Rosa Dartle Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Det er min tur til å stå for maten til jentekvelden, og alle prøver for tiden å spise ekstra sunt etter jul 😅 Tips til mat man kan kose seg med, samt snacks/dessert? Må være litt enkelt da det er på hverdag. Fruktfat er selvsagt gull, men hvordan gjøre det litt mer spennende? Hadde suppe og godt brød sist, så det trenger ikke å være veldig fancy liksom.
Million Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden (endret) Snacks? Jeg leste en artikkel senest i dag i Aftenposten, om en som hadde forsket på hjertesykdom i åtte år. Hun avlivet noen myter om hva som folk tror gir bedre hjertehelse, og det som faktisk gjør det. NØTTER ble nevnt som bra for hjertet. Det er jo i tillegg kjempegodt! Og det er noe man fint kan sette frem en god nøtteblanding av i skåler, så kan folk forsyne seg med en neve og sitte og knaske. Selv liker jeg nøtter veldig godt og hadde satt pris på det som snacks på bordet. Endret 9 timer siden av Million 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Jeg vil foreslå tørket frukt med sjokolade. Disse er veldig gode https://sunkost.no/tranebaer-mork-sjokolade https://meny.no/varer/bakevarer-og-kjeks/torket-frukt-og-notter/torket-frukt/ananas-7090046313625 Anonymkode: 08f44...65a
Tidsklemmen Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden Hjemmelaget linsechips og guacamole eller hummus. Linse chips er drit enkelt. Skyll linsene godt til de blir rene, sett de i vannbad i 20 min. Tøm ut vannet og hell i nytt, add salt og nytt vann blend til smooth. Hell røra på stekebrettet og stek på 180°C til røra er tørket. Skjær opp i ruter, knekk med fingrene og strø på salt evt. hjemmelaget krydderblanding. 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Stekte kikerter er også godt Anonymkode: 5f0ad...bdc
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Cæsarsalat. Server parmesan og dressing på siden slik en kan velge mengde. Eller laks med mangosalat og ris. Dessert: affogato. Espresso med en kule is. En kule gjør vel ikke noe? Eller du står over dessert og serverer som snacks. Bær og frukt, noen dyppet i sjokolade. Popcorn er sunnere. Finnes også sunnere type chips om dere ikke er opptatt av up. Grønnsalsstaver og dipp. Evt en skål sjokolade. Anonymkode: dda81...8bb 1
Daisy-love Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden (endret) Sprøstekte kikerter, og hjemmelaget chips av lomper er godt som salt. Ferdige dadler med smak eller saftige dadler du tar steinen ut av selv og fyller med peanøttsmør og et dryss havsalt og fryser ned. Siste smaker som Snickers 😋 Grønnsaker med en god dipp, og frukt og bær er alltid godt. Kan som annen her sier eventuelt dyppe i mørk sjokolade. Jeg kan anbefale tørket mango med sjokolade fra Dippies som de selger mange steder nå. Dipp kan lages på ulikt vis fra med ulike typer rømme, til Kesam eller yoghurt, til å velge salsa, guacamole eller en cheddaraktig ostesaus av kokt gulrot og næringsgjær. Mulighetene er mange 😊 Skal det være eneste mat så hadde jeg også satt frem litt spekemat, eller tannpirkere med ost og oliven og ulike pølser. Evt ost og kjeks. Det er raskt på en ettermiddag det også. Et godt syltetøy eller en marmelade er også godt. Det kan være en del av «snacks», men ha litt innhold. Endret 1 time siden av Daisy-love
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Jeg synes det blir snaut å invitere til jentekveld og så bare sette fram noen skåler med nøtter. Er helt for å gjøre det enkelt, men synes akkurat det blir lite når man inviterer (annerledes om noen bare stikker uventet innom). Du kan lage til et stort fat med diverse oster, masse frukt, både grove og fine kjeks, og kanskje også et godt brød. Alle er vel ikke på slankern etter jul, så det kan være både magre og fetere oster, så kan alle velge selv. Grønnsakslasagne er også godt, og med godt brød til blir det et fint måltid. Så at dere hadde suppe med brød sist, så du kan variere den til å lage en enkel kyllingrett, for eksempel en stor bolle med salat, revet kylling, fetaost, osv. Når du lager en enkel middagsrett, trenger du egentlig ikke å tenke på kake/dessert, men bare sette frem et par skåler med popcorn, nøtter, potetgull til senere på kvelden. Anonymkode: a09e2...ddf
Rødvinsfilosofen Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden Rosa Dartle skrev (6 timer siden): Det er min tur til å stå for maten til jentekvelden, og alle prøver for tiden å spise ekstra sunt etter jul 😅 Tips til mat man kan kose seg med, samt snacks/dessert? Må være litt enkelt da det er på hverdag. Fruktfat er selvsagt gull, men hvordan gjøre det litt mer spennende? Hadde suppe og godt brød sist, så det trenger ikke å være veldig fancy liksom. Fæzy chevrsalat? En med rødbeter og en med appelsin og granateple? Frukt, grønnsaker, litt ost, litt potetgull og noen ulike diper som passer til? Så kan man velge det man selv vil, uten å føle at man har blitt «satt på diett» 🤭
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå