Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leier en sokkel, har fått en ganske gammel samsung 2008 modell..

jeg vet de oppe har riks tv men spørsmålet mitt er 

kan jeg kjøpe meg en apple tv for å få sett tv( vet at den må kobles til wifi) men virker som om tvn er for gammel for wifi tilkobling, vil det da funke med apple tv? 

Anonymkode: 775c4...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare apple boksen som trenger wifi. Hvis tven har HDMI så går det. 

• Liker 1
Skrevet
Abra skrev (2 minutter siden):

Er bare apple boksen som trenger wifi. Hvis tven har HDMI så går det. 

Ok for da kobler man apple boksen inn i tven med HDMI kabelen? 
Får man alle mulige kanaler da? 
☺️ hva er prisen på en apple tv?

Skrevet

Det er kun NRK du får gratis. Andre kanaler må du betale for.

Kjøper du en riks TV-dekoder gjennom huseier, og de synes det er greit vil du kunne få de kanalene de evt. abonnerer på.

Anonymkode: ad5c9...dd5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok for da kobler man apple boksen inn i tven med HDMI kabelen? 
Får man alle mulige kanaler da? 
☺️ hva er prisen på en apple tv?

Ja. Prisen er vel 1-2tusen tror jeg. Får sett på det du abonnerer på. 

Endret av Abra
  • Liker 1
Skrevet

Kjøp en brukt på Finn. Det er sannsynligvis ikke 4k på den TVen. Så det er waste of money å kjøpe 4k AppleTv

Skrevet
Bassen skrev (5 minutter siden):

Kjøp en brukt på Finn. Det er sannsynligvis ikke 4k på den TVen. Så det er waste of money å kjøpe 4k AppleTv

Bare pass på at den ikke er så gammel at den ikke støtter WPA3 kryptering på wifi. 

• Liker 1
Skrevet
Abra skrev (1 minutt siden):

Bare pass på at den ikke er så gammel at den ikke støtter WPA3 kryptering på wifi. 

En 4. gen uten 4k er bankers. Så får du sett om det er noen for deg uten å svi av mer penger enn nødvendig. Personlig mener jeg AppleTv overgår alle former for SmartTv jeg har vært borti.

Skrevet
Bassen skrev (12 minutter siden):

En 4. gen uten 4k er bankers. Så får du sett om det er noen for deg uten å svi av mer penger enn nødvendig. Personlig mener jeg AppleTv overgår alle former for SmartTv jeg har vært borti.

Jepp, enig der. 

Skrevet

Som andre er inne på: en 4. gen uten 4k er et godt kjøp. De holder seg vel forbausende godt i pris.

Pass på når du leter på Finn: Siden alle Apple TV ser like ut så må du forsikre deg om at du ikke kjøper en 3. gen. Det enkleste er vel å huske at du kjøper en Apple Tv med sort fjernkontroll og ikke sølvfarget? Slik som f.eks. denne:

https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/449088463

Nå har vel de nye Apple TV også begynt med sølvfarget fjernkontroll tror jeg, og det kan være litt forvirrende. Men rimelig Apple TV og sølvfarget fjernkontroll skal du IKKE ha – da er det sannsynligvis en versjon du ikke kan installere apper på.

Apper med gratis kanaler: NRK, SVT (spesielt mye bra her hvis du har VPN), Rakuten, Pluto og Plex. Rakuten og Pluto har mye underholdning. plex har mye ræl.

Anonymkode: dc49c...8cd

Skrevet
Abra skrev (På 1.2.2026 den 22.41):

Jeg abbonerer bare på telefonen på tv2 play… får jeg da ikke inn andre kanaler på apple tvn? 
Vi har rikstv som sagt i samme hus som jeg får disponere,kan jeg da få inn disse kanalene på tvn med apple tv? 
( huseier har kun en dekoder som står i 1 etg) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg abbonerer bare på telefonen på tv2 play… får jeg da ikke inn andre kanaler på apple tvn? 
Vi har rikstv som sagt i samme hus som jeg får disponere,kan jeg da få inn disse kanalene på tvn med apple tv? 

Og tvn min er for gammel til å bli koblet på wifi. 

Skrevet
Abra skrev (På 1.2.2026 den 22.41):

Nei, man "får" ikke alle kanaler, som du egentlig svarer ja på her. Litt viktig så ikke TS blir skuffet når det viser seg at det ikke gir tilgang til mer enn hun i dag kan se på telefonen.

Anonymkode: 9ae50...5ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, man "får" ikke alle kanaler, som du egentlig svarer ja på her. Litt viktig så ikke TS blir skuffet når det viser seg at det ikke gir tilgang til mer enn hun i dag kan se på telefonen.

Anonymkode: 9ae50...5ca

Jeg svarer ja på spm om hdmi kabelen. Trodde det var logisk ettersom det var det første spørsmålet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rikstv har en app du kan laste ned på appletv. Regner med det bare er å logge inn der, hvis du har tilgang til påloggingsinfo da. 

Skrevet
Abra skrev (32 minutter siden):

Rikstv har en app du kan laste ned på appletv. Regner med det bare er å logge inn der, hvis du har tilgang til påloggingsinfo da. 

Jeg har fått passord og tilgang ja 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og tvn min er for gammel til å bli koblet på wifi. 

Hvor gammel tv har du ???

har selv en 15 å gammel plasma som jeg har Apple TV på, funker krutt det

Anonymkode: 8bf23...4fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor gammel tv har du ???

har selv en 15 å gammel plasma som jeg har Apple TV på, funker krutt det

Anonymkode: 8bf23...4fa

2008 modell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...