Floja Felíz Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 Lurer bare på hva det normalt koster å få satt opp håret og ordnet sminken hos frisør til bryllupet?
marsy Skrevet 6. april 2006 #2 Skrevet 6. april 2006 Jeg hadde tenkt å få sminkeveiledning på Make up Store på forhånd, og sminke meg selv. Det koster ca 500kr, da får du 1 times sminketips av en professjonell sminkør, også får du ta med deg produkter verdt 500kr hjem. Make Up Store Frisør vet jeg ikke om jeg skal ha (skal ikke ha oppsatt hår), og vet ikke hva det koster.
Kara W Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 Jeg hadde tenkt å få sminkeveiledning på Make up Store på forhånd, og sminke meg selv. Det koster ca 500kr, da får du 1 times sminketips av en professjonell sminkør, også får du ta med deg produkter verdt 500kr hjem. Make Up Store ← Wow, det hørtes jo ut som en utrolig bra deal! Kanksje jeg skulle unne meg et sånt kurs. Bruker ikke sminke til daglig, og når jeg skal ta på meg sminke synes jeg den blir litt kjedelig og alltid det samme. Det største problemet med slike kurs er at de sminker deg som regel etter siste mote, og ikke nødvendigvis etter hva du kler/stiler din. Skriv gjerne om hvordan du oppfattet kurset!
marsy Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 Wow, det hørtes jo ut som en utrolig bra deal! Kanksje jeg skulle unne meg et sånt kurs. Bruker ikke sminke til daglig, og når jeg skal ta på meg sminke synes jeg den blir litt kjedelig og alltid det samme. Det største problemet med slike kurs er at de sminker deg som regel etter siste mote, og ikke nødvendigvis etter hva du kler/stiler din. Skriv gjerne om hvordan du oppfattet kurset! ← Vi er noen jenter fra jobben som skal dra sammen på sminkekurs snart.. det kostet 200kr per person. Da får vi generell veiledning, samt tips om farger som passer til oss. Også får vi kjøpe produkter til 20% rabatt etterpå. Tenkte å se hvor mye jeg lærer av den timen, også eventuelt booke min private time til senere.
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 6. april 2006 #5 Skrevet 6. april 2006 Jeg tok et sminkekurs i en "sminkebutikk" med en profesjonell sminkør for mange år siden, og det var verd sin vekt i gull! Jeg vil faktisk anbefale å bare være en person, for da får du det tilpasset mere den du er, i allefall dersom du ikke er så stiv på teknikk og slikt fra før. Velg et sted hvor de ser ut som de vil gjøre deg pen, og ikke spesiell! Jeg fikk opplæring i enkel hverdagssminke, og enkel kveldssminke, men vekt på teknikk og grunnprinsipper. Vær klar på at du vil lære hvordan du kan trylle deg selv penere, ikke hvordan du kan se fancy/trendy ut. (med mindre det er det du vil da). Uansett så er det veldig fint å ta med sminkepungen din, slik at du kan diskutere med sminkøren hva den mangler, og hva den har som er bra, og hva som bare ikke fungerer på deg. Men, det var jo egentlig en avsporing fra tråden da. Frisør kan vel koste alt fra 500-2500 (eller mer) avhengig av om du skal ha ekstrahår eller om det er mye jobb med sveisen generelt. Jeg var forlover her, og fikk håret krøllet og satt løst opp. Det kostet vel omtrent 800kr, og det ble veldig fint. (Men jeg har en mistanke om at jeg hadde betalt mer om jeg var bruden, men da hadde nok frisøren jobbet mer med sveisen også, bla så er de nøyere på at den skal holde hele kvelden, (klemming kan ta på en frisyre))
Gjest Gjest_annie_* Skrevet 6. april 2006 #6 Skrevet 6. april 2006 Jeg betaler 500kr pr time, vi skal gifte oss kl. 13 så det blir vel neppe mer enn 2000kr. Skal på prøvetime på mandag hvis idiotene i SAS er ferdig å streike
Gjest Fruktkake Skrevet 6. april 2006 #7 Skrevet 6. april 2006 Jeg betaler ca 2000 for sminke og hår.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #9 Skrevet 8. april 2006 Jeg betaler 800,- for å sette opp hår og sminke. Ringte heldigvis rund for å forhøre meg om pris før jeg bestemmte meg.
Boogie Skrevet 8. april 2006 #11 Skrevet 8. april 2006 (endret) 2000,- skal jeg betale. Inkl er pasta/kylling salat med baguette. Asti tipper jeg. Prøvetime selvsagt. Hjelp til å ta på kjole, slør og tiara. Skal være der i 5 timer!! Sminke gjør søstra mi. Hun låner fra ei venninne som driver import av sminkemerket Kanèbo! Veldig kjekt da jeg ikke bruker så mye sminke til hverdags.. Endret 8. april 2006 av Maibrud`06
Connie28 Skrevet 8. april 2006 #12 Skrevet 8. april 2006 Jeg betalte kr 2100,- for hår og kr 500,- for make-up. Inkludert en flaske Champagne som jeg og forlover delte For forlover betalte vi kr 500,- for hår og kr 400,- for make-up.
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 8. april 2006 #13 Skrevet 8. april 2006 Jobber i hudpleiesalong, så de fikser sminken min hvis jeg ikke bare gjør det selv. Bestevenninna er frisør og vil ikke ha betaling, men jeg får vel finne på noe likevel Dette blir det billigste bryllupet ever. Vi får jo ikke batale for noe Lykke til, men tror nok det lønner seg å ta en ringerunde...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå