Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En av mine foreldre fyller rundt år, har leid lokale og det skal liksom være så flott. Med kamskjell. Hva tenker man da? Er dette noe over halvparten av gjestene vil ha? Jeg vet ikke hvordan det serveres/spises, det blir første gang, men jeg blir nesten uvel bare ved tanken. Hvis det blandes ut med noe, så er det betryggende, men hvis det spises mer isolert. Fytti... Og så skal man sitte der og fremstå som komfortabel mens man prøver å forberede seg på å få det ned på et vis.

Anonymkode: d6bb0...b62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro at kamskjell er en forrett og ikke en hovedrett.

Det som brukes i kamskjell er selve muskelen, men slik som du skriver så tenker jeg du forbinder det med noe som er mer likt østers eller lignende.

Muskelen i kamskjell er fast og fin og kan minne om hummerkjøtt i tekstur, og det er kjempegodt med rette tilbehøret. Og nå er det vel de som skal feire dag og må få bestemme menyen selv, og jeg tror absolutt flesteparten av gjestene vil like kamskjell.

Du kan vel si at kamskjell er blitt den nye rekecoktailen, så det er liksom ikke så flott som du skal ha det til, det må de kunne spandere på seg på en rund dag.

Anonymkode: ca323...502

• Liker 2
Skrevet

Jeg sier som forrige: virker som om du ikke helt vet hva kamskjell er. Google litt også ser du. Jeg synes det er godt, men det fins mye sjømat og skalldyr jeg heller ville valgt. 

AnonymBruker
Skrevet

Kamskjell er veldig godt og har aldri vært borte i at noen ikke spiser det. 

Anonymkode: 4d5c2...3b3

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det var østers jeg tenkte på, men har egentlig ikke lyst på kamskjell heller. Sjømat får enten være fisk, reker, krabbe, hummer, kreps.

Screenshot_20260202-022025.Opera.png

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kamskjell er veldig godt og har aldri vært borte i at noen ikke spiser det. 

Anonymkode: 4d5c2...3b3

Da har du møtt få mennesker. Jeg har tilberedt mer kamskjell enn folk flest og selv synes jeg konsistensen og smaken er skikkelig næsty. Å anta at "alle" liker det er en kjempetabbe. Hvis du vil ha en lett forrett og det skal være fisk, så kjør heller en ceviche av laks, det har en langt friskere og smak som er langt enklere å like, mye mer i retning av sashimi.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje det var østers jeg tenkte på, men har egentlig ikke lyst på kamskjell heller. Sjømat får enten være fisk, reker, krabbe, hummer, kreps.

Screenshot_20260202-022025.Opera.png

Da får jo du bestille noe annet på din bursdag 😊

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En av mine foreldre fyller rundt år, har leid lokale og det skal liksom være så flott. Med kamskjell. Hva tenker man da? Er dette noe over halvparten av gjestene vil ha? Jeg vet ikke hvordan det serveres/spises, det blir første gang, men jeg blir nesten uvel bare ved tanken. Hvis det blandes ut med noe, så er det betryggende, men hvis det spises mer isolert. Fytti... Og så skal man sitte der og fremstå som komfortabel mens man prøver å forberede seg på å få det ned på et vis.

Kamskjell jo godt, du får bestille noe annet når du skal feire 

Liker du krabbeklør?

Endret av Fru Uperfekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...