AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:40 #1 Skrevet tirsdag kl. 10:40 Vi byttet til Norgespris nå i høst. Har ellers Tibber. Jeg har ikke tenkt så mye på pris i januar siden vi har byttet til Norgespris, men etter siste regning kjenner jeg at jeg lurer på hvordan dette egentlig fungerer? Får man avregning på annet vis? Anonymkode: 2960d...e8d
trøndermann38 Skrevet tirsdag kl. 10:50 #2 Skrevet tirsdag kl. 10:50 Man betaler vanlig pris på strøm men trekkes fra på nettleia 1
TBL12 Skrevet tirsdag kl. 11:00 #3 Skrevet tirsdag kl. 11:00 Tibber har ikke gjennomfakturering. Du mottar dermed to regninger, en fra Tibber og en fra nettselskapet. Regning fra Tibber er basert på spotprisen i perioden. Regningen fra nettselskapet har en avregning som korrigerer til Norgespris. Dette er egentlig 24 timer x 31 dager med fradrag og eventuell tillegg der spotprisen har vært under Norgespris. På faktura står bare en linje, som er totalsummen for måneden. For min del var nettleie faktura minus 1400 kr. Denne sum betaler nettselskapet ut. 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:45 #4 Skrevet tirsdag kl. 20:45 Kapasitetsleddet øker voldsomt når man bruker så mye som dere gjør på maks i mnd. Hvis jeg skulle økt fra 2-5 kWt på max og opp til 10-15 ( som dere har brukt på det meste) så ville bare den økningen gitt meg en ekstra kostnad på 450 kr/ mnd. Bare et lite feilskjær pr mnd og du er oppe på neste nivå som er 15-20 og som er 250 kr oppå der igjen. Anonymkode: 9e0d8...e0f
newman01 Skrevet onsdag kl. 08:34 #5 Skrevet onsdag kl. 08:34 Du har et ganske hissig effektforbruk. Du kan antagelig spare en tusenlapp eller to i året på å begrense forbruket til 10kWh/timen. Nå ligger du på 14,19kWh/timen, så du er en liten hårføner unna 15kWh+... Tipper du har elbil i huset. Vurder å koble til en Tibber Pulse så du får strupet forbruket bittelitt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå