Gå til innhold

Hobby-logo

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne har spurt om jeg kunne prøve å lage noen forslag til logo som hun kan ha på brevhoder osv. Hun driver en liten hobbybutikk som hun vil kalle "hobbygleden". Jeg sa jeg skulle prøve, men alt jeg lager blir enten for detaljert for en logo eller veldig kjedelig.

Er det noen som har litt peilig på logoer eller god fantasi og kan hjelpe meg litt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Binna
Skrevet (endret)
En venninne har spurt om jeg kunne prøve å lage noen forslag til logo som hun kan ha på brevhoder osv. Hun driver en liten hobbybutikk som hun vil kalle "hobbygleden". Jeg sa jeg skulle prøve, men alt jeg lager blir enten for detaljert for en logo eller veldig kjedelig.

Er det noen som har litt peilig på logoer eller god fantasi og kan hjelpe meg litt?

Kan du ikke legge ut de forslagene du har, så kommer jeg gjerne med innspill :) Og hva slags ting lager hun/ hvilken stil ?

Endret av hæxa
Skrevet

Hun har hovedsakelig masse perler og lager forskjellige ting med og av det, selger maleutstyr, utstyr til marmorering, litt scrapbooking, glassmaling... Er veldig nyoppstartet så det blir vel mer etter hvert.

Jeg har bare kladdet litt med blyant, prøvd å lage navnet rundt en fargeklatt eller slik at det ser ut som et perlesmykke, men det blir bare dumt. :sjenert:

Gjest Binna
Skrevet

Du kan jo la deg inspirere litt av bilder på google. Det første som slår meg er hvertfall at du lager logoen som en scrapbook- side, evt bruke detaljer fra noe hun har laget i bakgrunnen, men enkelt, ikke altfor komplisert. Eller bare bruke "scrap"bokstaver med mønstrede firkanter i bakgrunn eller noe.Har du bildebehandlingsprogram?

Mye lettere å teste ut hva som gjør seg da..

Disse bildene kan kanskje inspirere litt til en logo?

Scap side

scrapside igjen

bokstaver ala dette og bytte ut bakgrunnen med noe hun har laget eller en scrap detalj

enkel logo, scrap inspirert

perledetalj.jpeg

marmorering detaljscrapbokstaver på en palett?

Skrevet

Tusen takk for tips hæxa! Kjempeflott at du tok deg tid til å hjelpe!!

:klem::klem:

Gjest Binna
Skrevet

Bare koselig :)

Legg ut bilde av logoen din underveis, så er det lettere å komme med innspill.

Gjest Gjest
Skrevet

mitt forslag:

bakgrunnen er et stykke pen kartong med stanset figur i et hjørne (en blomst el) hvor det som er stanset ut ligger i nærheten.

et påbegynt perlekjede nedenfor midtlinja, og "Hobbygleden" i håndskrevne bokstaver i maling og kanskje penselen/tubespissen synes såvidt i et hjørne.

enkel, kan ha mange farger eller bare et par, kan lett trykkes veldig liten og du ser fremdeles detaljene, kan også trykkes i klistremerker etc med "skimmer" i malingen el, gjøres mer detaljert med mye skygger etc.

Skrevet

Det bør vel være noe som fungerer både i svart/hvitt og farge, og som kun enkelt kan få laget som stempel/klistermerker/merkelapper hvis hun etter hvert ønsker et...

Skrevet

Nå finnes det en butikk her i landet som heter Hobbygleden, og da kan vel ikke hun kalle butikken sin det samme?

Gjest Binna
Skrevet

Det Groo skriver er viktig å tenke på, også greit å sjekke ut at navnet ikke tatt -for venninna di altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...