AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:54 #1 Skrevet søndag kl. 19:54 Er dette bra for kroppen? Min tenåring vil prøve dette. Eller er det farlig? Anonymkode: 60303...cb8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:02 #2 Skrevet søndag kl. 20:02 Det er veldig godt dokumentert at det er trygt. Om det er så innmari effektivt for en frisk tenåring er mer usikkert. Anonymkode: 4927f...f4b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:13 #3 Skrevet søndag kl. 20:13 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er veldig godt dokumentert at det er trygt. Om det er så innmari effektivt for en frisk tenåring er mer usikkert. Anonymkode: 4927f...f4b Hva gjør den da? Han sier at det blir lettere å bygge muskler da Anonymkode: 60303...cb8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:30 #4 Skrevet søndag kl. 20:30 Det er trygt. Forskning viser at det har en viss fordel for de som driver med styrketrening. Nyere forskning peker på kognitive helsefordeler, men da må man opp i høyere doser. Noe som kanskje kan være lurt for mennesker i eldre alder. Anonymkode: ffab7...41b 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:32 #5 Skrevet søndag kl. 20:32 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er trygt. Forskning viser at det har en viss fordel for de som driver med styrketrening. Nyere forskning peker på kognitive helsefordeler, men da må man opp i høyere doser. Noe som kanskje kan være lurt for mennesker i eldre alder. Anonymkode: ffab7...41b Bør han kontakte fastlegen før han evt starter med det? Anonymkode: 60303...cb8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:37 #6 Skrevet søndag kl. 20:37 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bør han kontakte fastlegen før han evt starter med det? Anonymkode: 60303...cb8 Ikke hvis han ikke har nyresykdom. Men det er lurt å opplyse om at han tar det hvis han er inne for å ta blodprøver for eksempel. Da vil prøven vise forhøyet kreatinin, noe som er naturlig og ufarlig dersom man tar kreatin-tilskudd. Han kan fint holde seg til kreatin monohydrate, det er det billigste, men også det beste. Anonymkode: ffab7...41b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:44 #7 Skrevet søndag kl. 20:44 https://www.forskning.no/kostrad-partner-spor-en-forsker/alt-du-lurer-pa-om-kosttilskuddet-kreatin/2460184 Her kan du lese litt om det. Generelt er det ett trygt kosttilskudd som har svært få bivirkninger. Den største bivirkningen er nok på lommeboka. Nytteverdien derimot er neppe så stor som han ser for seg. Anonymkode: 189e9...290
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:59 #8 Skrevet søndag kl. 22:59 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er dette bra for kroppen? Min tenåring vil prøve dette. Eller er det farlig? Anonymkode: 60303...cb8 Ingen bør ta det før de er voksen og trent mye, dvs de har bygget mye muskler for å klare å bygge mer uten å bruke andre ting! Anonymkode: 9b39d...82b 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:15 #9 Skrevet søndag kl. 23:15 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ingen bør ta det før de er voksen og trent mye, dvs de har bygget mye muskler for å klare å bygge mer uten å bruke andre ting! Anonymkode: 9b39d...82b Hva er mekanismene i dette? Hvorfor er det slik? Anonymkode: ffab7...41b
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er dette bra for kroppen? Min tenåring vil prøve dette. Eller er det farlig? Anonymkode: 60303...cb8 Opptil 3 g per dag er vist å være helt trygt. Et annet poeng er at ungdomskroppen er full av kreatin, så han trenger det egentlig ikke. Men, la han, det er dyrt da, hvem skal betale? Han vil bare at musklene skal se større ut. Det kommer IKKE til å gjøre han mye sterkere. Bortsett fra om det motiverer til mer trening og han trener lite fra før. For ungdommen er dette en visuell greie. Samler vann i musklene så de DER større ut, uten skadevirkninger som steroider osv har. Den beste effekten får nok vi eldre der kreatin produksjonen i kroppen. Anonymkode: 45eab...e51
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er dette bra for kroppen? Min tenåring vil prøve dette. Eller er det farlig? Anonymkode: 60303...cb8 Det er helt trygt. Og nyere forskning viser også at det er bra for kognetive evner. Selv føler jeg meg sterkere, og får en større mental utholdenhet, og eneste bivirkning er vel at jeg gikk opp 3kg Anonymkode: d5629...089 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ingen bør ta det før de er voksen og trent mye, dvs de har bygget mye muskler for å klare å bygge mer uten å bruke andre ting! Anonymkode: 9b39d...82b Det er ikke steroider det er snakk om 😅 les deg litt opp Anonymkode: d5629...089 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Skrevet 23 timer siden Voksne kan helt fint ta det, men det er vel ikke studier på barn i deg 18 år så vit jeg vet? Ville undersøkt det først… Anonymkode: 1e819...189
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå