Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Har gjort uttak med IVF/ICSI og fikk 8 modne egg, 4 befruktet og 3 blastocyster som hadde 4AB, 4BB, 3AB. Jeg er så spent og lurer på om noen vil dele erfaringer med lignende sammensetning? Det høres liksom bra ut og så er sannsynligheten likevel lavere for graviditet enn ikke. En ble satt inn, to fryst. Vanskelig med venting.. sikkert flere som kjenner seg igjen 

Anonymkode: 1cbfe...368

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ikke vite noe om kvaliteten på blastocystene, men fikk ut 8 egg, 4 ble befruktet. Ved innsett hadde jeg to blastocyster. Den ene ble satt inn, den siste skulle de se an til dagen etter om de kunne fryse. Men det endte med at de ikke kunne det. Blastocysten de satt inn festet seg ikke. Hvor har du gjennomgått IVF hvor du fikk oppgitt kvaliteten på blastocystene? Jeg fikk null info av riksen.

Anonymkode: bc54a...e61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei

Har gjort uttak med IVF/ICSI og fikk 8 modne egg, 4 befruktet og 3 blastocyster som hadde 4AB, 4BB, 3AB. Jeg er så spent og lurer på om noen vil dele erfaringer med lignende sammensetning? Det høres liksom bra ut og så er sannsynligheten likevel lavere for graviditet enn ikke. En ble satt inn, to fryst. Vanskelig med venting.. sikkert flere som kjenner seg igjen 

Det er noen fine embryoer. :) Hvor gammel er du? Det finnes en god del studier der ute som viser graviditets-og live birth rate for hver gradering, basert på hvor gammel du er. Bare vær obs på at embryo gradering er veldig subjektivt. Det kan variere fra klinikk til klinikk og embryolog til embryolog. Noen er strenge og noen er ikke. 

Min klinikk sier det er ca 50/50 sjangse per embryo. Eller kanskje litt lavere. For selv om embryoene ser fine ut, så vet man ikke om de er kromosomfriske. 3 blastocyster gir en veldig fin sjangse for barn, sa min klinikk til meg da jeg var 35 år. 

Anonymkode: 230cc...c42

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Fikk ikke vite noe om kvaliteten på blastocystene, men fikk ut 8 egg, 4 ble befruktet. Ved innsett hadde jeg to blastocyster. Den ene ble satt inn, den siste skulle de se an til dagen etter om de kunne fryse. Men det endte med at de ikke kunne det. Blastocysten de satt inn festet seg ikke. Hvor har du gjennomgått IVF hvor du fikk oppgitt kvaliteten på blastocystene? Jeg fikk null info av riksen.

Anonymkode: bc54a...e61

Okei jeg forstår. Det er ganske brutalt opplegg. Man kan miste litt motet.

Det var på Klinikk Hausken. De følger kanskje tettere opp siden det er privat og dyrt? Fikk vite kvaliteten ved at jeg spurte/var nysgjerrig på det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er noen fine embryoer. :) Hvor gammel er du? Det finnes en god del studier der ute som viser graviditets-og live birth rate for hver gradering, basert på hvor gammel du er. Bare vær obs på at embryo gradering er veldig subjektivt. Det kan variere fra klinikk til klinikk og embryolog til embryolog. Noen er strenge og noen er ikke. 

Min klinikk sier det er ca 50/50 sjangse per embryo. Eller kanskje litt lavere. For selv om embryoene ser fine ut, så vet man ikke om de er kromosomfriske. 3 blastocyster gir en veldig fin sjangse for barn, sa min klinikk til meg da jeg var 35 år. 

Takk så fint å høre :) Jeg fylte 38 for 1 uke siden. OK - da kan jeg søke litt. Det beste er vel å bare vente å se. Men blir så lang venting og mye å tenke på. Håper at 3 blastocyster med tydeligvis grei kvalitet (tilsynelatende så langt) selv i min alder kan bli i alle fall et barn da :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk så fint å høre :) Jeg fylte 38 for 1 uke siden. OK - da kan jeg søke litt. Det beste er vel å bare vente å se. Men blir så lang venting og mye å tenke på. Håper at 3 blastocyster med tydeligvis grei kvalitet (tilsynelatende så langt) selv i min alder kan bli i alle fall et barn da :) 

Fant litt data. Sjangsen for et levende barn blir omtrent slik:

4AB: 35-40%
4BA: 27-32%
3AB: 25-30%

Men tror det blir litt som å stikke fingeren i lufta. De har frosset dem på dag 4. Hvis man hadde latt dem utvikle seg til dag 5, kan det hende de hadde fått en annen gradering - i bedre eller dårligere favør. Så man får ta sannsynlighetsberegningen med en klype salt. :)

Masse lykke til! ❤️ Jeg skal også snart ha innsett av embryoer jeg laget som 37-åring. De to første innsettene endte i kjemisk, men jeg har noen til igjen på frys. Jeg er også 38.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

. De har frosset dem på dag 4. 

Må rette på meg selv. 😛 Mener ikke dag 4, men på stadie 4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...