Q2012 Skrevet mandag kl. 07:47 #21 Skrevet mandag kl. 07:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her. Etter at jeg tok kontakt først, noe som er helt greit. De få datene jeg har vært på har tatt kontakt samme kveld når de har kommet hjem og takket for en hyggelig date. Men ikke han her 😏 Svaret hans på min melding synes jeg også var litt kort, ikke så «hyggelig» som min melding. Ja nå analyserer og overtenker jeg 😅 Greia er bare at jeg ble så skuffa, selv om det bare var en date. Føler meg skikkelig avvist noe jeg kanskje ikke er så vant med. Anonymkode: 9b3f6...4e0 Du kan sende ham en melding for å høre om han er forsatt interessert i kontakt og en mulig ny date. Mange menn holder seg til dumme «regler» som å vente i tre dager før de ta kontakt og spille hard to get. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:47 #22 Skrevet mandag kl. 07:47 AnonymBruker skrev (9 timer siden): … om daten ikke tar kontakt neste dag? Dere har hatt en superhyggelig første date som varte i mange timer, ledd, pratet og god kjemi. Men neste dag hører du ikke noe 🤔 Jeg er godt voksen og ganske ny på dette, derfor spør jeg. Anonymkode: 9b3f6...4e0 Og du da, du tok kontakt regner jeg med? Anonymkode: e3856...81f
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:00 #23 Skrevet mandag kl. 08:00 Hvis han svarte deg sist, er ballen på din halvdel. Mest sannsynlig tenker han nå at du ikke var interessert likevel. Anonymkode: e813e...d1e 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:07 #24 Skrevet mandag kl. 08:07 Jeg skjønner ikke dette spillet. Jeg ville bare skrevet "Var veldig hyggelig å møte deg. Jeg koste meg masse og vil gjerne møte deg igjen og bli bedre kjent." Enten hopper han på eller så er han ikke interessert. Slutt å fokusere på at dere var på "date". Se på det som å møte nye mennesker og om det føles som kjemi nok til å bli bedre kjent. Anonymkode: 42d01...252 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:19 #25 Skrevet mandag kl. 08:19 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og du da, du tok kontakt regner jeg med? Anonymkode: e3856...81f Ja det gjorde jeg. Anonymkode: 9b3f6...4e0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:36 #26 Skrevet mandag kl. 08:36 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja det gjorde jeg. Anonymkode: 9b3f6...4e0 Og han svarte. Hvorfor følger du ikke opp? Det tar jo kortere tid enn å poste om det på kvinneguiden. Anonymkode: e813e...d1e 3
Runnah Skrevet mandag kl. 09:21 #27 Skrevet mandag kl. 09:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde reagert om han ikke kontaktet med både etter daten og dagen etter. Man er aldri i tvil, om en mann er interessert… Anonymkode: 9dd98...7f9 I 2026 kan det være svært vanskelig å vite. 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:26 #28 Skrevet mandag kl. 09:26 Runnah skrev (4 minutter siden): I 2026 kan det være svært vanskelig å vite. Hvordan da? Anonymkode: 9dd98...7f9
Eureka! Skrevet mandag kl. 09:42 #29 Skrevet mandag kl. 09:42 Husk at vi lever i en mer likestilt verden nå. Kvinner kan ikke bare lene seg fullstendig tilbake og forvente at alt skal gå på den andres initiativ. Hvis det var han som inviterte og spanderte på date, så ville jeg følt at første melding dagen etter, for å takke for daten, lå på MEG. Det er derfor HAN som kan være skuffet om den mld ikke kommer. Jeg tror dette er en ganske standard høflighets-skikk. Likedan som når man har fått påspandert selskap, drukket og spist på vertskapets regning, er det høflig å sende en takk for kvelden-melding til vertskapet. 1
Lorian Skrevet mandag kl. 09:43 #30 Skrevet mandag kl. 09:43 AnonymBruker skrev (11 timer siden): … om daten ikke tar kontakt neste dag? Dere har hatt en superhyggelig første date som varte i mange timer, ledd, pratet og god kjemi. Men neste dag hører du ikke noe 🤔 Jeg er godt voksen og ganske ny på dette, derfor spør jeg. Anonymkode: 9b3f6...4e0 Bare la han få vite at du syntes daten var hyggelig og at du godt kunne tenke deg en date nummer to, også lar du ballen ligge hos han. Ikke tenk for mye videre på det fordi det er mange grunner til at han "ikke virker interessert". 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:56 #31 Skrevet mandag kl. 09:56 Jeg har fortsatt troen på at det som blir sagt om at Dersom han ikke er interessert er du forvirret, dersom han er interessert så vet du det. Det stemmer alltid når det kommer til oppegående menn. Problemet er er bare at når man står midt opp i situasjonen er det vanskelig å analysere likevel. Det kan jo være mannen er syk, eller har fått beskjed om dødsfall i familie 🤷♀️ Eller at han følger reglene om å vente tre dager, eller at ballen er nå hos deg siden du svarte sist. Men når tiden har gått og man ser tilbake så er det 100% korrekt dersom mannen er normalt oppegående. Men ja, man ser det først i retrospekt. Slik jeg forstår deg TS, så var meldingen du fikk til svar overraskende kort/avvisende sammenlignet med måten han skrev på før daten. Og da tenker jeg at du 1: Formulerer en hyggelig med enkel melding tilbake, og så lar du det være opp til han, eller 2: Lar være å svare og ser om han tar kontakt igjen. Siden han tydeligvis var annerledes og avvisende i sitt svar så ville jeg ha gått for nr 2. Noe annet er at han har antageligvis kontakt med flere og flere dater på gang (helt vanlig), og da kan det være han er litt kjølig med deg for å få unnagjort de andre avtalene, eller at han ikke har tid til å stoppe opp med deg og haster videre til neste (det er jo dessverre dette som skjer med mange når man bruker datingapper, jeg har venninner som har opplevd dette selv fra menn for å så bli sånn selv etter en stund på Tinder). Men uansett hva det måtte være så får du ikke gjort så mye med det. Så senk skuldrene og lev ditt beste liv og så ser du hva som skjer. Du kan sikkert bare ordne deg noen nye dater med en gang. Kalles å "spare i fond" eller "å spre risikoen". Anonymkode: 975b9...cb7 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:09 #32 Skrevet mandag kl. 10:09 Jeg kommer aldri til å klare å forstå dem som krever og forventer i øst og vest, nord og ned - ting de ikke er villig til å gi selv. Jeg klarer bare å se hvor selvdestruktivt det er, og lykke til videre med det Anonymkode: 15835...2e4 1
Runnah Skrevet mandag kl. 10:21 #33 Skrevet mandag kl. 10:21 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvordan da? Anonymkode: 9dd98...7f9 Hvis menn tenker at det neppe er gjensidig interesse, da gidder man kanskje ikke å ta kontakt i etterkant selv om man følte at det gikk bra og man er interessert selv. Jeg tok ikke kontakt med hun siste jeg var på date med, men ville absolutt vært åpen for å treffe henne igjen. Matchet på Tinder og et par dager etter første daten slettet hun matchen, umulig å vite om det var fordi jeg ikke skrev til henne.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:27 #34 Skrevet mandag kl. 10:27 jeg går ut fra at du er kvinne ts, slutt å gå rundt grøten, fortell hva du forventer, ønsker, ser for deg osv - vær ærlig - noe anent er bare et spill som sjelden fører noe bra med seg. Send melding; takk for sist, jeg koste meg skikkelig, håper vi kan gjøre lignende igjen snart. Ønsker deg en fin dag videre, hilsen Kari. Anonymkode: 6a5f1...016 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:06 #35 Skrevet mandag kl. 11:06 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og han svarte. Hvorfor følger du ikke opp? Det tar jo kortere tid enn å poste om det på kvinneguiden. Anonymkode: e813e...d1e For jeg er den siste som har sendt meldinger, han svarer ikke opp 😞 Nå ligger ballen hos han tenker jeg.. Men jeg er skuffa.. Kanskje bare å venne seg til det 😅 Anonymkode: 9b3f6...4e0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:09 #36 Skrevet mandag kl. 11:09 Eureka! skrev (1 time siden): Husk at vi lever i en mer likestilt verden nå. Kvinner kan ikke bare lene seg fullstendig tilbake og forvente at alt skal gå på den andres initiativ. Hvis det var han som inviterte og spanderte på date, så ville jeg følt at første melding dagen etter, for å takke for daten, lå på MEG. Det er derfor HAN som kan være skuffet om den mld ikke kommer. Jeg tror dette er en ganske standard høflighets-skikk. Likedan som når man har fått påspandert selskap, drukket og spist på vertskapets regning, er det høflig å sende en takk for kvelden-melding til vertskapet. Ts her. Han var på besøk hos meg. Jeg var vertskapet og det var j e g som sendte melding og takket for en hyggelig kveld. Ikke han… Anonymkode: 9b3f6...4e0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:14 #37 Skrevet mandag kl. 11:14 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fortsatt troen på at det som blir sagt om at Dersom han ikke er interessert er du forvirret, dersom han er interessert så vet du det. Det stemmer alltid når det kommer til oppegående menn. Problemet er er bare at når man står midt opp i situasjonen er det vanskelig å analysere likevel. Det kan jo være mannen er syk, eller har fått beskjed om dødsfall i familie 🤷♀️ Eller at han følger reglene om å vente tre dager, eller at ballen er nå hos deg siden du svarte sist. Men når tiden har gått og man ser tilbake så er det 100% korrekt dersom mannen er normalt oppegående. Men ja, man ser det først i retrospekt. Slik jeg forstår deg TS, så var meldingen du fikk til svar overraskende kort/avvisende sammenlignet med måten han skrev på før daten. Og da tenker jeg at du 1: Formulerer en hyggelig med enkel melding tilbake, og så lar du det være opp til han, eller 2: Lar være å svare og ser om han tar kontakt igjen. Siden han tydeligvis var annerledes og avvisende i sitt svar så ville jeg ha gått for nr 2. Noe annet er at han har antageligvis kontakt med flere og flere dater på gang (helt vanlig), og da kan det være han er litt kjølig med deg for å få unnagjort de andre avtalene, eller at han ikke har tid til å stoppe opp med deg og haster videre til neste (det er jo dessverre dette som skjer med mange når man bruker datingapper, jeg har venninner som har opplevd dette selv fra menn for å så bli sånn selv etter en stund på Tinder). Men uansett hva det måtte være så får du ikke gjort så mye med det. Så senk skuldrene og lev ditt beste liv og så ser du hva som skjer. Du kan sikkert bare ordne deg noen nye dater med en gang. Kalles å "spare i fond" eller "å spre risikoen". Anonymkode: 975b9...cb7 Takk for fint og godt svar. Jeg er allerede i gang med å planlegge ny date, med en annen. 😊 Men jeg blir irritert på meg selv når jeg blir så skuffet over å bli avvist, for det er det jeg føler jeg har blitt. Alle blir jo avvist, jeg har også avvist. Jeg tåler tydeligvis akkurat det dårlig 😞 Anonymkode: 9b3f6...4e0
Eureka! Skrevet mandag kl. 11:24 #38 Skrevet mandag kl. 11:24 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts her. Han var på besøk hos meg. Jeg var vertskapet og det var j e g som sendte melding og takket for en hyggelig kveld. Ikke han… Anonymkode: 9b3f6...4e0 Ikke mye gentlemann å sanse i han der da. Det er for mange fisk i havet til å dvele ved en som skuffer. Bra du finner ut av slikt tidlig. Det er normalt og menneskelig å bli skuffet, alle blir det, men det varer bare en liten stund. 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:32 #39 Skrevet mandag kl. 11:32 Runnah skrev (1 time siden): Hvis menn tenker at det neppe er gjensidig interesse, da gidder man kanskje ikke å ta kontakt i etterkant selv om man følte at det gikk bra og man er interessert selv. Jeg tok ikke kontakt med hun siste jeg var på date med, men ville absolutt vært åpen for å treffe henne igjen. Matchet på Tinder og et par dager etter første daten slettet hun matchen, umulig å vite om det var fordi jeg ikke skrev til henne. Det er godt mulig det er derfor, men kan være andre ting også. Som andre sier, menn som er interessert tar kontakt. Å det er så mange å matche med at de kanskje ikke tenker det er farlig å gå slipp av noen som ikke sender den meldingen, og det også da tyder på å like noen mindre eller et tegn på hvordan samlivet blir om hun skriver til han og føler hun må dra relasjonen. Eller om han liker andre bedre og snakker til dem. Samme skjer motsatt også. Så du vet jo ikke, men så er menn kjent for å prøve seg på fler, så kan være kvinner med den kunnskapen også er enda mer nøye med å ikke kjempe for en mann, siden han kanskje kun datet henne fordi hun var den som matchet med han og ikke fordi han hadde så lyst til å møte akkurat henne. Hadde jeg vært på Tinder date har det måtte krevd at jeg virkelig virkelig forbi fornuften ikke kunne hatt hjerte for å miste sjansen med noen om jeg snakket til han i fare for å ende med noen som ikke elsker meg om jeg tar initiativ. Så kjærlighet ved første blikk. Hag tidligere vært den som har prøvd meg og vært pådriver og ble ensom i den relasjonen. Vil føle meg ønsket av en mann som viser at han også kan å finne på ting, også for å se om han er av sorten som kan ta initiativ til gøy i hverdagen senere også. Alle klarer ikke det. Anonymkode: 73806...a29
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:33 #40 Skrevet mandag kl. 11:33 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ts her. Han var på besøk hos meg. Jeg var vertskapet og det var j e g som sendte melding og takket for en hyggelig kveld. Ikke han… Anonymkode: 9b3f6...4e0 Det er dårlig, forstår du er skuffet. Anonymkode: 73806...a29 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå