MariaIsabel Skrevet 5. februar Forfatter #41 Skrevet 5. februar Langline skrev (22 timer siden): Her er det mange som mener mye, men færre som har egne erfaringer kanskje? Vi har et åpent forhold, og har hatt veldig lite problemer med det. Vi er eldre enn dere da, og vil betegne forholdet som veldig solid. Vi unner hverandre sex med andre, men det å gå inn i noe sånn forutsetter, som flere har nevnt, veldig god kommunikasjon og høy bevissthet om hvor følelser tar veien. Vær også oppmerksom på at i mange forhold (ikke alle) vil det være mye enklere for deg som kvinne å finne alternative partnere enn for din mann. Dette kan skape utfordringer etter hvert. Vi har et meget solid forhold, og har nå snakket mye om at dette ikke ville vært lurt tidligere. Tror vi har snakket i dybden om det aller meste rundt dette faktisk. Vi har også snakket om det at det kan bli skjevt, rett og slett fordi det generelt er lettere for kvinner å finne noen som ønsker noe uten forpliktelser. Heldigvis er mannen min en slik mann som alltid blir sjekket opp. 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar #42 Skrevet 5. februar MariaIsabel skrev (12 minutter siden): Vi antar begge to at vi begge kommer til å forelske oss. Og det er greit. Men det vi har er ganske mye dypere enn en forelskelse. Famous last words. Anonymkode: 778b0...fc2 3 2 2
MariaIsabel Skrevet 5. februar Forfatter #43 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vi har hatt et åpent forhold i snart tre år, vi er i slutten av tredveårene og vært sammen mesteparten av voksenlivet. Det har funka kjempefint for oss, men det har langt ifra blitt så mye action som man kanskje ser for seg i forkant. Partneren min har hatt noen ONS, jeg har en fast FWB som bor et annet sted i landet så jeg ser hen dessverre ikke så ofte, og nå nylig en lokal flørt som jeg er litt usikker på om jeg vil fortsette med eller ikke. Vi er begge skeive (bifile) og har nok å velge i, for å si det sånn, men så er det det å finne tid og kapasitet i en ellers travel hverdag. Bare for å gi et litt realistisk blikk på det, det er ikke nye spennende ONS hver helg og orgier to ganger i ganger 😆 Men det har ført til masse fine samtaler oss i mellom. Det er jo litt forskjell på hvordan folk gjør det, noen forteller ingenting til partner, noen deler alt. Vi er i siste bås. Interaksjoner med andre setter i gang tankeprossesser på både godt og vondt, som vi deler med hverandre. Vi oppdager nye ting vi liker seksuelt som vi deler med hverandre. Vi har ikke mer sex med hverandre enn vi hadde før, men det er som regel bedre sex. Vi har konstant kommunisert rundt grenser osv, og har måttet gjøre justeringer ettersom vi ser hvordan vi reagerer på ting som skjer vs når vi tenkte på det teoretisk. Noen grenser er blitt strengere, andre er blitt løsere. Bare vær forberedt på at det kan komme vonde og såre følelser, selv om det ikke blir noe langtidsproblem. Både jeg og partner har opplevd det, ikke som sjalusi nødvendigvis, men at det har skjedd at vi har såret hverandre uten å mene det. Hvis dere ikke nå kan kommunisere godt rundt slike ting uten at det fører til krangler, så kan dere ikke åpne forholdet. For et åpent forhold krever VELDIG god kommunikasjon. Anonymkode: ad3a2...6a8 Høres veldig likt ut som mye av det vi tenker. Allerede før vi har gjort noe, men snakket mye om hva vi ønsker, selv om mye gjør litt vondt å høre, har vi kommet enda nærmere hverandre.
Jdz Skrevet 5. februar #44 Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 4.2.2026 den 5.26): Sa alle og enhver, før de møtte DEN personen som de FORELSKET seg i. Det er virkelig å leke med forholdet, for innbiller du deg at du er den eneste kvinnen han kan forelske seg i - resten av livet deres? Neida, det er nok VELDIG sunt for ekteskapet at han får prøve ut så mange mulige kvinner som han kan forelske seg i som mulig. Snakk om å tilrettelegge for at mannen din går fra deg på mest effektive måte ever. Naiviteten lenge leve. Anonymkode: 778b0...fc2 Uenig. Nå tror jeg ikke akkurat åpent forhold er noe for meg uansett, men det behøver heller ikke være absolutt monogami. Jeg tror veldig mange møter noen de blir betatt av eller til og med forelsker seg i iløpet av lange forhold, også blant de som praktiserer 100% monogami. Man går jo ikke fra hverandre hvis man allerede er i et godt og solid parforhold. Jeg tror virkelig ikke at det at man har sex er en avgjørende faktor. Monogami er heller ikke noen garanti for at dårlig samliv består. For svært mange er det faktisk mulig å ha sex med noen og til og med være glad i noen, uten å være romantisk tiltrukket av vedkommende. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar #45 Skrevet 6. februar MariaIsabel skrev (På 3.2.2026 den 16.14): Skal ha en åpen dialog hele veien, og avslutte hvis noe går for langt. Det er selvsagt en risiko i det, men vi er trygge på at vi kommer til å velge hverandre som nr 1. Haha, det sier dem alle. Anonymkode: 7da29...dd9 1 3
Bamseklemmer Skrevet 6. februar #46 Skrevet 6. februar (endret) MariaIsabel skrev (På 2.2.2026 den 22.06): Jeg og mannen vurderer åpent ekteskap. Vi har et godt og solid ekteskap, og er veldig trygge på at vi er hverandres uansett. Ingen av oss har tidligere tenkt at åpent forhold kunne vært aktuelt, fordi vi begge har tenkt vi ikke ville taklet sjalusien. Men etterhvert som vi blir stadig tryggere på det vi har, synes vi begge det virker mer spennede enn skummelt, og tenker at vi unner hverandre å gripe alt livet har å tilby. Vil gjerne høre både positive og negative erfaringer! Alt det gode trygge du skriver om forholdet deres, er også super viktig for meg.. Så applaus for dette👏 Jeg vet det er viktig.. sjalusi bare ødelegger mellom dere, og det vil jeg ikke. Men jo.. det kreves litt gjensidig modenhet, ærlighet, respekt, renslighet, humor, tilpasningsdyktig, og holde på hemmligheten, osv.. Så viktig å forstå avtaler, for å godkjenne hverandre👏 Jeg har prøvd dette noen ganger, med godt resultat faktisk.. Jeg er en enkel mann som vil utføre gjensidig nytelse og tilbyr nye ideer.. Jeg synes sex er omsorg og nytelse for hverandre, så jeg passer til dette formatet.. Vi pratet godt sammen og hygget oss godt, lo litt av hele opplegget.. Men ble litt mere seriøse, når vi ble rød i ansiktet av kåthet🤭 Vel utført.. Jeg fikk litt følelser for henne.. og hun merket nok det i sexen.. Men på ingen måte slik, at jeg var noe trussel for mannen.. Det ble "vår" hemmelighet, vi ikke kunne si til mannen.. Mannen ble kjempeglad og forundret.. for at jeg sendte med dama ei flaske cognac, som "takk for lånet". Det har visst aldri skjedd før, at elskeren sendte "omsorg" til mannen som satt hjemme😄Men smiskingen fungerte, han fikk 2 flasker senere. Dette var spennende for oss alle tre.. Dette var jo et "hotwife" opplegg da, som var mitt ønske. Så det er viktig å ha god kommunikasjon, samarbeidsvilje og være løsningsorientert.. NB! Vi utvekslet info som sikkerhet👏 Et annet opplegg gikk det ikke så godt.. mannen var med, men deltok som titter. Han ble sjalu for, at vi kysset hverandre under sexen, som iflg. meg selv faktisk øker nytelsen mange hakk. Det ble ikke noe trivelig, jeg måtte dra halveis ferdig. Dama ringte i ettertid, og ba om unnskyldning på mannens vegne.. Jeg fikk dårlig samvittighet, for jeg ville jo det bare godt.. Jeg ville bare påpeke hva som kan skje hvis sjalusien tar overhånd.. da blir det ekkelt for alle tre. Så dere må jo drøfte om kyssing er ok eller ikke på forhånd.. Og hva hvis en mann får følelser for deg? Fra mitt syn: Det er sannelig ikke enkelt, å ikke få følelser av sex.. det er nesten klink umulig🥰 Så det som er skummelt er nok sjalusi av følelser.. Spenningen er jo at vi to som fremmede, er gærn nok til å stå nakne foran hverandre.. og vite, at snart skal vi ha det superdeilig og gøy👏😅 Endret 6. februar av Bamseklemmer Skriveleif.. 2
MariaIsabel Skrevet 7. februar Forfatter #47 Skrevet 7. februar Bamseklemmer skrev (På 6.2.2026 den 6.13): Alt det gode trygge du skriver om forholdet deres, er også super viktig for meg.. Så applaus for dette👏 Jeg vet det er viktig.. sjalusi bare ødelegger mellom dere, og det vil jeg ikke. Men jo.. det kreves litt gjensidig modenhet, ærlighet, respekt, renslighet, humor, tilpasningsdyktig, og holde på hemmligheten, osv.. Så viktig å forstå avtaler, for å godkjenne hverandre👏 Jeg har prøvd dette noen ganger, med godt resultat faktisk.. Jeg er en enkel mann som vil utføre gjensidig nytelse og tilbyr nye ideer.. Jeg synes sex er omsorg og nytelse for hverandre, så jeg passer til dette formatet.. Vi pratet godt sammen og hygget oss godt, lo litt av hele opplegget.. Men ble litt mere seriøse, når vi ble rød i ansiktet av kåthet🤭 Vel utført.. Jeg fikk litt følelser for henne.. og hun merket nok det i sexen.. Men på ingen måte slik, at jeg var noe trussel for mannen.. Det ble "vår" hemmelighet, vi ikke kunne si til mannen.. Mannen ble kjempeglad og forundret.. for at jeg sendte med dama ei flaske cognac, som "takk for lånet". Det har visst aldri skjedd før, at elskeren sendte "omsorg" til mannen som satt hjemme😄Men smiskingen fungerte, han fikk 2 flasker senere. Dette var spennende for oss alle tre.. Dette var jo et "hotwife" opplegg da, som var mitt ønske. Så det er viktig å ha god kommunikasjon, samarbeidsvilje og være løsningsorientert.. NB! Vi utvekslet info som sikkerhet👏 Et annet opplegg gikk det ikke så godt.. mannen var med, men deltok som titter. Han ble sjalu for, at vi kysset hverandre under sexen, som iflg. meg selv faktisk øker nytelsen mange hakk. Det ble ikke noe trivelig, jeg måtte dra halveis ferdig. Dama ringte i ettertid, og ba om unnskyldning på mannens vegne.. Jeg fikk dårlig samvittighet, for jeg ville jo det bare godt.. Jeg ville bare påpeke hva som kan skje hvis sjalusien tar overhånd.. da blir det ekkelt for alle tre. Så dere må jo drøfte om kyssing er ok eller ikke på forhånd.. Og hva hvis en mann får følelser for deg? Fra mitt syn: Det er sannelig ikke enkelt, å ikke få følelser av sex.. det er nesten klink umulig🥰 Så det som er skummelt er nok sjalusi av følelser.. Spenningen er jo at vi to som fremmede, er gærn nok til å stå nakne foran hverandre.. og vite, at snart skal vi ha det superdeilig og gøy👏😅 Vi har snakket mye om det med å få følelser, og vi begge er enige om at det er jo faktisk uunngåelig. Spesielt for meg, som må ha et snev av følelser for å få noe ut av sex, og som ønsker dette nettopp for å kjenne på den typen sommerfugler som man bare får i starten med noen nye. Vi er enige om at følelser er greit, så lenge det likevel er hverandre vi ønsker å dele livet med. Å bli betatt og småforelsket kan ikke sammenlignes med kjærligheten som bygges opp over tid i et ekteskap og familieliv, gjennom oppturer og nedturer, og små og store utfordringer i livet som man går igjennom sammen. Vi vil unner hverandre begge deler. ❤️ 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar #48 Skrevet 7. februar MariaIsabel skrev (1 time siden): Å bli betatt og småforelsket kan ikke sammenlignes med kjærligheten som bygges opp over tid i et ekteskap og familieliv, gjennom oppturer og nedturer, og små og store utfordringer i livet som man går igjennom sammen. Vi vil unner hverandre begge deler. ❤️ Er du virkelig så blåøyd? Det er skikkelig skummelt at man kan være så blind -- det er når man blir forelsket, FØLELSENE er på sitt sterkeste! Det er jo derfor folk går fra hverandre i hopetall, fordi forelskelses rus er så j*vlig sterk! Men neida, gode gamle trygge Trygve eller Eva som det ikke er noe nytt og spennende med, som man kjenner ut og inn- vil jo heller være med den personen enn fantastiske, berusende, "får ikke nok av deg" - Thomas eller Katrine. Nei, det er jo klart man vil heller tilbake det kjedelige, kjente, rutinepregede familielivet. Anonymkode: 778b0...fc2 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar #49 Skrevet 7. februar MariaIsabel skrev (På 5.2.2026 den 13.59): Det er jo en del av "alt livet har å by på", også er det ikke kun snakk om sex heller - det er snakk om flørting, dating, og å ikke måtte begrense seg. Har dere hatt lite seksuell erfaring før dere traff hverandre siden lengselen etter å oppleve det med andre er så stor at dere vil åpne forholdet? Har dere barn, jobb, et hus som skal holdes i orden? Hvordan i alle dager har dere overskudd til å komme i kontakt med, kurtisere, ta inn et annet menneske sin personlighet, liv og lengsler, ha sex med og deretter bearbeide egne og ektefellens følelser omkring det? Vet dere at dere inviterer drama inn i livet deres? Dere må kjede dere STORT for at det skal være verdt det. Selv har jeg gjennom lange perioder vært singel og tatt for meg av "alt livet har å by på", men det koster stort i energi og jeg kan ikke begripe folk som vil sette på spill forholdet sitt for å ha litt sex med andre her og der. Anonymkode: 4b796...2ce 4 2
MariaIsabel Skrevet 7. februar Forfatter #50 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har dere hatt lite seksuell erfaring før dere traff hverandre siden lengselen etter å oppleve det med andre er så stor at dere vil åpne forholdet? Har dere barn, jobb, et hus som skal holdes i orden? Hvordan i alle dager har dere overskudd til å komme i kontakt med, kurtisere, ta inn et annet menneske sin personlighet, liv og lengsler, ha sex med og deretter bearbeide egne og ektefellens følelser omkring det? Vet dere at dere inviterer drama inn i livet deres? Dere må kjede dere STORT for at det skal være verdt det. Selv har jeg gjennom lange perioder vært singel og tatt for meg av "alt livet har å by på", men det koster stort i energi og jeg kan ikke begripe folk som vil sette på spill forholdet sitt for å ha litt sex med andre her og der. Anonymkode: 4b796...2ce Nei, vi har begge hatt mange partnere før hverandre, og har konkludert med at vi vil ha både hverandre, og opplevelsene vi hadde da vi var single.
MariaIsabel Skrevet 7. februar Forfatter #51 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Er du virkelig så blåøyd? Det er skikkelig skummelt at man kan være så blind -- det er når man blir forelsket, FØLELSENE er på sitt sterkeste! Det er jo derfor folk går fra hverandre i hopetall, fordi forelskelses rus er så j*vlig sterk! Men neida, gode gamle trygge Trygve eller Eva som det ikke er noe nytt og spennende med, som man kjenner ut og inn- vil jo heller være med den personen enn fantastiske, berusende, "får ikke nok av deg" - Thomas eller Katrine. Nei, det er jo klart man vil heller tilbake det kjedelige, kjente, rutinepregede familielivet. Anonymkode: 778b0...fc2 Vårt liv sammen er overhode ikke kjedelig. Og nei, vi tenker ikke at "gode gamle, trygge ***, som det ikke er noe nytt og spennende med" - stikk motsatt faktisk - vi unner hverandre noe nytt og spennende. 1
Gratis Skrevet 7. februar #52 Skrevet 7. februar MariaIsabel skrev (På 2.2.2026 den 22.06): Jeg og mannen vurderer åpent ekteskap. Vi har et godt og solid ekteskap, og er veldig trygge på at vi er hverandres uansett. Ingen av oss har tidligere tenkt at åpent forhold kunne vært aktuelt, fordi vi begge har tenkt vi ikke ville taklet sjalusien. Men etterhvert som vi blir stadig tryggere på det vi har, synes vi begge det virker mer spennede enn skummelt, og tenker at vi unner hverandre å gripe alt livet har å tilby. Vil gjerne høre både positive og negative erfaringer! Grøss å gru 🙃 Må vel være enklere å bare skilles for så å pule rundt! 1 1
MariaIsabel Skrevet 7. februar Forfatter #53 Skrevet 7. februar Gratis skrev (Akkurat nå): Grøss å gru 🙃 Må vel være enklere å bare skilles for så å pule rundt! Hvorfor det, når vi vil ha hverandre, ekteskapet og familielivet vårt? Vi vil bare ha det andre i tillegg, ikke istedenfor. 1 1
powerpuffen Skrevet 7. februar #54 Skrevet 7. februar MariaIsabel skrev (2 minutter siden): Hvorfor det, når vi vil ha hverandre, ekteskapet og familielivet vårt? Vi vil bare ha det andre i tillegg, ikke istedenfor. Jeg har vanskelig for å se for meg hvorfor andre vil akseptere å kun få smuler mens dere får i pose og sekk. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar #55 Skrevet 7. februar Å sette spillereglene blir nødvendig ...ikke minst å planlegge en skilsmisse. Hvis dete ikke orker å snakke om hvordan delingen skal være og få det ned på papiret i en ektepakt, så er dette bare en fantasi der du ikke har vurdert reelle konsekvenser. Det er ikke gitt at det vil slutte der, men hvis du velger å leke med ilden, er det viktig å ha tenkt ærlig gjennom konsekvensene. Spesielt viktig for kvinner som generelt taper mest økonomisk. Det kan bli en fantastisk opplevelse hvis du virkelig gjør forarbeidet. Du som kvinne vil ikke mangle oppmerksomhet. Kvinnen kan være middels og hun vil få 100 ganger MER oppmerksomhet ennå en pen mann. Anonymkode: 764e8...cf8
911 Skrevet 7. februar #56 Skrevet 7. februar Spennende konsept. Ikke uventet at det er ulike erfaringer og kommentarer. Jeg tror det viktigste når man skal involvere andre i forholdet er å starte forsiktig for å finne ut hva hver enkelt tåler/tolererer. Flørting, dansing, kyssing, og alt som følger med. Da finner man ut hva man kan gjøre uten at partner reagerer eller blir sjalu. Enig med Bamseklemmer at sex uten kyssing og klining både før og under samleiet er bare halve akten, men man må avtale slikt før man går i gang. Samme med kondombruk. Ellers kan man få seg en overraskelse. 1 3
Bamseklemmer Skrevet 8. februar #57 Skrevet 8. februar MariaIsabel skrev (13 timer siden): Vi har snakket mye om det med å få følelser, og vi begge er enige om at det er jo faktisk uunngåelig. Spesielt for meg, som må ha et snev av følelser for å få noe ut av sex, og som ønsker dette nettopp for å kjenne på den typen sommerfugler som man bare får i starten med noen nye. Vi er enige om at følelser er greit, så lenge det likevel er hverandre vi ønsker å dele livet med. Å bli betatt og småforelsket kan ikke sammenlignes med kjærligheten som bygges opp over tid i et ekteskap og familieliv, gjennom oppturer og nedturer, og små og store utfordringer i livet som man går igjennom sammen. Vi vil unner hverandre begge deler. ❤️ Enig med deg👏.. det er to forskjellige følelser.. den ene er bunnsolid med kjærlighet.. den andre dreier seg bare om å gi/få omsorg og nytelse når det skjer. Det er så hærlig å se, at du bruker følelses-hjerte ditt når du har sex.. det øker kvaliteten på sexen noen hakk👏 Spenningen og pirringen med nye, kommer nok derfor aldri til å forsvinne.. Sommerfuglene blir så sterke at det føles ut som et adrealinkick, fordi jeg gleder med sånn til "den nye sexen". Jeg prøver å unngå enkelttilfeller, jeg vil ha mere av den hærlige sexen.. derfor yter jeg maksimalt.. og det betyr at god kommunikasjon og godt samarbeid underveis = gjensynsglede💞 Mange sier at sexen ikke blir god i første møte med fremmede..? Det er jo innstillingen som avgjør det.. inkl. å bruke hjertet Følelser for fremmede..? Det kommer ikke pga kropp og utseende, følelsene kommer av hvordan man blir behandlet. Føler jeg at nytelsen i sexen blir gitt med omsorg, da får jeg følelser for kvinnen🥰 1
Bamseklemmer Skrevet 8. februar #58 Skrevet 8. februar (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er du virkelig så blåøyd? Det er skikkelig skummelt at man kan være så blind -- det er når man blir forelsket, FØLELSENE er på sitt sterkeste! Det er jo derfor folk går fra hverandre i hopetall, fordi forelskelses rus er så j*vlig sterk! Men neida, gode gamle trygge Trygve eller Eva som det ikke er noe nytt og spennende med, som man kjenner ut og inn- vil jo heller være med den personen enn fantastiske, berusende, "får ikke nok av deg" - Thomas eller Katrine. Nei, det er jo klart man vil heller tilbake det kjedelige, kjente, rutinepregede familielivet. Anonymkode: 778b0...fc2 Hun er vel det stikk motsatte av å være blåøyd.. eller har du ikke forstått dette med åpent forhold? Følelsene til TS styres av sterk selvkontroll, troskap og høy kjærlighet til typen sin🥰 Det er alfa&omega både i åpent forhold, og vanlige forhold.. Så alle forhold som ender opp i brudd og skilsmisse, mangler nettopp det TS og typen har sammen, og er blitt enige om.. Jeg har laget en tekst du kan gi til TS: "Unnskyld TS, det er jeg som er blåøyd🤭 Men jeg forsto ikke konseptet "åpent forhold", og hva som er alfa&omega.. Jeg klapper og bukker, og ønsker dere lykke til❣️" Endret 8. februar av Bamseklemmer 1 1 1
Bamseklemmer Skrevet 8. februar #59 Skrevet 8. februar powerpuffen skrev (12 timer siden): Jeg har vanskelig for å se for meg hvorfor andre vil akseptere å kun få smuler mens dere får i pose og sekk. "Smuler er også mat" og "Aldri slå hånden, som gir deg mat"😅 Altså.. det vil alltids være single fulgler som elsker smuler, fordi de ikke vil inn i et forhold.. Dermed får begge i pose og sekk😉 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar #60 Skrevet 8. februar Dere som har et åpent forhold, hvilken grenser har dere? Er det av typen hva man kan og ikke kan gjøre i senga, eller er det mer ikke gå på restaurant/kino, ikke holde hender, ikke kline med mindre det skjer som en del av akten? Anonymkode: e0964...3cd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå