Gå til innhold

Er dette normalt av en behandler?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å ringe for å fortelle at hun er blitt syk og timen er avlyst? Det skjedde i dag, og jeg ble overrasket. Er inne i en dårlig periode, så kanskje det var for å være litt omtenksom? Synes det var fint egentlig. 

Anonymkode: d1d36...ce1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da normalt å melde fra om sykdom, ja. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg har fått både telefon og sms dersom det har hendt :) Personlig må jeg innrømme at jeg liker sms best, men jeg er ikke så glad i å snakke i telefon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel et minimumskrav å få beskjed om ja. 

Anonymkode: 5ccc6...af5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det skulle da bare mangle at hun ga beskjed.

Anonymkode: 35c0a...988

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anser det som lite sannsynlig at behandler ringte deg og løy om å være syk fordi du har en dårlig periode.

Anonymkode: 3018e...6c0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig. Hos oss blir alle pasienter ringt ved sykdom samme dag, da det er den eneste måten vi kan sikre at de får beskjeden på.

Anonymkode: ab209...044

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss ringer alltid sekretær til pasientene for å si i fra ved sykdom. Så det kan godt hende at hun ringte selv for å være snill dersom du har en dårlig periode. Kanskje hun fikk dårlig samvittighet for å måtte avlyse timen. 

Anonymkode: fcadc...a92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt vanlig. Hos oss blir alle pasienter ringt ved sykdom samme dag, da det er den eneste måten vi kan sikre at de får beskjeden på.

Anonymkode: ab209...044

Ja men ringer behandler selv? Det gjør ikke vi. Her er det alltid kontorfaglig som ordner med avtalene våre ved fravær. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja men ringer behandler selv? Det gjør ikke vi. Her er det alltid kontorfaglig som ordner med avtalene våre ved fravær. 

Mange som driver privat har ikke noen andre på lønningslisten enn seg selv, så da må nødvendigvis behandler selv ta kontakt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Har alltid fått sms før, det var derfor jeg ble overrasket. Men kanskje det bare var tilfeldig, hvem vet. Beskjed fikk jeg i hvert fall 👌

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Tbag skrev (13 minutter siden):

Mange som driver privat har ikke noen andre på lønningslisten enn seg selv, så da må nødvendigvis behandler selv ta kontakt. 

Sant, godt poeng 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her. Har alltid fått sms før, det var derfor jeg ble overrasket. Men kanskje det bare var tilfeldig, hvem vet. Beskjed fikk jeg i hvert fall 👌

Leit å høre at du har en vanskelig periode forresten, håper du får ny time om ikke så lenge ❤️

Skrevet

Har opplevd det et par ganger. Enten de jar ringt eller sendt sms. 

AnonymBruker
Skrevet

Om det er vanlig å si i fra at man er syk? Hvordan spørsmål er dette, hva tror du selv?😫

Anonymkode: eed11...2a4

AnonymBruker
Skrevet

Min psykolog sendte som regel sms om timen måtte avlyses, men innimellom ringte hun meg, spesielt om det var et par uker siden forrige time.

Anonymkode: a4bde...b30

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går hos behandler på dps, hun har alltid ringt meg selv, for å melde i fra om sykdom. Det har aldri vært en sekretær som har gjort det for henne. 

Anonymkode: 981ff...357

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om det er vanlig å si i fra at man er syk? Hvordan spørsmål er dette, hva tror du selv?😫

Anonymkode: eed11...2a4

Hyggelig svar. Forresten - lær deg korrekt grammatikk. 

Anonymkode: e1316...b74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...