AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Hei ! jeg fikk svar på hormon prøver at jeg kunne ha tegn på PCOS . Og legen anbefalte meg og begynne på metformin, for og få høyere sjangse for graviditet . jeg er25, og har veldig lange sykluser alt fra 39-64. har prøvd cirka 7 måneder på og bli gravid har noen erfaring med dette? Og tips / råd? Går man ned i vekt ? Og får man oppkast? Anonymkode: facfd...8d2
mommyaka Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Mange bruker dette for å stabilisere blodsukkeret, noen kan bli gravid men ofte må man ty til letzerol for å hjelpe til med å få eggløsning. Noen går ned litt med metformin,andre ikke. Selv om man går ned i vekt er det ikke alltid 100 prosent at man får eggløsning av dette. Mange sliter med diare og vondt i magen og må finne sin hva som passer deg. Men jeg ville prøvd letzerol og Provera,dette er ", kjappere"
Julie 16 Skrevet 18 timer siden #3 Skrevet 18 timer siden mommyaka skrev (2 minutter siden): Mange bruker dette for å stabilisere blodsukkeret, noen kan bli gravid men ofte må man ty til letzerol for å hjelpe til med å få eggløsning. Noen går ned litt med metformin,andre ikke. Selv om man går ned i vekt er det ikke alltid 100 prosent at man får eggløsning av dette. Mange sliter med diare og vondt i magen og må finne sin hva som passer deg. Men jeg ville prøvd letzerol og Provera,dette er ", kjappere" Takk for svar . Legen mente metformin var best siden jeg ikke har fått diagnosen pcos , me hadde bare 1-3 tegn som er uregelmessige menstrasjon, og hun mente då med denne ville det hjelpe på graviditet . Kanskje jeg skal spørre om letzerol?
mommyaka Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden Julie 16 skrev (9 minutter siden): Takk for svar . Legen mente metformin var best siden jeg ikke har fått diagnosen pcos , me hadde bare 1-3 tegn som er uregelmessige menstrasjon, og hun mente då med denne ville det hjelpe på graviditet . Kanskje jeg skal spørre om letzerol? Letzerol vil / kan hjelpe deg med å få eggløsning. Dette vil kunne hjelpe eggene og modnes og slippes. Dette er piller du har dag 3-5 av din syklus og da kan du få eggløsning dag 10-25 etter siste pille.
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden mommyaka skrev (1 time siden): Letzerol vil / kan hjelpe deg med å få eggløsning. Dette vil kunne hjelpe eggene og modnes og slippes. Dette er piller du har dag 3-5 av din syklus og da kan du få eggløsning dag 10-25 etter siste pille. har du PCOS mommyaka? Anonymkode: a00cb...326
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden Jeg ble gravid etter 5 års prøving når jeg begynte på metformin. Anonymkode: 77930...b94
Julie 16 Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble gravid etter 5 års prøving når jeg begynte på metformin. Anonymkode: 77930...b94 Hvor lenge gikk du på de ? Før du ble gravid
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei ! jeg fikk svar på hormon prøver at jeg kunne ha tegn på PCOS . Og legen anbefalte meg og begynne på metformin, for og få høyere sjangse for graviditet . jeg er25, og har veldig lange sykluser alt fra 39-64. har prøvd cirka 7 måneder på og bli gravid har noen erfaring med dette? Og tips / råd? Går man ned i vekt ? Og får man oppkast? Anonymkode: facfd...8d2 Gå til en gynekolog. Du vil bli henvist videre med en gang, siden du har pcos. Metformin hjelper litt, men ville gått rett på feks letrozol, slik at du får oftere eggløsning (syklus på 28 dager) og vet når du har eggløsning og dermed større sjanse for å lykkes uten ivf Har pcos, og gikk til gynekolog etter 6 mnd prøving og ble henvist videre med en gang. Ble gravid på andre forsøk med letrozol Anonymkode: c5f28...738 1
Julie 16 Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden jeg har ikke fått pcos , hun bare syntes ene hormone var lavt og kunne være tegn på pcos . Vi har prøv 7 måneder , har time til gynoklog 12 april. Men legen sa er lurt prøve metformin først , for og kanskje bli gravid fortere hehe
Alst Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Jeg har blitt gravid to ganger etter at jeg startet på metformin. Jeg har sluttet igjen rett etter graviditet og har ikke sterke nok symptomer til at jeg tar det til vanlig.
Julie 16 Skrevet 16 timer siden #11 Skrevet 16 timer siden Alst skrev (1 minutt siden): Jeg har blitt gravid to ganger etter at jeg startet på metformin. Jeg har sluttet igjen rett etter graviditet og har ikke sterke nok symptomer til at jeg tar det til vanlig. Hvor lenge gikk du på de før du ble gravid ?
mommyaka Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): har du PCOS mommyaka? Anonymkode: a00cb...326 Ja. Hat det siden jeg var 14 år
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Skrevet 15 timer siden Julie 16 skrev (1 time siden): Hvor lenge gikk du på de ? Før du ble gravid Rundt 4-5 mnd mener jeg Anonymkode: 77930...b94
Julie 16 Skrevet 15 timer siden #14 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Rundt 4-5 mnd mener jeg Anonymkode: 77930...b94 Takk for svar!!!
Alst Skrevet 14 timer siden #15 Skrevet 14 timer siden Julie 16 skrev (2 timer siden): Hvor lenge gikk du på de før du ble gravid ? 1-2 mnd. Hadde prøvd ett års tid før jeg startet
Julie 16 Skrevet 13 timer siden #16 Skrevet 13 timer siden Alst skrev (3 minutter siden): 1-2 mnd. Hadde prøvd ett års tid før jeg startet Takk for svar ! Vi har prøvd 7 nå og skal starte på metformin imorgen, siden jeg hadde litt lavt på ett hormon som var typisk pcos . Men hadde jo 0 andre symptomer enn uregelmessig mensen så får håpe det hjelper
Alst Skrevet 47 minutter siden #17 Skrevet 47 minutter siden Julie 16 skrev (13 timer siden): Takk for svar ! Vi har prøvd 7 nå og skal starte på metformin imorgen, siden jeg hadde litt lavt på ett hormon som var typisk pcos . Men hadde jo 0 andre symptomer enn uregelmessig mensen så får håpe det hjelper Lykke til ❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå