AnonymBruker Skrevet 4. februar #1 Skrevet 4. februar Jeg har alltid hatt mer forstoppelse og vanskelig for å gå på do, men de siste to månedene har jeg hatt oftere og mer avføring som alltid er løs og litt rar i konsistensen. Nærmest fet og seig? Den lukter i tillegg helt grusomt, samme med prompene mine. (Noe som også er mer av) Jeg har tatt avføringsprøve og legen ba om blodprøver og alt kom tilbake helt normalt (bare litt lavt ferritin, b12 og vitamin d) så nå virker hun lite bekymra men jeg skjønner fremdeles ikke helt hva det kan være og vil gjerne finne ut hva det er slik at det forhåpentligvis kan behandles. Vet ikke om det i det hele tatt spiller noen rolle men jeg er i 40-årene og har i tillegg isjias. Hva kan dette være og hvilke tester kan jeg be om videre? Anonymkode: 5bc8f...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar #2 Skrevet 4. februar Testet hun for cøliaki? Anonymkode: dc5d9...49d
AnonymBruker Skrevet 4. februar #3 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Testet hun for cøliaki? Anonymkode: dc5d9...49d Nei, men virker som jeg må be om det etter å ha lest om symptomene 😅 takk for tips Anonymkode: 5bc8f...4b5
AnonymBruker Skrevet 4. februar #4 Skrevet 4. februar Tar du smertestillende pga isjias? Anonymkode: cd3a5...b1e
AnonymBruker Skrevet 4. februar #5 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tar du smertestillende pga isjias? Anonymkode: cd3a5...b1e Ikke noe sterkere enn ibux og paracet. Var en periode jeg tok mer ibux enn jeg vanligvis ville men ikke nok til å ødelegge magen helt, antar jeg. Men tusen takk for svar 😊 Anonymkode: 5bc8f...4b5
AnonymBruker Skrevet 4. februar #6 Skrevet 4. februar Vil hun ikke sende deg til koloskopi heller? Fins betennelser i tarmen som ikke vises uten at det blir tatt prøve av tarmen. Anonymkode: 9c84b...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar #7 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har alltid hatt mer forstoppelse og vanskelig for å gå på do, men de siste to månedene har jeg hatt oftere og mer avføring som alltid er løs og litt rar i konsistensen. Nærmest fet og seig? Den lukter i tillegg helt grusomt, samme med prompene mine. (Noe som også er mer av) Jeg har tatt avføringsprøve og legen ba om blodprøver og alt kom tilbake helt normalt (bare litt lavt ferritin, b12 og vitamin d) så nå virker hun lite bekymra men jeg skjønner fremdeles ikke helt hva det kan være og vil gjerne finne ut hva det er slik at det forhåpentligvis kan behandles. Vet ikke om det i det hele tatt spiller noen rolle men jeg er i 40-årene og har i tillegg isjias. Hva kan dette være og hvilke tester kan jeg be om videre? Anonymkode: 5bc8f...4b5 Ferritin er jo jern? Det kan påvirke fordøyelsen. Anonymkode: 526f7...06e 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar #8 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke noe sterkere enn ibux og paracet. Var en periode jeg tok mer ibux enn jeg vanligvis ville men ikke nok til å ødelegge magen helt, antar jeg. Men tusen takk for svar 😊 Anonymkode: 5bc8f...4b5 Mage/tarm problemer er jo de vanligste bivirkningene av Ibux og paracet. Anonymkode: cd3a5...b1e
AnonymBruker Skrevet 4. februar #9 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil hun ikke sende deg til koloskopi heller? Fins betennelser i tarmen som ikke vises uten at det blir tatt prøve av tarmen. Anonymkode: 9c84b...7b6 Det har ikke blitt nevnt men skulle spørre om det er et alternativ neste time. Jeg blir nesten nervøs av så mange rare symptomer at hjernen stopper litt opp og jeg glemmer hva jeg bør spør om eller testes for. Anonymkode: 5bc8f...4b5
AnonymBruker Skrevet 4. februar #10 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mage/tarm problemer er jo de vanligste bivirkningene av Ibux og paracet. Anonymkode: cd3a5...b1e Ja, men jeg kan ikke tenke meg at jeg har daglige problemer pga noe jeg sist tok for noen uker siden? Jeg har ikke tatt mer enn vanlig anbefaling og har heller ikke reagert på det før. Anonymkode: 5bc8f...4b5
AnonymBruker Skrevet 4. februar #11 Skrevet 4. februar Har du prøvd Fodmap for å kartlegge iriitabel tarm? Anonymkode: e377b...d91 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar #12 Skrevet 4. februar Hvis du er lav på jern og d vitamin i tillegg til en mage som ikke fungerer er du kanskje også mer sliten? Du må undersøkes mer. Og så har jeg lyst til å spørre deg om hva du spiser i løpet av en typisk dag. Har du prøvd ulike kosthold og dietter tidligere for å få bedre mage? Anonymkode: c6625...023 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå