AnonymBruker Skrevet 2. februar #1 Skrevet 2. februar Jeg trakk to infiserte tenner på tirsdag, og har ingen hevelse lenger, tannkjøttet er rosa og sårene er i ferd med å lukke seg sakte. Men har fortsatt vondt, og er lei av det. Dette var utrolig komplisert også, tok to timer til sammen. Den bakerste var nesten ikke mulig å få ut fordi den var så angrepet av karies nedi rota. Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar med smerter etter komplisert trekking? Og ja, jeg googler, og ja, jeg kan ringe tannlegen, og jeg vet om alle tegnene på at man bør ringe tannlegen og har ingen av dem. Så det er ingen krise eller helsefare, kun irriterende og vedvarende. Vil bare syte litt og høre om andre har opplevd det samme. Anonymkode: 30d31...1d9
AnonymBruker Skrevet 2. februar #2 Skrevet 2. februar Jeg syns sånn gjør jævlig vondt? Fikk du noe spesiell smertestillende? Paralgin forte eller noe? Bruk det! Og hvis ikke, en kombinasjon av ibux og paracet. Hater å ha vondt. Anonymkode: e8e8f...9e3
AnonymBruker Skrevet 2. februar #3 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg syns sånn gjør jævlig vondt? Fikk du noe spesiell smertestillende? Paralgin forte eller noe? Bruk det! Og hvis ikke, en kombinasjon av ibux og paracet. Hater å ha vondt. Anonymkode: e8e8f...9e3 Nei har ikke brukt noen ting. Bruker kun ispose, og da går det over. Det er også verst når jeg spiser, og så blir det gradvis borte eller nesten helt borte. Til neste gang jeg spiser igjen. Eller om jeg er aktiv osv. Det går opp og ned. TS Anonymkode: 30d31...1d9
AnonymBruker Skrevet 2. februar #4 Skrevet 2. februar Tidsklemmen skrev (2 minutter siden): Jeg trakk tann for to uker siden, men det var ikke betent. Fikk resept på smertestillende, og beskjed om å skylle i 14 dager med corsodyl. Var på sjekk for å fjerne stinget, sist onsdag. Er ikke vondt nå lenger. Kanskje du skal ringe tannlegen i morgen, siden du hadde betennelse. Det føltes i hvert fall bedre i munnen, etter jeg fjernet stingene. Fjernet en visdomstann. Brukte du smertestillende? Hvor lenge var det vondt? TS Anonymkode: 30d31...1d9
AnonymBruker Skrevet 2. februar #5 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei har ikke brukt noen ting. Bruker kun ispose, og da går det over. Det er også verst når jeg spiser, og så blir det gradvis borte eller nesten helt borte. Til neste gang jeg spiser igjen. Eller om jeg er aktiv osv. Det går opp og ned. TS Anonymkode: 30d31...1d9 Da er det jo bare å koble på ibux og paracet først som sist. Jeg har hatt mye smerter med tennene mine som barn (var et aktivt barn så jeg slo meg halvt i hjel annen hver uke), og nekter å ha vondt etter verken tann- eller andre inngrep. Du får nok sikkert vondere når du er aktivitet/spiser fordi det kommer press på området. Anonymkode: e8e8f...9e3
AnonymBruker Skrevet 2. februar #6 Skrevet 2. februar Ta å spør legen om Paralgin forte. Anonymkode: eb65f...251
AnonymBruker Skrevet 2. februar #7 Skrevet 2. februar Tidsklemmen skrev (46 minutter siden): Ja, i 3 dager. Fikk Paralgin Forte på resept. Jeg ble kvalm av de, så 3 dager holdt… det var litt vondt i cirka en uke.. Aha. Så vondt har ikke jeg hatt. Det føles mest som et skrubbsår som man stadig kommer borti med noe. TS Anonymkode: 30d31...1d9
AnonymBruker Skrevet 2. februar #8 Skrevet 2. februar Lite erfaringer her gitt. Alle er unge og har gode tenner på KG? Håper det, for dårlige tenner er noe dritt. TS Anonymkode: 30d31...1d9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå