AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Skrevet 3. februar Har mye hjerteproblemer i familien og ble henvist til hjertelege for noen år siden. De fant en medfødt rytmeforstyrrelse og de utførte ablasjon. Forrige uke var jeg på årlig sjekk og fikk beskjed om at alt så fint og normalt ut. De ville «skrive» meg ut og mente jeg ikke hadde noe behov for å sjekkes en gang i året. Men så leste jeg i journalen min nå og ser på resultatene av ultralyden. Står at venstre ventrikkel er forstørret og at høyresiden er grensevid. I tillegg var pumpefunksjon lett redusert. I tillegg var det «ubetydelig» lekkasje på et eller annet. Jeg blir jo bekymra og tenker at kanskje dette er «normalt» for mitt hjerte. Så jeg finner ultralydundersøkelsen for bare to år siden og da var både høyre og venstre ventrikkel normal størrelse, pumpefunksjon var flere % bedre og innenfor normalen + ingen lekkasjer noe sted.. Så nå stusser jeg jo litt da.. kan dette bare skje med et normalt, frisk hjerte? Syns det er dårlig at ingenting blir sagt.. i tillegg ble jeg jo spurt om jeg bruker hjertemedisiner for tiden, noe jeg ikke gjør, for jeg er jo «hjertefrisk».. spurte om jeg trengte det og fikk svar som «ikke akkurat nå».. virker som de går og venter på at jeg skal trenge medisiner da eller , men samtidig forteller meg at jeg er helt frisk og normal? Jeg er bare 30, så litt skummelt om ting går nedover allerede.. Anonymkode: fb50b...c8f 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #2 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har mye hjerteproblemer i familien og ble henvist til hjertelege for noen år siden. De fant en medfødt rytmeforstyrrelse og de utførte ablasjon. Forrige uke var jeg på årlig sjekk og fikk beskjed om at alt så fint og normalt ut. De ville «skrive» meg ut og mente jeg ikke hadde noe behov for å sjekkes en gang i året. Men så leste jeg i journalen min nå og ser på resultatene av ultralyden. Står at venstre ventrikkel er forstørret og at høyresiden er grensevid. I tillegg var pumpefunksjon lett redusert. I tillegg var det «ubetydelig» lekkasje på et eller annet. Jeg blir jo bekymra og tenker at kanskje dette er «normalt» for mitt hjerte. Så jeg finner ultralydundersøkelsen for bare to år siden og da var både høyre og venstre ventrikkel normal størrelse, pumpefunksjon var flere % bedre og innenfor normalen + ingen lekkasjer noe sted.. Så nå stusser jeg jo litt da.. kan dette bare skje med et normalt, frisk hjerte? Syns det er dårlig at ingenting blir sagt.. i tillegg ble jeg jo spurt om jeg bruker hjertemedisiner for tiden, noe jeg ikke gjør, for jeg er jo «hjertefrisk».. spurte om jeg trengte det og fikk svar som «ikke akkurat nå».. virker som de går og venter på at jeg skal trenge medisiner da eller , men samtidig forteller meg at jeg er helt frisk og normal? Jeg er bare 30, så litt skummelt om ting går nedover allerede.. Anonymkode: fb50b...c8f Det høres veldig rart ut. Syns du bør ringe å høre hvorfor i morgen. Kan hende de ikke vil si sånne ting fordi det høres verre ut enn det er eller lignende? Anonymkode: 7f2d1...a22 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar #4 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har du fedme? Anonymkode: b6be5...dde Nei, det «ironiske» er at jeg har gått ned flere titalls kilo de siste par årene og er nå bare «litt» overvektig. Anonymkode: fb50b...c8f
AnonymBruker Skrevet 4. februar #5 Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det høres veldig rart ut. Syns du bør ringe å høre hvorfor i morgen. Kan hende de ikke vil si sånne ting fordi det høres verre ut enn det er eller lignende? Anonymkode: 7f2d1...a22 Ja tenker å sende en melding til fastlegen, kanskje han kan høre videre eller sjekke litt.. leser man kan leve sånn uten at noe skjer, men det kan jo utvikle seg. Syns det er rart å ikke nevne i det hele tatt men 😕 Anonymkode: fb50b...c8f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå