fint. Utfordringen er at når jeg først ønsker å ha sex sliter jeg med å ta initiativ. Jeg blir lett med når han jeg dater tar initiativ, men blir så redd for å virke «slutty» som kvinne. Han jeg datet sist klarte jeg ikke å ta initiativ til sex og kos med, selv etter flere måneder med dating. Jeg føler meg i grunn selvsikker i senga og kan ta styringen når vi først er i gang. Tar heller ikke initiativ i datingapper og lignende, men det kan være av latskap på grunn av at menn er gode på å ta kontakt. Hva er deres tanker om kvinner som tar initiativ, og kvinner som mangler initiativ? Har dere tips til hva jeg kan gjøre? Kvinne 30 år Anonymkode: 57e88...185 Du kan bruke litt humor, så blir det ikke så kleint å være dønn seriøs.. Dette har blitt diskutert før.. Å vise munterhet og tilnærminger, er egentlig bare en liten flørt. Til den som vil ha deg, er dette gull å høre. Small talken har begynt, og nå kan alt skje.. vi føler oss lettet av å komme litt utenfor comfortsonen.. Med dette legger jeg vekt i.. at det er skummelt å ta den første initiativet. Vi vil ikke være for direkte, i litt redsel hvordan den andre tar signalet.. Dette er personlighettrekk, folkeskikk og respekt for andre.. Så får du ingen respons, kan du også bruke humoren.. Humor er et språk, og kan godt brukes i flørting og sex. Den viser egenlig bare at du er munterhet og glad🥰 Når jeg skjønner at kvinner er litt beskjeden, tar jeg initiativet først fordi jeg er mann. Men også fordi kvinnen kan velge utfallet eller videre samtale. I ung alder var jeg litt for direkte, men jeg fikk jo høre at menn måtte være det. Jeg fikk en del ørefiker, men lærte etterhvert at humor og munterhet var det beste.. For jeg fikk ikke flere ørefiker. I din situasjon TS: du kommer aldri til å få en ørefik.. da er det noe fullstendig galt med mannen😅 Så bruk humoren.. skriv stikkord, og øv på hva du vil si.. Litt dumt hvis kjærligheten skal bremse deg, pga deg selv🫡
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå