AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:01 #1 Skrevet onsdag kl. 08:01 Ser flere skriver at barnebursdag prioriteres høyt? Hvorfor egentlig? Nå går vår datter siste året i barnehagen, og vi nedprioriterer virkelig invitasjoner fra barnehagen og har vel kun vært i et besøk på de fem årene hun har vært i barnehagen. Mulig det blir annerledes på skole? Anonymkode: 57578...f94 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:03 #2 Skrevet onsdag kl. 08:03 På skole er det veldig viktig tenker jeg. Anonymkode: 7c75e...ee3 11 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:06 #3 Skrevet onsdag kl. 08:06 Hvorfor? Fordi bursdager på barneskolen er viktig for det sosiale, og noe som snakkes mye om både før og etter selskapet. Anonymkode: c0a85...c83 27 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:06 #4 Skrevet onsdag kl. 08:06 Mitt barn elsker å gå i barnebursdag og det er en fin anledning for oss å møte de andre foreldrene, så hos oss er det er prioritering Anonymkode: ab884...4e2 9 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:06 #5 Skrevet onsdag kl. 08:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På skole er det veldig viktig tenker jeg. Anonymkode: 7c75e...ee3 Vil tro det blir litt annerledes da, ja Anonymkode: 57578...f94
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:07 #6 Skrevet onsdag kl. 08:07 Fordi det er viktig for barna å treffes og omgås sosialt utenfor barnehagen og skolen. Kommer en ikke i barnebursdag, så kan en lett falle utenfor i det sosiale. Da slutter innbydelse å komme og barnet vil føle seg utenfor. Det er ikke dermed sagt at en trenger å gå i alle barnebursdager, men noen bør en prioritere. Anonymkode: 07adb...c25 8 11
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:08 #7 Skrevet onsdag kl. 08:08 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi det er viktig for barna å treffes og omgås sosialt utenfor barnehagen og skolen. Kommer en ikke i barnebursdag, så kan en lett falle utenfor i det sosiale. Da slutter innbydelse å komme og barnet vil føle seg utenfor. Det er ikke dermed sagt at en trenger å gå i alle barnebursdager, men noen bør en prioritere. Anonymkode: 07adb...c25 Vi har et stort nettverk i nabolaget vårt, ser ikke behov for å sosialiseres så veldig mye med barnehagebarna. Anonymkode: 57578...f94 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:11 #8 Skrevet onsdag kl. 08:11 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har et stort nettverk i nabolaget vårt, ser ikke behov for å sosialiseres så veldig mye med barnehagebarna. Anonymkode: 57578...f94 Barna i nabolaget er nok uansett de barna skal starte på skolen med… (nå har jeg ungdommer), da mine gikk i barnehagen, var det kun siste året hvor det ble feiret bursdager, så da var det selvsagt greit p prioriterte de bursdagene. Det er jo barnas venner, ikke bare noen vilkårlige barnehagebarn. Anonymkode: c0a85...c83 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:15 #9 Skrevet onsdag kl. 08:15 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi det er viktig for barna å treffes og omgås sosialt utenfor barnehagen og skolen. Kommer en ikke i barnebursdag, så kan en lett falle utenfor i det sosiale. Da slutter innbydelse å komme og barnet vil føle seg utenfor. Det er ikke dermed sagt at en trenger å gå i alle barnebursdager, men noen bør en prioritere. Anonymkode: 07adb...c25 Hvordan kan man falle utenfor sosialt? Barna ser hverandre 5 dager i uken, alt fra 6 til 9 timer i ca 20 år. Barnehagen + skole. Som voksen er jeg ikke i nærheten av å henge med mine venner i gjennomsnitt 6 timer til dagen, fem dager i uka. Anonymkode: 914db...64d 3
ToveM Skrevet onsdag kl. 08:21 #10 Skrevet onsdag kl. 08:21 Når mine gikk i barnehagen (de er voksne nå), var det ikke vanlig med barnebursdager i barnehagen. Ungene var ute og lekte om ettermiddagen, eller vi gikk på de lokale lekeplassen og traff andre unger. Når de begynte på skolen car det mer eller mindre en selvfølge å møte på bursdager en var invitert i. 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:22 #11 Skrevet onsdag kl. 08:22 Jeg synes ikke det er veldig viktig i barnehagen, men vil prioritere det når de begynner på skolen. I barnehagen der min eldste går har de allerede begynt å invitere til bursdag når barna fyller 3. Vi hadde ikke 3-årsdag selv, kun en liten feiring med familie. Barna er ofte slitne etter barnehagen og de fleste foreldre prioriterer jo å la dem ha korte dager, så jeg ser ikke helt poenget med mer sosialisering etterpå…men jeg har stilt i bursdagene, mest for å bli kjent med foreldrene. Anonymkode: 52419...6f6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:23 #12 Skrevet onsdag kl. 08:23 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan kan man falle utenfor sosialt? Barna ser hverandre 5 dager i uken, alt fra 6 til 9 timer i ca 20 år. Barnehagen + skole. Som voksen er jeg ikke i nærheten av å henge med mine venner i gjennomsnitt 6 timer til dagen, fem dager i uka. Anonymkode: 914db...64d Om barnet aldri kommer på noe i privat regi, kan føre til, som jeg sa, at andre ikke gidder å invitere barn som aldri kommer i bursdag. Da faller de utenfor både på skolen og i andre sammenhenger som fritidsaktiviteter. Selv om de er sammen på skolen eller barnehagen flere timer i uka, er ikke det samme som å være sammen utenfor barnehagen eller skolen. Du hang sikkert mer sammen med dine venner utenfor skole/barnehage når du var barn enn du gjør i dag. Anonymkode: 07adb...c25 6 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:25 #13 Skrevet onsdag kl. 08:25 Din går kun i barnehagen enda.... Men utenom det er det å delta i bursdagene viktig av flere grunner. - De lærer å stille opp for venner. - Det er en sosial plattform som blir snakket om i mye før og etter. De som aldri deltar faller lett utenfor. - Barnas synes bursdag er skikkelig gøy. Anonymkode: ed922...9f9 6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:25 #14 Skrevet onsdag kl. 08:25 Jeg er helt enig med deg, og syns barnebursdager i barnehagealder er helt tullete. Vi stiller opp i bursdager på skolen, dersom det passer for oss. Vi lar ikke være å reise på fjellet pga en barnebursdag. Vi har fire barn i skolealder, og de har veldig mange venner alle sammen, er populære barn med et stort nettverk. Anonymkode: 9c285...c83 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:27 #15 Skrevet onsdag kl. 08:27 Vi møter i bursdager så sant det er mulig. Vi setter ikke hele familielivet på vent av den grunn. Vi har tre barn som har gått i store klasser ( 24-30 elever) Det blir veldig mange bursdager pr år. Noen ganger har vi andre ting som skal gjøres, en hyttetur, et familieselskap osv. Anonymkode: 7dfbc...996 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:28 #16 Skrevet onsdag kl. 08:28 Selvfølgelig skal man prioritere bursdager. Tenk om det var ditt barn som inviterte til bursdag og ungen kom?! Anonymkode: acb0c...efb 5 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:38 #17 Skrevet onsdag kl. 08:38 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvorfor? Fordi bursdager på barneskolen er viktig for det sosiale, og noe som snakkes mye om både før og etter selskapet. Anonymkode: c0a85...c83 Dette! Anonymkode: 4eb3c...d26
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:40 #18 Skrevet onsdag kl. 08:40 Synes det er hyggelig å si ja når man blir invitert på noe, jeg, og det samme prøver jeg å lære barna helt fra de er små. Jeg vil jo så gjerne at andre kommer når vi selv inviterer. Men ser det litt an, om jeg vet at mange andre kommer, uteblir vi lettere. Anonymkode: 2b0ec...1f2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:40 #19 Skrevet onsdag kl. 08:40 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Selv om de er sammen på skolen eller barnehagen flere timer i uka, er ikke det samme som å være sammen utenfor barnehagen eller skolen. Du hang sikkert mer sammen med dine venner utenfor skole/barnehage når du var barn enn du gjør i dag. Anonymkode: 07adb...c25 Det gjorde jeg. Hver dag, men ikke i regi av foreldre. Anonymkode: 914db...64d 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:44 #20 Skrevet onsdag kl. 08:44 barnas sosiale nettverk starter med foreldrene og det starter tidligere nå enn før, å ikke prioritere dette kan føre til at barnet ditt står utenfor samholdet de andre foreldrene bygger for barna når dere en dag ønsker delta. Anonymkode: 15629...64d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå