Gjest King James II Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 Jeg vil bare le av dere...Sån som dere ler av oss som tror
T.S Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 Nå er ikke jeg ateist, men er det korelasjon mellom å ikke være enig med troende og å le av dem? Hvor da?
Superlammet Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 Hvem sier at alle ateister ler av kristne? Jeg ler av de som ler av meg pga religionsforskjell.
Gjest King James II Skrevet 6. april 2006 #5 Skrevet 6. april 2006 Denne var rettet mot ateister som ler av troende...Om dere ikke ler av troende så er det ikke dere jeg ler av.
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2006 #6 Skrevet 6. april 2006 Denne var rettet mot ateister som ler av troende...Om dere ikke ler av troende så er det ikke dere jeg ler av. ← Jeg er ateist, og jeg ler ikke av troende. Imidlertid ler jeg meg skakk av mennesker som påstår de er ateister men som i realiteten er teofobe. ateisme og teofobi er som kjent en umulig kombinasjon.
Gjest Bellatrix Skrevet 6. april 2006 #7 Skrevet 6. april 2006 Imidlertid ler jeg meg skakk av mennesker som påstår de er ateister men som i realiteten er teofobe. ateisme og teofobi er som kjent en umulig kombinasjon. ← Enig. Ganske festlig med mennesker som mener Gud er ond, men de tror ikke på noen gud.
Gjest Gjesta Skrevet 6. april 2006 #8 Skrevet 6. april 2006 (endret) Jeg ler ikke av troende. Jeg synes mange kristne er så herlige fordi de alltid ser det beste i mennesker, og fordi de bryr seg masse! Allikevel kan jeg ikke noe for at jeg synes det er rart at vanlig, oppegående mennesker tror på noe sånt som det kristendommen er. men det holder jeg stort sett for meg selv da jeg vet at det blir oppfattet som en intolerant holdning, og jeg ønsker ikke å såre noen. På den tiden da jesus eksisterte skulle det svært lite til for å være en lærd, bli en profet, en helgen, en gud... u name it. det var bare å vite litt ekstra, eller å ha noen evner. men at folk i dag går og tror på noe som skjedde for over 2000 år siden, og tror på en bok som ble skrevet for like lenge siden... gud hjelpe meg, det er jo bare utrolig rart. på den tiden da bibelen ble skrevet så visste ikke folk så mye. i dag vet vi bedre heldigvis. mener jeg. Men det finnes mange herlige kristne mennesker, og jeg gidder ikke å blande meg inn i deres tro Endret 6. april 2006 av Lupi
Gjest Gamle Alex Skrevet 6. april 2006 #9 Skrevet 6. april 2006 Jeg ler ikke , men noen ganger rister jeg på hodet. Deter måte på hvor mye skyld en Mann skal ta på seg!
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #10 Skrevet 6. april 2006 Jeg er ateist og ler ikke av troende. Hvordan kan jeg le av folk som har en tro? Det er jo bare fint at folk har en tro. Det at jeg ikke tror har ikke noe med de kristne å gjøre, kun med meg selv..
punktom Skrevet 6. april 2006 #11 Skrevet 6. april 2006 King James, nok en gang er du latterlig. Men jeg ler ikke av deg av den grunn.
Gjest King James II Skrevet 6. april 2006 #12 Skrevet 6. april 2006 (endret) Endret 6. april 2006 av King James
Gjest King James II Skrevet 6. april 2006 #13 Skrevet 6. april 2006 (endret) King James, nok en gang er du latterlig. Men jeg ler ikke av deg av den grunn. ← Og hvorfor er jeg latterlig,,,Fordi jeg har meninger som kanskje ikke alle er enig i. Fordi jeg sier det jeg mener ? Fordi kanskje mine meninger og det jeg sier er anderleds en andres ? Eller er det rett og slett fordi jeg sier ting som du ikke er enig i. Som sakt så lo jeg bare av de ateister som ler av troende...Og de finnes. Jeg sier ikke alle jeg sier noen. Og vist du synnes jeg er latterlig...Ja så gir jeg ganske enkelt blaffen i det. Endret 6. april 2006 av King James
Superlammet Skrevet 6. april 2006 #14 Skrevet 6. april 2006 King James følger ganske enkelt Bibelen; øye for øye, tann for tann.
punktom Skrevet 6. april 2006 #15 Skrevet 6. april 2006 King James følger ganske enkelt Bibelen; øye for øye, tann for tann. ← Men følger ikke Jesu ord: Dere har hørt det er sagt: ' Øye for øye og tann for tann.' Men jeg sier dere: Sett dere ikke til motverge mot den som gjør ondt mot dere. Om noen slår deg på høyre kinn, så vend også det andre til. Matt 5.38
Superlammet Skrevet 6. april 2006 #16 Skrevet 6. april 2006 Men følger ikke Jesu ord: Dere har hørt det er sagt: ' Øye for øye og tann for tann.' Men jeg sier dere: Sett dere ikke til motverge mot den som gjør ondt mot dere. Om noen slår deg på høyre kinn, så vend også det andre til. Matt 5.38 ← Touchè.
Gjest King James II Skrevet 6. april 2006 #17 Skrevet 6. april 2006 King James følger ganske enkelt Bibelen; øye for øye, tann for tann. ← Der tar du grussomt feil.
Superlammet Skrevet 6. april 2006 #18 Skrevet 6. april 2006 Der tar du grussomt feil. ← Å jasså? Jeg vil bare le av dere...Sån som dere ler av oss som tror ← Hm.
Gjest Gjest_King James_* Skrevet 6. april 2006 #19 Skrevet 6. april 2006 Å jasså? Hm. ← Jeg vet nok bedre en deg hva jeg mener....Så ikke påstå at jeg bruker øye for øye tann for tann....Noe du ikke har noe grunnlag for.
Gjest Bellatrix Skrevet 6. april 2006 #20 Skrevet 6. april 2006 Kanskje kongen prøver å poengtere hvor teit det er å le av andres tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå