Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Johan uten land skrev (33 minutter siden):

Kanksje en smule ironisk når en meget sannsynlig årsak til at det drøyer med en utredelse er nettopp meget dårlig psykisk helse til den som nå blir filleristet i offentligheten. 

Du valgte og fjerne begrunnelsen for hvorfor jeg mente det jeg skrev. Det er ikke redelig debatt skikk

Endret av Junijulia
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Krimskrans skrev (1 time siden):

Det norske jentekor ønsker å bryte beskytterskapet med kronprinsessen. Hvem blir den neste?

Jeg har en av mine nære i koret, og tenker at dette (OMSIDER!) er riktig. 

Men hvordan og for pokker er der mulig at hennes høyhet ikke har giddet å uttale seg ennå? Om hun er dødssyk, noe som er lite trolig siden Varpe ikke har sagt noe om det, og i så fall ønsker jeg henne den beste bot og bedring, forventer jeg i det minste at kongehuset tar over kronprinsessens informasjonsplikt. 

Endret av Momma
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Momma skrev (3 minutter siden):

Men hvordan og for pokker er der mulig at hennes høyhetikke har giddet å uttale seg ennå? Om hun er dødssyk, så fall ønsker jeg henne den beste bot og bedring, men i så fall forventer jeg at kongehuset tar over kronprinsessens informasjonsplikt. 

Hun har ingen informasjonsplikt. Det er sagt at hun vil kommentere saken når hun er frisk nok til det. Så får selvsagt de som vil kutte samarbeidet før dette skjer - selv synes jeg ikke det er sympatisk gjort før hun har forklart seg. Det er heller ikke i tråd med gjeldende prinsipper om at mistenkte skal få rett til å forklare seg. 

Endret av Johan uten land
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Johan uten land skrev (24 minutter siden):

Kanksje en smule ironisk når en meget sannsynlig årsak til at det drøyer med en utredelse er nettopp meget dårlig psykisk helse til den som nå blir filleristet i offentligheten. 

De har satt det på pause av en legitim grunn.  Og at MM er psykisk syk er en spekulasjon. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Johan uten land skrev (5 minutter siden):

Hun har ingen informasjonsplikt. Det er sagt at hun vil kommentere saken når hun er frisk nok til det. Så får selvsagt de som vil kutte samarbeidet før dette skjer - selv synes jeg ikke det er sympatisk gjort før hun har forklart seg. Det er heller ikke i tråd med gjeldende prinsipper om at mistenkte skal få rett til å forklare seg. 

Det har ikke kommet noe uttalelse om at hun ikke vil kommentere saken før hun frisk nok? Hvis beskytterskapene er viktige nok så ville hun vel ha besvart de med noe til fristens utløp?

https://www.vg.no/nyheter/i/QJMjMW/det-norske-jentekor-oensker-aa-avslutte-mette-marits-beskytterskap

«I brevet skriver styret at kronprinsessens «forbindelser til J. Epstein har ledet til uro i organisasjonen», skriver TV 2. 

På bakgrunn av dette, har styret tidligere satt torsdag 12. mars som en frist for å innhente ny informasjon i saken, som eventuelt kan stille hendelsene «i et nytt lys».

– Vi har ytret ønske om at kronprinsessen selv skulle uttale seg, og har valgt å avvente dette. Dialogen har ikke ledet til fremdrift, står det i brevet. 

TV 2 skriver at siden fristen er utløpt, ønsker styret å avslutte samarbeidet.»

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Johan uten land skrev (2 minutter siden):

Man har plikt, i hvert fall moralsk plikt, så lenge man er kronprinsesse og har lovet at man vil utdype og forklare. Dersom Mette ikke klarer det, selv etter over en måned, må noen av hennes nærmeste, for eksempel kronprinsen, om han ikke vil framstå som verdens "fremste" tøffel, si et par ord som fruen har hvisket i hans øre, siden hun er i en så elendig form.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Johan uten land skrev (17 minutter siden):

Mener du at MM sin dårlige vurderingsevne opp mot hennes valg av nært vennskap med en pedofil, overgrepsdømt mann ikke skal kunne få følger for hennes renommé etisk og moralsk, dette gitt hennes rolle som kronprinsesse av Norge?! 
Du kan tolkes som om du gir henne rom for forståelse for at hun ikke gjør hva hun, gjennom hennes talsmann kronprinsen, har lovet å gjøre - å gi en forklaring til folk. 

Det er hennes eget valg å innlede en flere år lang relasjon til denne kriminelle mannen. Jeg tenker mere som om at en mulig narsissistisk person er avslørt utløses ofte et voldsomt raseri, benektelse og en intens devalueringsfase der de skylder på andre for å beskytte eget ego. De vil manipulere, spille offer eller forsvinne for å unngå ansvar. De inntar offerrollen. 
Når beundringen forsvinner, så kollapser deres falske selvbilde. 

Man ser jo muligens noe av dette. MM er borte vekk. 
Jeg forstår godt jentekoret som tar avstand fra denne kvinnen som beskytter. Det er et hån å ha henne slik saken står. Uansett, vil jeg si. Man får ikke reversert hennes valg på tross av hva hun visste. Ikke engang en beklagelse holder vann. 

Hun er ferdig som kongelig i manges øyne. Hvordan i alle dager skal noe så forkastelig kunne rettes opp når rollen hennes er hva den er. Opphøyet? NEI! 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
SVK skrev (7 timer siden):

Tysk tabloidpresse skriver hva som helst og bryr seg ikke om det er sant eller ikke. Så ville overrasket meg om de ikke skrev om Mette-Marits fortid allerede da hun ble samboer med Haakon. Tysk presse elsket å skrive om Mette-Marit.    

Er det noen som vet om tysk tabloidpresse har trykket historiene fra boka Mette-Marit Prinsesse mot alle odds?   I tillegg om de har trykket, når de begynte å trykke de historiene?

Tysk presse skrev veldig mye positivt om henne tidligere. 
Boken du nevner forteller en helt annen historie, og etter å ha lest gjennom denne, så er det ubegripelig at hun ble ansett som egnet til en så viktig rolle som vårt lands kronprinsesse. 

Boken kan leses her, for de som er interessert. https://www.nb.no/items/34bebb76a1e5014be43422d8f065b566?page=5

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Momma skrev (53 minutter siden):

Men hvordan og for pokker er der mulig at hennes høyhet ikke har giddet å uttale seg ennå? Om hun er dødssyk, noe som er lite trolig siden Varpe ikke har sagt noe om det, og i så fall ønsker jeg henne den beste bot og bedring, forventer jeg i det minste at kongehuset tar over kronprinsessens informasjonsplikt. 

Hun har jo uttalt seg! Det er skummelt hvordan det lages alternativ virkelighet om alt her inne. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Hallepalle2 skrev (21 minutter siden):

Hun har jo uttalt seg! Det er skummelt hvordan det lages alternativ virkelighet om alt her inne. 

Nei, hun har ikke det. Ikke sånn som hun lovet da hun sa hun ville utdype mer enn den svadaen hun (eller trolig Gurid Varpe) kom med sist Skummelt at du ikke husker at hun har lovet å forklare seg nærmere, det er fem uker siden hun lovet det.

Endret av Momma
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Hallepalle2 skrev (17 minutter siden):

Det var vel heller en beskjed om at noe mer skulle komme. Så det er vel dette "noe mer" man venter på.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Momma skrev (3 minutter siden):

Nei, hun har ikke det. Skummelt at du ikke husker at hun har lovet å forklare seg nærmere, det er fem uker siden hun lovet der.

Ja, hvor lang tid trenger hun egentlig på å finne ut hva hun skal si? Hun har jo tross alt hatt siden 2019 til å forberede seg.

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet
Eufemia- skrev (38 minutter siden):

Tysk presse skrev veldig mye positivt om henne tidligere. 
Boken du nevner forteller en helt annen historie, og etter å ha lest gjennom denne, så er det ubegripelig at hun ble ansett som egnet til en så viktig rolle som vårt lands kronprinsesse. 

Boken kan leses her, for de som er interessert. https://www.nb.no/items/34bebb76a1e5014be43422d8f065b566?page=5

Takk! Når du sier det så husker jeg også at tysk presse elsket Mette-Marit.   Merkelig at de ikke skrev om den boka.

• Liker 1
Skrevet

Mette og resten av kongehuset fikk så hatten passet på Dagsrevyen i dag.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Blini skrev (6 minutter siden):

jaså? må ta en titt. 

• Liker 3
Skrevet
digggpizza skrev (7 minutter siden):

jaså? må ta en titt. 

Første innslag.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Blini skrev (13 minutter siden):

På hvilken måte, synes du, jeg synes de var snille som vanlig?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (47 minutter siden):

Det var vel heller en beskjed om at noe mer skulle komme. Så det er vel dette "noe mer" man venter på.

De har gått ut med at hun kommer med mer når hun kan. Det må være svært forståelig at hun er i en livskrise og ikke klarer å opptre offentlig nå. 

• Nyttig 4
Skrevet
Hallepalle2 skrev (5 minutter siden):

De har gått ut med at hun kommer med mer når hun kan. Det må være svært forståelig at hun er i en livskrise og ikke klarer å opptre offentlig nå. 

Når hun kan, som i at hun må vente til det slippes mer filer?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Blini skrev (21 minutter siden):

«Nå løper både ryktene og spekulasjonene løpsk, og det må alle i samfunnet være med på å dempe». Sitat Svein Tore Bergestuen i NRK

Noe å ta til etterretning for mange her inne?

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...