Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Nå har vi hatt to spontanaborter på rad. Den første (var vel kanskje kjemisk, 5 uker på veg) var for ca ett år siden. Den andre var nå nylig, nesten uke 9☹️ hadde sett hjerteslag på UL og alt. Er det noen som har noen solskinnshistorier her? vi har allerede en nydelig gutt på 3, som vi så gjerne vil ha søsken til… 

jeg blir raskt gravid og ikk lenge siden jeg ble sjekket og tok blodprøver for det meste, de finner ikk noe galt med meg. Blir jo bekymret når det er 2 på rad… men hører jo om andre som sier det er helt normalt. 

Anonymkode: a0e92...1d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to på rad mellom barn 1 og 2. Ble gravid i pp1 og pp9 og mistet, før jeg ble gravid med barn nr 2 pp12. Gravid igjen med nummer 3 nå i uke 22, så det finnes håp ❤️

Anonymkode: 3f892...c3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 6 på rad, mellom barn 1 og 2. Full utredning, og de fant ikke noe galt med oss. Så syvende gangen gikk det.

Anonymkode: cc6d5...4b5

AnonymBruker
Skrevet

Henger meg på. Har tredje på rad i skrivende øyeblikk 💔 Godt å få håp. Ts, det er bare 1 prosent sjanse for at det skjer tre ganger på rad så du har oddsen på din side. 🙏

Anonymkode: 0069b...070

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Henger meg på. Har tredje på rad i skrivende øyeblikk 💔 Godt å få håp. Ts, det er bare 1 prosent sjanse for at det skjer tre ganger på rad så du har oddsen på din side. 🙏

Krysser fingrene for neste gang, for oss begge 🙏🏻❤️ det har vært en del i familien her også, har jeg funnet ut. Og alle har nå fått både to og tre og fire barn. Så håper det sitter neste gang ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du forresten barn fra før?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har du forresten barn fra før?

Jaa to barn heldigvis. De satt på første forsøk så det her er uvant. Men jeg er 8 og 10 år eldre nå enn sist da så det er vel eggene som begynner å bli eldre. Er 35 år nå. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er (dessverre) helt normalt. Det er en grunn for at man ikke blir utredet for habituell abort før etter man har opplevd tre aborter. 20% av alle befruktninger går til spille, på forskjellige tidspunkter. Så det er jo faktisk ganske høy prosent, men ettersom abort fortsatt er et temmelig tabulagt tema, så hører man ikke så mye om folk som opplever det, og derfor føles det unormalt.

Det beste du kan gjøre er å fortsette som du gjør :klem3: Kartlegge eggløsning og kose dere. Til slutt vil den sitte! 🍀

Hilsen meg som har opplevd fire aborter, men også har fire barn.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...