Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
MariaIsabel skrev (På 5.2.2026 den 14.39):

Vi har et meget solid forhold, og har nå snakket mye om at dette ikke ville vært lurt tidligere. Tror vi har snakket i dybden om det aller meste rundt dette faktisk. Vi har også snakket om det at det kan bli skjevt, rett og slett fordi det generelt er lettere for kvinner å finne noen som ønsker noe uten forpliktelser. Heldigvis er mannen min en slik mann som alltid blir sjekket opp.

Vel, ja..Ikke for å være slem, men se for deg:  din mann som alltid blir sjekket opp på byen har seg med en smellvakker dame og dette er nytt og spennende. Hun virker uoppnåelig og sier også at hun ikke vil ha et forhold. De fortsetter å se hverandre, han begynner å se på dette litt som en utfordring (mannlig innsikt).. til slutt kommer det forelskelse inn i bilde. Han innser at han ikke ønsker å dele henne og hun stiller han et ultimatum. Hypotetisk sett er nå begge to i en forelskelses rus: lev dette livet med meg, jeg vil kun ha deg eller dra. Eller enda verre, hun blir gravid. 
Og for å legge til, du vet ikke hvordan typen din kommer til å reagere etter at han vet du har ligget med noen andre. Han tenker nok at han takler det nå, men da gjør det det lettere for han å kanskje gå for forelskelsen når denne jenta kanskje ikke vil dele han.. og han føler allerede han har delt deg.. mulig jeg tenker feil..Men kjenner til hvordan menn kan være når det kommer til stykket. 

Ja, kjærlighet er viktigere og sterkere enn forelskelse i lengden. Men poenget er at følelsen av å være forelsket gjør faktisk folk helt gale, man mister all fornuft. Det er jo til og med forsket på. Det er jo derfor vi hører utallige historier om menn (og kvinner) som drar fra familien sin fordi de har blitt forelsket. Er man heldig kommer de til fornuften senere, men da er det ofte for sent. Skaden er gjort. Det som gjør situasjonen enda mer «spennende» er jo at dere ikke får lov til å bli forelsket, så man leker jo da med ilden, noe som skaper enda mer følelser i prosessen. Men for all del! You guys do you.. men ikke si du ikke ble advart i alle fall. 

Endret av Lillix
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MariaIsabel skrev (7 timer siden):

Det har jeg svært vanskelig for å se for meg. Vi har et virkelig godt, dypt, bunnsolid ekteskap, og en nydelig familie. Om det likevel skulle blitt slik at mannen min fant en han hadde det bedre med enn meg (altså, good fucking luck 😂), så unner jeg ham å være lykkelig.

Altså allerede her blir jeg stressa på deres vegne. Det er bra med selvtillit, men tror det er viktig å ha et stort perspektiv her. 

Poenget er jo at forelskelse gjør blind, uansett hvor fantastisk du måtte være, så er forelskelse en av de sterkeste følelsene som finnes. Jeg ville ikke satt alt på spill for litt spenning når dere allerede har det så bra dere to. Spesielt når det også er familie innblandet?? 

• Nyttig 1
Skrevet
MariaIsabel skrev (På 3.2.2026 den 20.00):

Tja, jeg synes nå det er helt vannvittig sexy at mannen min har nok tro på forholdet vårt, selvtillit, og raushet, til å unne meg alt livet har å by på!

Vi har, etter en lengre samtale, konkludert med at ja, dette er noe vi vil. Og føler allerede at det styrker et allerede godt og solid forhold. Ser også mannen min litt "på nytt" når vi snakker om at han skal ut og møte noen. 

Ingen kan få alt livet har å by på. Av flere grunner, men en viktig grunn er at noen ting ikke kan kombineres. 

Velger dere å ikke være monogame i deres ekteskap så velger dere opplagt noe livet kan by på, et livslangt monogamt ekteskap. Sier ikke at noe er bedre enn det andre, men da kan du og han ikke lengre få dette. 

Hvis jeg skjønner deg riktig så har dere vært gift i flere år og alt i samlivet er tipp topp, så klarer ikke helt å se hvordan risikovurderingen skal komme ut med at dere ikke skal fortsette med det som angivelig har fungert helt fint. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

But why..? Er det såå spennende altså? 

De fleste forstår at et åpent forhold ikke bare er begynnelsen på slutten, men at det går rett mot stupet. Det er uunngåelig at det blir komplisert. Styr unna.

Anonymkode: ce66a...aa8

• Nyttig 1
Skrevet
Gratis skrev (10 timer siden):

Hva f*en skal du med andre menn da? Ikke fortell meg at han tjener mer enn 1 million i året også 😄
Da spiller du virkelig russisk rulett med ekteskapet ditt 😮

Du vet at det er mulig å oppnå følelser for andre selv om du er sammen med noen og elsker dem.😞?

Fordi behovet mitt handler ikke om at han ikke er bra nok. Det har faktisk ingenting med ham å gjøre. 

Ikke mye over, men vanligvis mellom 0,9 til 1,2. 

Jeg mener ikke det er russisk rulett, fordi vi har det så bra sammen at andre ikke er en trussel. Om han er så dum at han går fra det vi har for en forelskelse, så blir det hans tap. Om han oppriktig finner ut at han har det bedre med noen andre, så unner jeg ham å være lykkelig. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (1 time siden):

Fordi behovet mitt handler ikke om at han ikke er bra nok. Det har faktisk ingenting med ham å gjøre. 

Ikke mye over, men vanligvis mellom 0,9 til 1,2. 

Jeg mener ikke det er russisk rulett, fordi vi har det så bra sammen at andre ikke er en trussel. Om han er så dum at han går fra det vi har for en forelskelse, så blir det hans tap. Om han oppriktig finner ut at han har det bedre med noen andre, så unner jeg ham å være lykkelig. 

Hehe, du unner han å være lykkelig altså? Barna sin lykke er det derimot ikke så nøye med- det kaster vi på båten for våre egne behov for spenning og sex som kan føre til at forholdet går under, det er større enn barnas behov for å ha to foreldre som har det fint sammen resten av livet som ikke setter hele familiens behov på spill for sex liksom. 

jommen sa jeg smør

Anonymkode: 778b0...fc2

• Liker 3
Skrevet
Lillix skrev (5 timer siden):

Vel, ja..Ikke for å være slem, men se for deg:  din mann som alltid blir sjekket opp på byen har seg med en smellvakker dame og dette er nytt og spennende. Hun virker uoppnåelig og sier også at hun ikke vil ha et forhold. De fortsetter å se hverandre, han begynner å se på dette litt som en utfordring (mannlig innsikt).. til slutt kommer det forelskelse inn i bilde. Han innser at han ikke ønsker å dele henne og hun stiller han et ultimatum. Hypotetisk sett er nå begge to i en forelskelses rus: lev dette livet med meg, jeg vil kun ha deg eller dra. Eller enda verre, hun blir gravid. 
Og for å legge til, du vet ikke hvordan typen din kommer til å reagere etter at han vet du har ligget med noen andre. Han tenker nok at han takler det nå, men da gjør det det lettere for han å kanskje gå for forelskelsen når denne jenta kanskje ikke vil dele han.. og han føler allerede han har delt deg.. mulig jeg tenker feil..Men kjenner til hvordan menn kan være når det kommer til stykket. 

Ja, kjærlighet er viktigere og sterkere enn forelskelse i lengden. Men poenget er at følelsen av å være forelsket gjør faktisk folk helt gale, man mister all fornuft. Det er jo til og med forsket på. Det er jo derfor vi hører utallige historier om menn (og kvinner) som drar fra familien sin fordi de har blitt forelsket. Er man heldig kommer de til fornuften senere, men da er det ofte for sent. Skaden er gjort. Det som gjør situasjonen enda mer «spennende» er jo at dere ikke får lov til å bli forelsket, så man leker jo da med ilden, noe som skaper enda mer følelser i prosessen. Men for all del! You guys do you.. men ikke si du ikke ble advart i alle fall. 

Vi har selvsagt ikke en regel om at det ikke er lov å bli forelsket. De som går inn i det med slike regler har jo skrevet dødsdommen fra start.

AnonymBruker
Skrevet
Lillix skrev (5 timer siden):

Dette er et urealistisk scenario. Mannen kommer aldri til å bli sjekket opp av kvinner som er mer attraktiv enn dama di har. For kvinner er dette ENKELT, men for menn er det nesten helt klink umulig. 

Viser seg også at menn er det som enklest håndterer å dele partneren sin. Kvinner kan tolerere det dersom det betyr at de får tilgang til morro selv, men de tenner ikke på det slik som mange menn gjør. 

Anonymkode: d682a...2cf

• Hjerte 1
Skrevet
MariaIsabel skrev (1 time siden):

Vi har selvsagt ikke en regel om at det ikke er lov å bli forelsket. De som går inn i det med slike regler har jo skrevet dødsdommen fra start.

Da regner jeg med at det er mer en «uskreven regel»? Med tanken på at det er familie involvert. Det er helt naturlig del av å være menneske når sex og noe nytt og spennende er involvert, uansett hvor bra du eller mannen måtte være. 

Altså creds hvis man klarer det uten å få følelser og lage kaos for seg selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Dette er et urealistisk scenario. Mannen kommer aldri til å bli sjekket opp av kvinner som er mer attraktiv enn dama di har. For kvinner er dette ENKELT, men for menn er det nesten helt klink umulig. 

Viser seg også at menn er det som enklest håndterer å dele partneren sin. Kvinner kan tolerere det dersom det betyr at de får tilgang til morro selv, men de tenner ikke på det slik som mange menn gjør. 

Hun skrev at typen hennes hadde draget og ble sjekket opp støtt og stadig på byen, slik jeg forstod det. Det er farlig å gå inn med et slikt mindset. Kan være en komfy tanke for kvinnen, men i realiteten treffer oss ofte når man minst venter det. 

Jeg tror det er veldig individuelt. Men Menn er fra naturens side mer opptatt av territorium. 

AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (På 3.2.2026 den 16.14):

Skal ha en åpen dialog hele veien, og avslutte hvis noe går for langt. Det er selvsagt en risiko i det, men vi er trygge på at vi kommer til å velge hverandre som nr 1.

Nja.. Trygge helt til en av dere faller hardt for en annen. Dere skal tross alt inn i intime forhold med noen andre, og disse andre møter dere i en så særegen kontekst at det blir som nyforelsket-fasen, der alt er rosenrødt, fint og koselig, som vil føles milevis unna hverdagen med parteren. Dere har tross alt begynt å kjede dere litt i forholdet, når dere i utgangspunktet ikke ønsket åpen forhold, men nå plutselig vil det likevel. 

Dere bør derfor ha en plan på hva dere skal gjøre da, skal dere leve 3 (eller flere) i et forhold, eller skal dere gjøre det slutt? Ha en plan for skillsmisseprosessen, for å unngå i størst mulig grad konflikter. 

Også kan det jo selvsagt gå bra. Men jeg skjønner ikke hvorfor sex med andre er ensbetydende med å ta for dere alt livet har å by på. 

Anonymkode: db80d...c9b

• Liker 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (9 timer siden):

Det skal vel nok lite til for at du koker over på meg da.. 
Jeg er ikke desperat.. jeg er munter og sexpositiv, og liker å svare likesinnede med lik erfaring fra sexlivet. Men jeg prøver desperat å få KG til å forstå, at åpent forhold er positiv og har en rekke fordeler.. Og at det må noe grunnleggende ting til, for at et "åpent forhold" skal fungere👏

Du ser kun på et åpent forhold som problematisk, og ser inn i fremtiden.. at alle ender opp i brudd pga en forelskelse...?
Du ser ikke de positive eller fordelene med et åpent forhold.. kun det negative og ulempene.. Du passer rett og slett ikke inn i formatet "åpent forhold", fordi det krever viss seksuell forståelse og sexpositivitet. 

En gjenganger i alle velfungerende åpent forhold, så er kjærligheten alltid størst❣️
Den overvinner alt av problematikk som skjer i sexen.. Nettopp pga selvbeherskelse, godt samarbeid og god kommunikasjon.. 
Et slikt par står derfor fjellstøtt og trygt, fordi de vet at evt. problematikken kan oppstå på forhånd. 
"Åpent forhold passer derfor ikke for skeptiske sarte sjeler"😉👏

En siste test: "Hei elskede❣️..du kan få knulle han Knut, hvis du har lyst"
Er det noen her som ser fordelene?🫠

Er bare tøysekopper som driver med slike tester 😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (15 timer siden):

Det har jeg svært vanskelig for å se for meg. Vi har et virkelig godt, dypt, bunnsolid ekteskap, og en nydelig familie. Om det likevel skulle blitt slik at mannen min fant en han hadde det bedre med enn meg (altså, good fucking luck 😂), så unner jeg ham å være lykkelig.

Men det er jo noe som ikke er 100% i deres forhold, siden dere nå plutselig ønsker et åpent forhold. Da er det noe som er blitt så negativt at dere må finne det hos noen andre. Og når dere har funnet dette hos noen andre, kan dette fort bli så positivt, nytt og spennende at en av dere velger å forlate forholdet deres. 

Det er ikke sikkert du unner han å være så lykkelig, når det først er blitt reelt for deg. Dette er risikosport. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tja, her er jeg mest ivrig da. Mannen min har vendt seg til tanken fordi det er noe jeg vil, og han ser fordelene selv, men han kunne fint klart seg uten. Jeg tenner på å dele ham, men han har ikke ønsket noen andre ennå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det er jo noe som ikke er 100% i deres forhold, siden dere nå plutselig ønsker et åpent forhold. Da er det noe som er blitt så negativt at dere må finne det hos noen andre. Og når dere har funnet dette hos noen andre, kan dette fort bli så positivt, nytt og spennende at en av dere velger å forlate forholdet deres. 

Det er ikke sikkert du unner han å være så lykkelig, når det først er blitt reelt for deg. Dette er risikosport. 

Han har noen seksuelle lyster som jeg ikke deler, som han er tydelig på at ikke er nødvendig for at han skal være lykkelig, men som jeg likevel ønsker at han skal få utløp for. Jeg har innsett at monogami egentlig er unaturlig for meg, men at jeg har undertrykt det tidligere, fordi jeg aldri tidligere har vært i et ordentlig godt, trygt forhold hvor jeg har hatt muligheten til å bli ordentlig kjent med meg selv.

Skrevet
Strigiformes skrev (3 timer siden):

Er bare tøysekopper som driver med slike tester 😂

Haha.. neida.. det er tøysekopper som ikke tør å svare😅

Skrevet
Bamseklemmer skrev (40 minutter siden):

Haha.. neida.. det er tøysekopper som ikke tør å svare😅

Tror ikke du er den rette til å skrive det...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men det er jo noe som ikke er 100% i deres forhold, siden dere nå plutselig ønsker et åpent forhold. Da er det noe som er blitt så negativt at dere må finne det hos noen andre.

Her svikter logikken. Det er da ikke noe galt i et forhold fordi man vil ha andre partnere?

Variasjon har en verdi i seg selv for flere av oss.

Jeg slutter ikke å spise eple, selv om jeg liker banan. 

Anonymkode: 04725...fa8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her svikter logikken. Det er da ikke noe galt i et forhold fordi man vil ha andre partnere?

Variasjon har en verdi i seg selv for flere av oss.

Jeg slutter ikke å spise eple, selv om jeg liker banan. 

Har vi glemt fullstendig logikken bak et ekteskapsløfte?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
powerpuffen skrev (På 8.2.2026 den 22.31):

Men jeg tror mange synes det er nokså ekkel tanke å vite at nå har jeg ligget med en/ei som skal hjem til kona/mannen for å dele seng med han/henne.

Hvis sexen og kommunikasjonen er god, så går det faktisk veldig fint for overraskende mange.

Jeg har selv vært på begge sider av bordet her, og kan si at det i hvert fall forekommer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...