AnonymBruker Skrevet 1. februar #1 Skrevet 1. februar Hyggi er dyrt da vi ønsker str XL og med frakt blir det over 3500kr. De har heller ikke ønsker design i XL. Men så er spørsmålet, trenger man så stor lekematte som 250cm x 200cm? Hvilken lekematte har du som du er fornøyd med eller som du vet om som er bra? Vi ønsker ikke kjøpe fra Temu eller dropship-butikker da baby kommer til å slikke på matten. Og derfor lurer vi på om det kanskje ikke er så lurt å kjøpe vanlig treningsmatte heller? De er jo ikke laget for babyer som spiser og slikker på alt. Anonymkode: a9b1b...9d7
AnonymBruker Skrevet 1. februar #2 Skrevet 1. februar Lekematte til 3000 er jo spinnvilt. Kjøp en treningsmatte eller bruk et piknikteppe, stranfteppe eller no. Anonymkode: cbcd0...797 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar #3 Skrevet 1. februar Bruker bare pusslematte, Anonymkode: 2077d...aef 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #4 Skrevet 1. februar Vi har bare brukt min tykke yogamatte fra dag 1. Har også en puslematte som vi har i tillegg. Vi hadde også babygym det første halvåret eller noe sånt. Barnet som nå er 14 mnd liker å sitte på yogamatten å leke fremfor rett på gulvet siden det fort kan bli kaldt å sitte på gulvet. Så vi har ikke brukt mange kronene på lekematte. Anonymkode: 28da0...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #5 Skrevet 1. februar Kjøpte en gedigen treningsmatte fra finn. 300kr. Ca 130cm X 220cm. Levde på den matta i ca 1 års tid 😅 Anonymkode: aec72...28c 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar #6 Skrevet 1. februar https://www.finn.no/recommerce/forsale/search?q=hyggi https://tise.com/search/tise?country_code=no&gender=female&gender=any&search=hyggi&sort=created.desc Anonymkode: fdfe1...8d7
AnonymBruker Skrevet 1. februar #7 Skrevet 1. februar Vi har en Lekematte fra IKEA som kan brettes samt en puslematte. Eldste barnet på 3 år elsker å leke med den siden den kan brettes. I tillegg er den god å trene på. Anonymkode: 5c176...224
AnonymBruker Skrevet 2. februar #8 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): https://www.finn.no/recommerce/forsale/search?q=hyggi https://tise.com/search/tise?country_code=no&gender=female&gender=any&search=hyggi&sort=created.desc Anonymkode: fdfe1...8d7 Dessverre ingen som selger XL størrelsen. Anonymkode: a9b1b...9d7
AnonymBruker Skrevet 2. februar #9 Skrevet 2. februar Bruke 3000kr på en lekematte er faktisk det dummeste jeg har lest i dag. Er vel bare å ta en treningsmatte eller et teppe du allerede har? Anonymkode: 1f059...9dd 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #10 Skrevet 2. februar Vi bruker puslespill matter. Har en som er tykk og en som er mindre tykk under babygymmet. Ellers så tenkte jeg å legge frem yogamatte når hun er litt mer mobil. Anonymkode: 4b96c...ec6 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #11 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dessverre ingen som selger XL størrelsen. Anonymkode: a9b1b...9d7 Men, hvem er det som har fått deg til å tro at du må ha en hyggi matte, og i strl XL? De aller fleste hjem har ikke hyggi matter, og heller ikke lekematte som er flere meter lang og bred. Barna vokser likevel opp til å bli helt normalt fungerende. Anonymkode: 28da0...3ec 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #12 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men, hvem er det som har fått deg til å tro at du må ha en hyggi matte, og i strl XL? De aller fleste hjem har ikke hyggi matter, og heller ikke lekematte som er flere meter lang og bred. Barna vokser likevel opp til å bli helt normalt fungerende. Anonymkode: 28da0...3ec Fordi jeg selv sliter med ryggen og ønsker å sitte best mulig. Og stor matte for å spare mest mulig av parkettgulvet. Ikke alt handler om å være hysterisk rundt barnet og tro det dør hvis man ikke kjøper det største og dyreste. Anonymkode: a9b1b...9d7 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #13 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fordi jeg selv sliter med ryggen og ønsker å sitte best mulig. Og stor matte for å spare mest mulig av parkettgulvet. Ikke alt handler om å være hysterisk rundt barnet og tro det dør hvis man ikke kjøper det største og dyreste. Anonymkode: a9b1b...9d7 Jeg har ikke hørt at hyggi mattene er bedre for voksne sin rygg enn andre matter? Det er jo du som spør om man trenger matte som er så stor og dyr. Svaret er nei. Handler ikke om at jeg tror du er hysterisk, jeg kaller aldri noen for hysterisk. Vi har også parkett, men man kan ikke legge matter over hele gulvet i hele barnets oppvekst. Det er også anbefalt at barnet får være på ulikt underlag og ikke bare på slike matter. Det å la barnet være litt rett på parkettgulvet når barnet begynner å krype, kommer du nok til å få anbefaling om fra helsestasjonen Det har med at det er ulik friksjon mot underlaget. Det kommer til å få hakk og gulp og mat på seg uansett. Det som er så fint med parkett, er at du kan pusse og lakkere det når småbarnsperioden er over Vi sitter masse på den yogamatten vi har, den er deilig og tykk. Koster 300-400 kr. Kjøper du deg 2 sånne så har du jo en stor matte sammenlagt? https://fitnessshoppen.no/shop/tunturi-nbr-treningsmatte-63481p.html?gad_source=1&gad_campaignid=21403630315&gbraid=0AAAAAB1sd3Y-6V2jh2dM_q4OWEWf59Beo&gclid=CjwKCAiAs4HMBhBJEiwACrfNZXIdRCuYrliKrS09NDwG7hHyiPINmDIheWd2_emV9yO-8ZHpOFl-XRoCv-AQAvD_BwE For å beskytte gulvet mot mat, anbefaler jeg å kjøpe et sånt kontorunderlag fra jula til å ha under barnets matstol Anonymkode: 28da0...3ec 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar #14 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke hørt at hyggi mattene er bedre for voksne sin rygg enn andre matter? Det er jo du som spør om man trenger matte som er så stor og dyr. Svaret er nei. Handler ikke om at jeg tror du er hysterisk, jeg kaller aldri noen for hysterisk. Vi har også parkett, men man kan ikke legge matter over hele gulvet i hele barnets oppvekst. Det er også anbefalt at barnet får være på ulikt underlag og ikke bare på slike matter. Det å la barnet være litt rett på parkettgulvet når barnet begynner å krype, kommer du nok til å få anbefaling om fra helsestasjonen Det har med at det er ulik friksjon mot underlaget. Det kommer til å få hakk og gulp og mat på seg uansett. Det som er så fint med parkett, er at du kan pusse og lakkere det når småbarnsperioden er over Vi sitter masse på den yogamatten vi har, den er deilig og tykk. Koster 300-400 kr. Kjøper du deg 2 sånne så har du jo en stor matte sammenlagt? https://fitnessshoppen.no/shop/tunturi-nbr-treningsmatte-63481p.html?gad_source=1&gad_campaignid=21403630315&gbraid=0AAAAAB1sd3Y-6V2jh2dM_q4OWEWf59Beo&gclid=CjwKCAiAs4HMBhBJEiwACrfNZXIdRCuYrliKrS09NDwG7hHyiPINmDIheWd2_emV9yO-8ZHpOFl-XRoCv-AQAvD_BwE For å beskytte gulvet mot mat, anbefaler jeg å kjøpe et sånt kontorunderlag fra jula til å ha under barnets matstol Anonymkode: 28da0...3ec Hyggi er ikke så hard som den puslespillmatten vi har, derfor bedre for ryggen min. Jeg spurte om man trengte stor matte, ikke dyr matte. Men stor matte er dyrt. 😅 Og jeg spør om str fordi jeg egentlig ikke vet het hva man gjør på disse mattene. 😅 Puslespillmatten vi har er liten, 1x1m, så for å virkelig føle at vi kan gjøre en aktivitet på matten mens jeg sitter med barnet så må den vel være stor? Ellers har vi gulvteppe, men det er vel ikke anbefalt mtp at man ikke får vasket bort sikkel, snørr og gulp? Anonymkode: a9b1b...9d7
AnonymBruker Skrevet 2. februar #15 Skrevet 2. februar Jeg brukte et flettet ullteppe fra ikea. Det er tykkere enn de fleste matter, mykt å sitte på, flekkavstøtende (lanolin) og kan renses etter barnefasen er over. Ser bedre ut enn lekematte og brukes i dag som gulvteppe på et soverom. Anonymkode: 428a0...ed8 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar #16 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hyggi er ikke så hard som den puslespillmatten vi har, derfor bedre for ryggen min. Jeg spurte om man trengte stor matte, ikke dyr matte. Men stor matte er dyrt. 😅 Og jeg spør om str fordi jeg egentlig ikke vet het hva man gjør på disse mattene. 😅 Puslespillmatten vi har er liten, 1x1m, så for å virkelig føle at vi kan gjøre en aktivitet på matten mens jeg sitter med barnet så må den vel være stor? Ellers har vi gulvteppe, men det er vel ikke anbefalt mtp at man ikke får vasket bort sikkel, snørr og gulp? Anonymkode: a9b1b...9d7 Vi har i alle fall ingen vansker med å ha for lite plass på matten som er 180x60 cm, og barnet er 14 mnd. Vi leker med alt mulig mens vi sitter på matten og barnet er vant til å sette seg der for å leke. Vi leker blant annet med duplo, andre typer stable klosser, vi danser, ser i bøker etc på den matten. Har ikke trengt en som var 2x2 meter. Gulvteppene har fått sikkel, gulp og snørr på seg også. Det samme med sofaen. Det er ikke til å unngå. Heldigvis kan det vaskes med en fuktig klut og så leier vi tepperenser et par ganger i året. Men du står selvfølgelig helt fritt til å bruke 3500 kr for en matte, det er ditt valg, jeg svarer bare på spørsmålet om det er nødvendig. En tykk yogamatte er minst like myk som hyggimatten til en tiendedel av prisen. Men you do you. Anonymkode: 28da0...3ec
AnonymBruker Skrevet 2. februar #17 Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har i alle fall ingen vansker med å ha for lite plass på matten som er 180x60 cm, og barnet er 14 mnd. Vi leker med alt mulig mens vi sitter på matten og barnet er vant til å sette seg der for å leke. Vi leker blant annet med duplo, andre typer stable klosser, vi danser, ser i bøker etc på den matten. Har ikke trengt en som var 2x2 meter. Gulvteppene har fått sikkel, gulp og snørr på seg også. Det samme med sofaen. Det er ikke til å unngå. Heldigvis kan det vaskes med en fuktig klut og så leier vi tepperenser et par ganger i året. Men du står selvfølgelig helt fritt til å bruke 3500 kr for en matte, det er ditt valg, jeg svarer bare på spørsmålet om det er nødvendig. En tykk yogamatte er minst like myk som hyggimatten til en tiendedel av prisen. Men you do you. Anonymkode: 28da0...3ec Takk. Problemet med yogamatter og lignende matter er at babyen ikke kan ake seg frem på dem da de ofte er laget for at man ikke skal gli på dem. Mulig det er en fordel når baby blir større da. Men når de aker seg frem eller drar seg frem på rumpa så er det vel greit at de kan skli bortover matten? Anonymkode: a9b1b...9d7
AnonymBruker Skrevet 3. februar #18 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk. Problemet med yogamatter og lignende matter er at babyen ikke kan ake seg frem på dem da de ofte er laget for at man ikke skal gli på dem. Mulig det er en fordel når baby blir større da. Men når de aker seg frem eller drar seg frem på rumpa så er det vel greit at de kan skli bortover matten? Anonymkode: a9b1b...9d7 Vi har en helt vanlig yogamatte som ble gitt bort på en facebookgruppe. De ga også bort en liten lekematte i quiltet stoff som vi hadde oppå yogamatten da baby var liten. Den var fra søstrene grene. Anonymkode: 09dcc...9f7
AnonymBruker Skrevet 3. februar #19 Skrevet 3. februar Vi har puslematte. 9 biter plain og 9 biter med tall og vi synes det er fleksibelt og gøy. Og større barn på besøk liker tallene godt. Anonymkode: 31ffd...165
AnonymBruker Skrevet 3. februar #20 Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk. Problemet med yogamatter og lignende matter er at babyen ikke kan ake seg frem på dem da de ofte er laget for at man ikke skal gli på dem. Mulig det er en fordel når baby blir større da. Men når de aker seg frem eller drar seg frem på rumpa så er det vel greit at de kan skli bortover matten? Anonymkode: a9b1b...9d7 men når de aker seg rundt, så kan de vel gjøre det på gulvet? Mine har hvertfall ikke holdt seg på en matte når de har dratt seg rundt. Anonymkode: 1f059...9dd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå