Maleficenta Skrevet 5. februar #61 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2026 den 22.34): Tja.. faren min var 18 og moren min 33 da de møttes. Kunne aldri blitt sammen med noen med den aldersforskjellen. Kanskje om det hadde vært 27 og 42. Men kanskje ikke det en gang😅 unnskyldte seg med at han så jo "gammel" ut🤭 Anonymkode: a6f63...555 Omg! Motsatt er jo nesten verre!!!
Maleficenta Skrevet 5. februar #62 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2026 den 22.44): Det er da ikke helt uvanlig med 10 års aldersforskjell! Anonymkode: bff10...629 Når den yngste er tenåring då er det det jo 4
Gaia Skrevet 5. februar #63 Skrevet 5. februar (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan du vise til konkrete studier? Anonymkode: fc5c7...cd6 Collisson, B., De Leon, L.P. Perceived inequity predicts prejudice towards age-gap relationships. Curr Psychol 39, 2108–2115 (2020). https://doi.org/10.1007/s12144-018-9895-6 Botzet, L.J., Shea, A., Vitzthum, V.J. et al. The Link Between Age and Partner Preferences in a Large, International Sample of Single Women. Hum Nat 34, 539–568 (2023). https://doi.org/10.1007/s12110-023-09460-4 Det dreier seg om at når en mann ikke finner seg noe innenfor sitt eget aldersspenn, så utvider han aldersspennet han er interessert i, og da er umodne, yngre kvinner enklere å få på kroken enn noen som f.eks. er eldre. Eldre kvinner er heller ikke spesielt attraktive, men da handler det om biologi, og kanskje utsikter til å kunne bli far en gang i livet. Endret 5. februar av Gaia
AnonymBruker Skrevet 5. februar #64 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er de som er født fra 2005 til 2010 som er de diggeste nå. 16-21 er damenes prime. Anonymkode: aa7b0...980 Hvis flere godt voksne mannfolk bare vil ha tenåringer/ damer opp til 21, så må de bytte ofte. Da blir det mange single mannfolk etterhvert. Ja, damer også, men de fremstår ikke som desperate mennesker som bare tenker med underlivet. Anonymkode: b560e...d47 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar #65 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2026 den 17.58): Ja! 29 av Demi Lavato for mulig kontekst av hva som kan skje når hun blir eldre. Og mature av Hillary. Anonymkode: 1fc04...027 Å vise til sangtekster fra enkeltpersoners erfaringer er ikke kontekst eller dokumentasjon, men anekdoter. At noen offentlige personer har bearbeidet egne opplevelser betyr ikke at det er overførbart til alle forhold med aldersforskjell. Man kan ikke generalisere voksnes relasjoner basert på poplåter. Det blir en slags «se, dette kan skje»-skremsel uten faktisk relevans for paret som diskuteres. Eh, til TS. nei, det er ikke for stor forskjell. Anonymkode: e925c...804 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #66 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2026 den 22.22): De neste visdomsordene kommer nå. Trodde hun, da hun var 19. Han fortsatte å tenke det ut livet. Han hadde litt gammel pikk, og hun lærte ikke noe hun ikke lærte med andre og det hun lærte best av var fra en tilfeldig YouTube dame. Hun ble kjempe kvalm av tanken på han eldre da hun så småttis ansiktene til tenåringer da hun bikka 30. Det satt en stopper på 3 år hvor hun ikke taklet å date noen, men hun skaffet seg katt og hadde det kjempe koselig hjemme denne tiden. Så traff hun en normal mann som ikke liker tenåringer da hun ble 34 selv. Namaste. Anonymkode: 1fc04...027 Greit nok at innlegget du svarer på nok provoserer litt, det er forståelig. Men å svare med grov fiksjonsfortelling og personangrep senker bare nivået, det sier mer om formen enn om saken. Anonymkode: e925c...804 2 1
Sydvesta Orkana Skrevet 6. februar #67 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2026 den 22.11): Hun får godt med pikk og blir lært opp på en god måte. Så går begge videre i livet. Dagens visdomsord Anonymkode: 78f36...19f 🤢 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar #68 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Min mening er at jeg tror det er viktig å skille mellom dårlige erfaringer og å gjøre dem til en universell og objektiv sannhet. Sier ikke med dette at det gjelder bare deg. At noen har opplevd relasjoner som ubehagelige eller grenseløse betyr ikke at alle forhold med aldersforskjell er overgrep eller bygger på utnyttelse. Greit å ha i bakhodet synes jeg. Jeg tenker at en 19-åring er myndig og kan selv vurdere hvem hun vil være sammen med, akkurat som andre voksne, og mange i slike forhold beskriver dem som trygge, respektfulle og gjensidig ønsket. Å stemple menn som automatisk «mentalt tilbakestående» basert på alder alene bidrar mest til stigmatisering, ikke nyansering eller reell beskyttelse av unge mennesker. Det er adferd, maktmisbruk og manglende respekt som bør kritiseres, ikke aldersforskjeller i seg selv. Anonymkode: en925c...804 Noe overgriperne forteller seg selv for å forsvare dette. Anonymkode: 60184...217 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar #69 Skrevet 6. februar For stor ja. Ikke innafor. Helt forskjellige stadier i livet, forskjellig erfaring, forskjellige ting de burde "oppleve" for sin alder osv. Anonymkode: 781e1...470 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar #70 Skrevet 6. februar Er jo ganske normalt! Både jeg oh mangen av mine veninner hadde kjærester som var 10+ eldre Anonymkode: d2a81...b5b 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar #71 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er jo ganske normalt! Både jeg oh mangen av mine veninner hadde kjærester som var 10+ eldre Anonymkode: d2a81...b5b Når dere var tenåringer? Anonymkode: 912eb...9d3 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #72 Skrevet 6. februar Maleficenta skrev (13 timer siden): Når den yngste er tenåring då er det det jo Er faktisk VELDIGT NORMALT Anonymkode: d2a81...b5b 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #73 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når dere var tenåringer? Anonymkode: 912eb...9d3 Ja helt fra 17. Da jeg var 19 var min forlovede da 30 Anonymkode: d2a81...b5b 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #74 Skrevet 6. februar Gaia skrev (13 timer siden): Collisson, B., De Leon, L.P. Perceived inequity predicts prejudice towards age-gap relationships. Curr Psychol 39, 2108–2115 (2020). https://doi.org/10.1007/s12144-018-9895-6 Botzet, L.J., Shea, A., Vitzthum, V.J. et al. The Link Between Age and Partner Preferences in a Large, International Sample of Single Women. Hum Nat 34, 539–568 (2023). https://doi.org/10.1007/s12110-023-09460-4 Det dreier seg om at når en mann ikke finner seg noe innenfor sitt eget aldersspenn, så utvider han aldersspennet han er interessert i, og da er umodne, yngre kvinner enklere å få på kroken enn noen som f.eks. er eldre. Eldre kvinner er heller ikke spesielt attraktive, men da handler det om biologi, og kanskje utsikter til å kunne bli far en gang i livet. Ingen av studiene støtter påstanden slik du fremstiller den. Perceived inequity predicts prejudice towards age-gap relationships handler om hvordan aldersforskjellsforhold blir vurdert av utenforstående, ikke om hvorfor slike forhold oppstår. The Link Between Age and Partner Preferences in a Large, International Sample of Single Women undersøker kvinners oppgitte partnerpreferanser og sier jo ingenting om at menn velger yngre kvinner fordi de ikke får kvinner på egen alder. Anonymkode: fc5c7...cd6 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #75 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja helt fra 17. Da jeg var 19 var min forlovede da 30 Anonymkode: d2a81...b5b Veldig spesielt, sier jo en del om mannen du var forlovet med. Jeg har selv 2 døtre som er tidlig i tyveårene, aldri hørt om at noen av venninnene deres eller jenter i klassen har vært med menn som er i slutten av 20årene eller passert 30. Ikke når de gikk på ungdomsskolen eller VGS, ikke nå når de var tidlig i studiene. De fleste jentene i denne alderen syntes de på 25+ er eldre og da spesielt de som er nærme 30. En på 29 kan da umulig ha noe til felles med ei på 19. Bare kvalmt og dumt, snakk om å vokse opp og finne seg en på sitt eget nivå, voksen og selvstendig. De fleste på 19 er enten russ iår eller de var russ i 2025. Det sier det meste. Anonymkode: 8d400...bb3 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #76 Skrevet 6. februar Jeg er 20 år og er sammen med en som er 38. I tillegg har jeg en venn som er 46 år. Vi har flere felles interesser og fungerer godt sammen ☺️ Anonymkode: fc5c7...cd6 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar #77 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Noe overgriperne forteller seg selv for å forsvare dette. Anonymkode: 60184...217 Å kalle alle som er uenige for «overgripere» er ikke et argument, bare en måte å avslutte diskusjonen på. Myndighet og samtykke er juridiske og etiske realiteter, ikke bortforklaringer. Anonymkode: e925c...804 2 1
Gaia Skrevet 6. februar #78 Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen av studiene støtter påstanden slik du fremstiller den. Perceived inequity predicts prejudice towards age-gap relationships handler om hvordan aldersforskjellsforhold blir vurdert av utenforstående, ikke om hvorfor slike forhold oppstår. The Link Between Age and Partner Preferences in a Large, International Sample of Single Women undersøker kvinners oppgitte partnerpreferanser og sier jo ingenting om at menn velger yngre kvinner fordi de ikke får kvinner på egen alder. Anonymkode: fc5c7...cd6 Har du lest gjennom begge, eller bare Abstractene?
AnonymBruker Skrevet 6. februar #79 Skrevet 6. februar Gaia skrev (1 time siden): Har du lest gjennom begge, eller bare Abstractene? Hvor finner du det som støtter påstanden din? Anonymkode: fc5c7...cd6 1
Maleficenta Skrevet 6. februar #80 Skrevet 6. februar (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er faktisk VELDIGT NORMALT Anonymkode: d2a81...b5b I din verden kanskje... Normale modne 30 årige menn flyr ikke etter 19 åringer. Hadde min 19 åring kommet hjem med en kjæreste på 30 hadde jeg spurt 30 åringen om hn ikke klarte finne noen på egen alder. Og hadde mitt barn vært 30 åringen hadde jeg tenkt at jeg hadde feilet grovt som mor Endret 6. februar av Maleficenta 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå