Gå til innhold

Skattesnyteri i bedrift..

Anbefalte innlegg

Gjest Kokoos
Skrevet

Det er et relativt lite firma som unndrar store pengesummer, noe jeg synes er helt forkastelig. Vanligvis ville jeg "sladret" på dem med en gang, men problemet er at kameraten min jobber der. Han har nok tatt imot noe kontanter svart, men det aller meste av lønnen hans har vært på vanlig måte.

Hva skjer hvis jeg angir dette firmaet? Vil det bare straffe sjefene eller også de som jobber der? Disse sjefene er svært dominerende og deler blant annet ut penger svart uten noen som helst avtale på forhånd, slik at det kan være veldig vanskelig for de ansatte å sette foten ned uten å bli hånet.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Mest sannsynlig vil det gå utover de som jobber der med bakgrunn i at kanskje firmaet går konkurs eller lignende, men hvis jeg var SIKKER i min sak ville jeg kanskje gjort noe med det....det vil jo uansett ikke gå utover de ansatte, med mindre de finner ut at de har mottatt penger svart, da.....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville nok varslet. Det går faktisk ut over de ansatte om de får betalt svart, ettersom de ikke tjener seg opp pernsjonspoeng og andre rettigheter.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er et relativt lite firma som unndrar store pengesummer, noe jeg synes er helt forkastelig. Vanligvis ville jeg "sladret" på dem med en gang, men problemet er at kameraten min jobber der. Han har nok tatt imot noe kontanter svart, men det aller meste av lønnen hans har vært på vanlig måte.

Hva skjer hvis jeg angir dette firmaet? Vil det bare straffe sjefene eller også de som jobber der? Disse sjefene er svært dominerende og deler blant annet ut penger svart uten noen som helst avtale på forhånd, slik at det kan være veldig vanskelig for de ansatte å sette foten ned uten å bli hånet.

Noen tips?

ring anonymt til skattekontoret

Skrevet

Har du fått vite dette gjennom kameraten din, eller har du funnet beviser for det selv? Dersom en venn fortalte meg noe i fortrolighet ville det sittet langt ute å melde det. Dersom jeg fant det ut gjennom jobben, ville jeg meldt det uten å tenke.

Sjefene blir straffet, men det vil kunne gå ut over kameraten din også. Sannsynligvis først og fremst ved at han vil bli skattlagt for mottatt svart lønn. Og det er jo egentlig ikke mer enn rett og rimelig, syns du vel? Så kan selskapet muligens gå konkurs, og da står han uten jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...