Gå til innhold

Trenger hjelp, ang White One brudekjoler

Anbefalte innlegg

Gjest tasah
Skrevet

Kjøpte brudekjolen min brukt da jeg hadde 4 uker igjen til termin. Kjolen befant seg da på andre siden av landet og jeg hadde ikke sjans til å dra og se på den, men siden det var en helt spesiell kjole og det faktisk var sånn jeg hadde sett for meg brudekjolen min så fant jeg ut at jeg måtte bare slå til og satse på at den kom til å passe.

Nå er det 5 måneder siden snuppa kom og 2 måneder igjen til bryllupet og jeg har ikke sjans å komme meg inn i kjolen. Går Grete Roede kurs og har gått ned 12,6 kg, men det er likevel mye igjen før kjolen passer. Nå er jeg i vekt nede i det jeg var før jeg ble gravid, så det er liksom ikke mer å gå på der heller.

Snakka med ho som skulle sy den til i dag og hun sa at det ikke er noe mer å sy ut, selv om hun jeg kjøpte kjolen med sa at den kunne sys ut en hel størrelse. Føler meg litt lurt, men det er ikke noe å gjøre med det.

Saken er at kjolen er meget spesiell, bilde kan ses her: http://www.dinbaby.com/content/view/thumbnail/403940. Det er en White One kjole og problemet er at den ikke lenger selges i butikkene. Alt, og da mener jeg ALT er bestemt utifra hvordan kjolen ser ut, alt fra blomster til håret mitt til brudgommens antrekk (som heldigvis ikke er kjøpt enda). Er forferdelig deppa akkurat nå, alle planene er lagt i grus og jeg har nøyaktig 2 måneder og 4 dager til jeg skal gifte meg.

Det jeg lurer på er om det er noen som har sett en slik kjole noen plass??? Enten brukt eller ny, spiller ingen rolle, jeg må bare prøve å få tak i en som er en størrelse større. Setter stor pris på hjelp... Høres sikkert litt patetisk ut dette, men jeg klarer bare ikke å se for meg gifte meg i noe annet nå...

Videoannonse
Annonse
Gjest bettybee
Skrevet (endret)

Hei. Husker at en venninne av meg hadde en lignende kjole på en brudevisning for noen år siden. Det var Oksnes i Ålesund som solgte den. Mulig de ikke har den lenger, men du kan jo høre?

Lykke til. Håper det order seg for deg og at du får et flott bryllup!!

Innlegget er endret, da vi ikke tillater telefonnummer og adresser i innlegg.

Misty (mod)

Endret av Misty
Skrevet (endret)

Syns den siste kjolen SunMei vlinket til var veldig lik!

Ellers syns jeg den liknet litt på Maggie Sottero sin Marion også.

Her er bilde av den....

Endret av *Emma*
Gjest Gjest
Skrevet

Det var en fantastisk fin kjole du! :klappe:

Jeg har to råd:

-Finn deg en flinke syerske, og få henne til å foreslå måter kjolen kan endres slik at den blir stor nok! Kansje det går ann å legge i noen kiler ned under armene i ett tilsvarende stoff, kansje kan dere ta litt stoff fra slepet og bruke for å få den større? Jeg er klar over at du har snakket med en allerede, men hun hørtes da litt tafatt ut...

-Finn deg en flink syerske, og få henne til å kopiere kjolen i en større størrelse. Stoff kan du prøve å få handlet lokalt der du bor, eventuelt så reiser du til et passende sted (i oslo så lønner det seg å gå i "innvandrerstoffbutikker", det finnes masse av de på grønnland. Ellers så flyr man jo billig til både london og paris med Norwegian...). Eventuel så kan du bestille stoff over nettet eller postordre, men da må du snakke med syersken og få henne til å hjelpe deg. Stoff og stil(?) i Drammen sender så vidt jeg vet, og utlandet er jo rasende billig. Det er nok ikke det billigeste alternativet å få sydd en ny kjole, men det er et alternativ.

Skrevet (endret)

jeg vet om en som syr... og han tar billig... han er riktig nok i østfold, men send meg en PM så skal jeg gi deg nr og navn og alt... om du er int... han er flink og ikke dyr.

Endret av Angelfairy
Gjest tasah
Skrevet

Oj sann, her var det mange hyggelige damer med gode råd :)

Jeg syns også sydama mi var noe tafatt, jeg kunne bare ikke forstå at det ikke skulle gå an å sy den ut noe. Oppsøkte ei anna sydame og hun sa det var ikke noe problem i det hele tatt, det var 8 cm å sy ut!!! Det vil si at den nå er passelig hvis hun syr den max ut. Ble så glad det var tett før jeg omfavna dama :ler:

Til deg som foreslo Oksnes, jeg har faktisk vært der i dag (før jeg fikk tak i ho andre sydama) og der hadde de en som var nesten identisk med min, så tusen takk for det tipset!! Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe den, tenkte at jeg får sikkert ikke tak i noe som er mer likt enn det, men der sparte jeg meg 12000 kr...:)

Til dere andre: Hjertelig tusen takk for linker og tips til både sydamer og stoff og butikker og gode greier, setter stor pris på det!!

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...