AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Skrevet 3. februar Lurer på om jeg burde dusje min oftere 🙈 Anonymkode: 8178d...a54
AnonymBruker Skrevet 3. februar #2 Skrevet 3. februar Ved behov. Spyler gjerne bare av potene noen ganger. Dysjet han i helgen og da er det nok 5-6 uker siden forrige grundige vask. Anonymkode: e0c8d...e82
AnonymBruker Skrevet 3. februar #3 Skrevet 3. februar Et par ganger i året. Kun når hunden er synlig skitten. Anonymkode: 6b8b0...cbb
Million Skrevet 3. februar #4 Skrevet 3. februar Jeg hadde en fast avtale med hundefrisør to ganger i året, der hunden fikk bad og børsting og litt stussing av pelsen. Ikke en rase som klippes, men litt jevning her og der og stell av hår under potene osv. Det var det verdt. Hundefrisøren har en profesjonell blåser som tørker en tykkpelset hund som min på 1 tiendedel av tiden av hva jeg ville brukt med min lille hårføner. Dessuten blåser det ut enorme mengder løs pels som virvler rundt i rommet. Ikke det jeg ønsker på mitt lille bad. Så det fikk hundefrisøren ta seg av. Fikk tilbake en velduftende, skinnende ren og fluffy hund etter et slikt hundefrisørbesøk, to ganger i året. 1
Fru Uperfekt Skrevet 3. februar #6 Skrevet 3. februar Når jeg har så hver dag Litt pga jeg er allergisk men mest pga hunden er i sjøen daglig
AnonymBruker Skrevet 3. februar #7 Skrevet 3. februar Kun dersom hunden er skikkelig skitten bare, typ har hoppa ut i ei myr eller noe. Anonymkode: ffa0a...24f
17.11 Skrevet 3. februar #8 Skrevet 3. februar (endret) Når hun begynner å lukte litt som ostepop. Så hver andre til tredje måned kanskje. Sjeldnere om sommeren for da bader vi så mye at hun egentlig ikke blir stinkete. Endret 3. februar av 17.11
Lauv Skrevet 3. februar #9 Skrevet 3. februar Sånn ca hver 3. uke, litt oftere når hun går i utstillingspels.
AnonymBruker Skrevet 3. februar #10 Skrevet 3. februar Hver gang de har vært under bakken (hijakt). Anonymkode: 0b038...b11
AnonymBruker Skrevet 3. februar #12 Skrevet 3. februar Én gang i måneden, og så potevask dersom hun blir synlig skitten på tur. Hun er en liten chihuahua som verken lukter hund eller ruller seg i gris, så den vasken i måneden er for ren velvære. Anonymkode: 4fd24...1c1
AnonymBruker Skrevet 3. februar #13 Skrevet 3. februar Hver uke, etter anbefaling av oppdretter. Liten hvit røytefri rase. Blir lett skitten og pelsen på ører/ nakken begynner å se ut som fett hår dersom vi går litt over tiden.. Anonymkode: a8f3f...89a
AnonymBruker Skrevet 3. februar #14 Skrevet 3. februar Takk for svar. Det ser ut som et bredt spekter av hva som er normalt. Selv dusjer jeg min ca. annenhver måned. Tror kanskje jeg skal gjøre det litt oftere 😊 Anonymkode: 8178d...a54
StormogFrost Skrevet 3. februar #15 Skrevet 3. februar Aldri men mindre dem har rullet i noe illeluktende
AnonymBruker Skrevet 3. februar #16 Skrevet 3. februar Flere ganger i uken, han har pels ikke hår så alt ute fester seg til han skifter fort farge 😅 hver gang vi er på jobb sammen (sykehjem) og poter hver gang han kommer inn Anonymkode: 4bc8e...598
AnonymBruker Skrevet 3. februar #17 Skrevet 3. februar Har kommet an på rase. Puddel: 1-2 ganger i måneden, whippet: kun ved behov. Anonymkode: 3986a...4ab 1
mamanodrama Skrevet 3. februar #18 Skrevet 3. februar Kommer an på rase og pels. Da jeg hadde en liten, hvit ulldott var det bading hver 3.uke og pelsstell nesten hver dag for å unngå floker. Nå har jeg en Jack Russel som børstes når det trengs og i snitt bades hver 6.uke. Da begynner han å lukte for mye sur hund. Skyller bare potene og magen i dusjen i mellom det hvis han blir full av sand og skitt.
Leo Skrevet 3. februar #19 Skrevet 3. februar Full kroppsvask med sjampo/balsam foregår maksimalt 1 - 2 ganger i året og da gjerne før utstilling, men jeg dusjer med rent vann, og bruker evt. litt sjampo, på ører, bakpart, labber etc. ved behov. F.eks. når ørene har vært i matskålen, etter løpetid eller når hun har vært innom et myrhull. Min er av en rase som ikke lukter utpreget hund og har en pels som i liten grad tiltrekker seg skitt. Stort sett holder det med å børste skikkelig gjennom pelsen et par ganger i uken. Om hunden bør dusjes oftere kommer jo ikke an på hva andre gjør, men hva behovet faktisk er ut fra rase, livssituasjon, årstid osv.
AnonymBruker Skrevet 4. februar #20 Skrevet 4. februar Når jeg hadde cavalier gjord jeg det annenhver uke pluss minus. Nå som jeg har finsk lapphund vasker jeg kun hvis han har gnudd seg i noe ekkelt. En eller to ganger i året. Anonymkode: f9bff...03c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå