Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere barnas bamser?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte vasker dere bamsene til barna? Tenker da på favorittene som er i daglig bruk 😊

Anonymkode: e9ec5...999

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vasket dem 1 gang i uka, men vi hadde 2-3 stk like, kjøpt på IKEA slik de alltid hadde 1 tilgjengelig og i tilfelle den skulle forsvinne 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Flaks hvis den havner i maskina en gang i året for å være ærlig 😆

Anonymkode: d1c8a...548

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper heller ny, har ett lite lager. Er squoshmellow, så de er ikke akkurat enkle å vaske. 

Anonymkode: 36c03...c39

Skrevet

Ved behov er vell det beste jeg kan svare. For min del betyr nok det fortrinnsvis viss den er veldig synlig skitten, har blitt utsatt for matsøl el eller har vært med på ett sted som er meget uhygienisk. Stort sett så er ikke ting farlig fordi om det ikke er nyvasket. Vasker ikke sofatrekkene jevnlig heller selv om barna ligger med ansiktet nedi der og gudene vet hvor alle gjester sine klær har vært før de endte på sofaen her. selv skifter jeg alltid klær når jeg kommer hjem, men likevel (handler strengt tatt mer om komfort enn renslighet 😆)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Aldri med mindre noe er sølt på dem. De er for det meste inne hjemme da. 

Anonymkode: aebd9...ff7

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man vaske bamser som er i private hjem? Eneste grunnen er hvis de blir seriøst søla på og er helt gjennomgrisa eller noen har spydd på den. Ellers så er det bare tøys! 

Anonymkode: cab36...bf8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ved sykdom eller om noe er sølt på dem. Unntatt en som eldstemann sa synes vaskemaskin var moro så han måtte stadig være med. 

Anonymkode: 93ebd...d94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til babyen er det litt oftere enn de til eldste. Babyen har eksem og derfor mye kremer, og blir brukt hver natt og hver lur. 1-2 ganger i måneden før. Nå som baby er over året (og forsåvidt ikke lengre baby) så blir det vasket kanskje hver 3 mnd. Mer om det er sølt på den. 

Eldste på 3 leker bare med dem, har dem sjeldent nært kroppen. Har dem i senga noen ganger, men ikke særlig nært

Anonymkode: 9d6b7...ac6

AnonymBruker
Skrevet

Hver 14. dag og oftere ved behov 

Anonymkode: 2606f...210

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hver 14. dag og oftere ved behov 

Anonymkode: 2606f...210

🤣

Anonymkode: cab36...bf8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv vasker jeg dem ca en gang i mnd. en swuishmallow som han bruker som hodepute samt en bamse han har i barnehagen hver dag når han sover og som han også sover med i sengen. Høres ut som det er ganske innafor da mao. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøper heller ny, har ett lite lager. Er squoshmellow, så de er ikke akkurat enkle å vaske. 

Anonymkode: 36c03...c39

Jeg vasker disse i vaskepose på 30 grader i vaskemaskinen. Tørker på badegulvet. Veldig greit 😊

• Nyttig 1
Skrevet

Sjelden til aldri, med mindre det kommer noe søl på. 

AnonymBruker
Skrevet

En gang på førti år. 

Anonymkode: 1073f...f18

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Yngste bruker koseklut, denne vaskes ukentlig. Bamser ellers er ikke så spennende hos mine. De bryr seg ikke

Anonymkode: f3ced...f68

AnonymBruker
Skrevet

Sjeldent til aldri. Vaskes de så er det fordi det er behov for det (sovet med dem i senga og hatt omgangssyke, sølt noe, ligget ute på plenen i regnvær). Koseklut osv har vi aldri innført, så de har aldri hatt én spesifik ting de har knyttet seg til

Anonymkode: 71ada...7ed

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min sønns yndlingskosedyr var veldig lys i fargen, og derfor lett å se når den trengte en vask og runde i tørketrommelen. Beste sønnen min visste var når den kom lun og varm og fluffy ut av tørketrommelen, ren og fin igjen.  

Hadde ikke noen fast rutine på det. Vasket den når det var synlig i behov av det.

Endret av Million
Skrevet

1. Hvis barnet har vært syk

2. Om de ble tilsmusset

3. Om de har vært "ute i verden" (På tur, på reise, ut av hus).

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Har hatt min fra jeg var liten og er nå 36. Den er vasket tre fire ganger .

Anonymkode: 1820c...9bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...