Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er god på å smøre hender og lepper, men føttene blir dessverre glemt. Nå trodde jeg at jeg hadde fått en vannblemme for det var så vondt å tråkke på hælen, også ser jeg det er en skikkelig sprekk. 

Dessverre altfor lenge siden time hos fotterapeuten, og full rulle fremover så får det ikke inn nå. Er det noe jeg kan gjøre enkelt selv som ikke krever masse produkter, eller i hvert fall ikke er veldig kostbart? Jeg har det ikke i meg til å innføre et omfattende opplegg, men noe skal jeg få til 🤪

Jeg har Cosmica fotkrem, samt en fra Decubal, pluss min go to for det meste: Decubal «lips and dry spot balm». Alt tatt på siste. Huden min blir som ørken om vinteren, og jeg er veldig aktiv, så forstår grunnen her, og må skjerpe meg. 

Takk for hjelpen 😊

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke slitt så mye med det selv, men tanten min er veldig fornøyd med produkter fra Scholls. Noe fås ganske rimelig på Normal, men de har også en del på apotek (hvert fall bredere utvalg). Hun bruker en maske som er beregnet for hælen, og hun sier den er veldig god. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville anbefalt sheasmør. Det smører huden godt og varer lenge, uten at det er tilsetningsstoffer eller kjemikalier i det. :) 100% organisk sheasmør kommer av nøttene fra sheatreet.

https://www.prisjakt.no/product.php?p=13906814

Anonymkode: 83896...2f0

• Hjerte 1
Skrevet
Kelia skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke slitt så mye med det selv, men tanten min er veldig fornøyd med produkter fra Scholls. Noe fås ganske rimelig på Normal, men de har også en del på apotek (hvert fall bredere utvalg). Hun bruker en maske som er beregnet for hælen, og hun sier den er veldig god. 

Tusen takk, og når du sier det så har jeg sett det på Normal. Det er jo et godt merke også 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville anbefalt sheasmør. Det smører huden godt og varer lenge, uten at det er tilsetningsstoffer eller kjemikalier i det. :) 100% organisk sheasmør kommer av nøttene fra sheatreet.

https://www.prisjakt.no/product.php?p=13906814

Anonymkode: 83896...2f0

Tusen takk for tips og link. Kan godt være dette fungerer like så bra 🤔 Kanskje kokosolje også kan fungere? 🤔 Tar med meg tipset. Jeg hadde body butter med shea fra The body shop en gang i tiden og en håndkrem, og de mener jeg var gode 😊

Skrevet

Jeg bruker "salve for cracked skin" fra Gewohl Med. Den gjør underverker. Selv på samboer sine manneføtter som jeg trodde en lost case har den fiksa. Begynte å kjøpe den og bruke den hjemme etter at jeg gikk forbehandling på klinikk, siden det var den de brukte. 

AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (Akkurat nå):

Tusen takk for tips og link. Kan godt være dette fungerer like så bra 🤔 Kanskje kokosolje også kan fungere? 🤔 Tar med meg tipset. Jeg hadde body butter med shea fra The body shop en gang i tiden og en håndkrem, og de mener jeg var gode 😊

Eg har hatt samme problemet no i vinter. Det som har fungert best for meg er fotbad med varmt vatn og olivenolje eller epsomsalt. Smører inn med sinksalve etterpå. 

Eg trur det var sinksalven som verkeleg gjorde susen, for såret hadde lukka seg etter 12 timar med den. 

PS: Eg har prøvd alle typar fotsalve og også kokosolje, men ingenting av det virka på den sprukne hælen.

Anonymkode: c8ed8...790

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eg har hatt samme problemet no i vinter. Det som har fungert best for meg er fotbad med varmt vatn og olivenolje eller epsomsalt. Smører inn med sinksalve etterpå. 

Eg trur det var sinksalven som verkeleg gjorde susen, for såret hadde lukka seg etter 12 timar med den. 

PS: Eg har prøvd alle typar fotsalve og også kokosolje, men ingenting av det virka på den sprukne hælen.

Anonymkode: c8ed8...790

Tusen takk ☺️ Jeg tipper det er en sinksalve i skapet her, så det tipset var supert 😊

AnonymBruker
Skrevet

En god fet salve (hva som helst) kan godt bruke vaselin, og pakk inn foten i glad pack. Sokk over og sov med det over natten. 

alle fete kremer funker bedre når den får virke i mange timer uten å tørke inn.

Anonymkode: f4724...0f0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...