AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:24 #1 Skrevet søndag kl. 23:24 Begynner å bli lei å ha persienner nede. I år har det vært ekstra mye lys tett på. En har rosa lys. En har blinkende og en har veldige sterke og mye. Lysene kom opp i november. Jeg kommer aldri til å klage til de men. Men er det liksom vanlig å ha dette hele vinteren igjennom . ? Anonymkode: 5c545...3ae 1
monican94 Skrevet søndag kl. 23:25 #2 Skrevet søndag kl. 23:25 Blitt vanlig ja.. syns varmhvite uten blink er fint i mørket, det meste annet er glorete og grusomt 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:27 #3 Skrevet søndag kl. 23:27 monican94 skrev (1 minutt siden): Blitt vanlig ja.. syns varmhvite uten blink er fint i mørket, det meste annet er glorete og grusomt Enig. Alle andre hadde det i desember her. Men de her som er igjen skilte seg ut. Anonymkode: 5c545...3ae 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:29 #4 Skrevet søndag kl. 23:29 Så lenge de ikke er farget og/eller blinkende så bryr jeg meg ikke. Vi kobler opp våre 1/11. litt varierende når de skrus av. Men jan/feb en gang 😃 Anonymkode: 30091...2e1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:32 #5 Skrevet søndag kl. 23:32 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så lenge de ikke er farget og/eller blinkende så bryr jeg meg ikke. Vi kobler opp våre 1/11. litt varierende når de skrus av. Men jan/feb en gang 😃 Anonymkode: 30091...2e1 Savner bare å ha persienner oppe å få inn normalt kveldslys. Får håpe de tar det bort snart. Anonymkode: 5c545...3ae 3
Daisy-love Skrevet mandag kl. 01:20 #6 Skrevet mandag kl. 01:20 Dette har nok ikke naboen tenkt over at sjenerer. Jeg skjønner du ikke vil si noe, men jeg skjønner også det er plagsomt. Det er blitt en trend å ha de oppe lengre, og jeg synes som andre her at det er fint, særlig om det er en snøfattig vinter, men da i behagelig hvitfarge og ikke i Las Vegas-stil. Hver sin lyst da, men håper for deg, og regner også med de snart tar de ned 😊 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 02:15 #7 Skrevet mandag kl. 02:15 Synes ikke det er vanlig. Det store flertallet har for lengst tatt ned julebelysningen, det er kun noen få som jeg ser her og der som fortsatt har det oppe. Vet ikke om det bare handler om latskap, eller om de synes det er koselig og derfor har det oppe fremdeles. Blir liksom ikke det samme å glede seg mot jul hvis julen skal vare langt utover i februar. Mange av oss henger jo opp dette på verandaer osv. helt i starten av desember, så greit å ta det ned litt ut i januar. Det går fint an å bruke lykter med lys osv. hele året ellers, trenger ikke å være akkurat den samme pynten som vi bruker til jul. Anonymkode: f2ebf...a99 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:16 #8 Skrevet mandag kl. 07:16 I sentrum er lysene tent en god stund ennå håper jeg. De kaller de vinterlys og er nydelig. Men det er ikke noe særlig med blinkende lys. Anonymkode: cd3d6...930 1
MiominMio Skrevet mandag kl. 08:22 #9 Skrevet mandag kl. 08:22 Skal man følge gammel tradisjons så er faktisk jula over helt og holdent i dag 2 februar på Kyndelsmessen (også kjent som lysmesse). Så får man se om folk tar ned vinterlysene sine i dag eller om de lar dem stå ut februar. For min del så er det ikke så mange rundt oss som har dem oppe så det plager ikke meg. Kan se utfordringen med de som har blinkende lys over langs hele huset og rundt. 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:27 #10 Skrevet mandag kl. 08:27 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Savner bare å ha persienner oppe å få inn normalt kveldslys. Får håpe de tar det bort snart. Anonymkode: 5c545...3ae Normalt kveldslys? Mener du… mørket? Anonymkode: 39d68...e5e 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:31 #11 Skrevet mandag kl. 08:31 Her hvor jeg bor (Finnmark) er det vanlig å ha lysene oppe lenge, de kaller det vinterlys. Heldigvis er de fleste bare vanlige lys, ikke blinkende eller glorete på andre måter. Naboen har mye lys, men vi har bare soverommet på den siden av huset, syns det er koselig når lyset skinner inn på rommet slik at det ikke er helt mørkt når jeg går dit 😅 Har rullegardiner da, så jeg merker ikke lysene om natten. Anonymkode: e8c64...5a7 3
Thyra Skrevet mandag kl. 08:59 #12 Skrevet mandag kl. 08:59 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Savner bare å ha persienner oppe å få inn normalt kveldslys. Får håpe de tar det bort snart. Anonymkode: 5c545...3ae Kan skjønne om du blir lei av glorete og blinkende lys, men en vanlig lyslenke er vel ikke noe verre enn en utelampe eller lyktestolper? 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:30 #13 Skrevet mandag kl. 10:30 Ja, det er vanlig. Folk liker å ha lys i mørketiden. Så behold persiennene dine du🙂 Det er ca. det minst irriterende naboer kan holde på med. Anonymkode: 3ca08...dfc 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:43 #14 Skrevet mandag kl. 10:43 Daisy-love skrev (9 timer siden): Dette har nok ikke naboen tenkt over at sjenerer. Jeg skjønner du ikke vil si noe, men jeg skjønner også det er plagsomt. Det er blitt en trend å ha de oppe lengre, og jeg synes som andre her at det er fint, særlig om det er en snøfattig vinter, men da i behagelig hvitfarge og ikke i Las Vegas-stil. Hver sin lyst da, men håper for deg, og regner også med de snart tar de ned 😊 Takk håper jeg også😊 Anonymkode: 5c545...3ae 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:45 #15 Skrevet mandag kl. 10:45 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Normalt kveldslys? Mener du… mørket? Anonymkode: 39d68...e5e Jeg bor slikt at månen gir også et fin stemning ute. Når det er kaldt. Snøen lyser også opp på kvelden. Anonymkode: 5c545...3ae 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:46 #16 Skrevet mandag kl. 10:46 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, det er vanlig. Folk liker å ha lys i mørketiden. Så behold persiennene dine du🙂 Det er ca. det minst irriterende naboer kan holde på med. Anonymkode: 3ca08...dfc Dette er snakk om tivoli lys Anonymkode: 5c545...3ae
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:48 #17 Skrevet mandag kl. 10:48 Thyra skrev (1 time siden): Kan skjønne om du blir lei av glorete og blinkende lys, men en vanlig lyslenke er vel ikke noe verre enn en utelampe eller lyktestolper? Vanlig lys er ok det. Finnes mye fine stemnings lys. Men farger blinking er slitsomt og unaturlig Anonymkode: 5c545...3ae
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:52 #18 Skrevet mandag kl. 10:52 Syns det er fint at folk lar lyslenkene sine henge lenger ute. Ut februar passer for min vinterdepresjon. Fargede lys og blinking kan de spare seg for, også i juletiden. Anonymkode: 94721...a4e 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:05 #19 Skrevet mandag kl. 11:05 Kveldslys? Nå har jeg hørt det og. Her jeg bor er det fortsatt mørkt overalt så lysene er kjærkomment for litt mer lys i hverdagen. Anonymkode: ae456...4db
Crazydoglady Skrevet mandag kl. 11:13 #20 Skrevet mandag kl. 11:13 Alt som ikke er nisser, reinsdyr og andre åpenbare juledekorasjoner ser jeg iallefall på som vinterlys og synes det er både koselig og innafor at folk har det. Farger/hvit, blink eller statisk er vell litt smak og behag dog, hadde nok ikke selv valgt blinkende fargelys, men hver sin smak. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå