Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal søke høyere utdanning med realkompetanse grunnlag, men jeg skjønner så lite av det som står på Samordna Opptak. Vitnemålet mitt ligger jo automatisk inne elektronisk, skal det da legges inn som nytt dokument igjen? Isåfall hvordan da man ikke kunne bruke PDF fil?

Det står også at all praksis skal dokumenteres, men gjelder det også sånn små obeservasjonspraksis på matbuikk for 100 år siden? Har jo ingen dokumentasjon på det.

Vil at alt skal være perfekt, og jeg overtenker og misforstår når informasjon står så generelt og føler jeg må tolke ting riktig selv. Har noen av dere gjort det tidligere og kan gi meg en oversikt over det som er nødvendig å legge med?

Dette har jeg fikset til nå:

Motivasjonsbrev

CV

Har fått avtale om å få anbefalingsbrev fra sjef, i tillegg til attester fra nåværende arbeidsplasser

Anonymkode: 0f9d9...dbe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må dokumentere praksis som er relevant for det du søker opptak til. Hjelper ikke med praksis/erfaring fra matbutikk hvis du søker f.eks sykepleie. Det skal veldig mye til å komme inn på realkompetanse, du må ha omfattende relevant erfaring, så mye at de dagene i praksis på matbutikk ikke virker relevant en gang. Hvis du sanker enkeltdager her og der har du ikke nok relevant praksis rett og slett. Jeg kjenner to som kom inn på realkompetanse, ingen av de bestod utdanningen. 

Anonymkode: f7d90...21b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...