Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eufemia- skrev (13 minutter siden):

https://jmail.world/thread/vol00009-efta00954360-pdf?view=inbox

Her kan vi se at kronprinsparet gjerne vil ta imot Larry Summers i Norge. 
Vil det si at paret befatter seg med høytstående politikere uten at det er initiert av Norges regjering? 

Hvem er Larry Summers? https://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Summers

Tusen takk!
image.png.edd8cf52f84aaa189cf8823f29bc4d7f.png
https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA01905996.pdf

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er midlertidig stengt for moderering. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for , skjermbilder med opphavsrett, spekulasjoner og avsporinger. Minner om at dette er en tråd om Kongehuset. Det er stadig avsporinger om andres følger grunnet avsløringer som følge av Epstein filene. Disse kan tas i tråd som omhandler dette så vi stadig slipper å stenge tråden og rydde for avsporinger. 

Minner om at dette også er en sak med mye informasjon, fra flere hold, og det å tillegge handlinger og følelser blir ryddet for spekulasjoner med mindre det er noe personen selv har uttrykt, og det må da så klart dokumenteres. 

• Liker 3
Skrevet
SVK skrev (1 time siden):

De blir jo dratt inn i dette nettverket da. Det er mulig å trekke linjer fra den ene til den andre i dette nettverket, med personer som alle har mistet jobber eller er under etterforskning. 

Jeg lurer fortsatt på Davos, jeg da. Der både MM og HM har vært deltagere. Hva gjorde de der, de som ikke er politiske? Handler det om at de ble brukt, eller skulle de påvirke? 

Så mange spørsmål, og ingen svar. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Nymerïa skrev (5 timer siden):

Jeg kan godt tro at det finnes slike føringer for norske medier, men jeg tror det sitter lenger inne å instruere utenlandsk presse på den måten. De har ikke noen lojalitet til det norske kongehuset. Og hvis de plaprer når de kommer tilbake om at de bare fikk være med til Vigelandsparken hvis de lovte å ikke spørre om noe støtende, så kommer sammenligningene med Nord-Korea ganske fort. 

Jeg håper du har rett mtp utenlandsk presse.  Kanskje det er stor interesse nå, så de møter opp mannsterke. Det er jo å håpe. 
Men regner ikke med at de får utdypende svar, dessverre.

• Liker 7
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (43 minutter siden):

De blir jo dratt inn i dette nettverket da. Det er mulig å trekke linjer fra den ene til den andre i dette nettverket, med personer som alle har mistet jobber eller er under etterforskning. 

Jeg lurer fortsatt på Davos, jeg da. Der både MM og HM har vært deltagere. Hva gjorde de der, de som ikke er politiske? Handler det om at de ble brukt, eller skulle de påvirke? 

Så mange spørsmål, og ingen svar. 

https://www.nrk.no/sorlandet/mette-marit-pa-jobb-i-sveits-1.7478093 

På jobb for Young Global Leaders som er en del av WEF, World Economic Forum. Jonas Gahr Støre var på den tiden utenriksminister, og jobbet med MM i globale fora.  

Endret av Eufemia-
  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

https://jmail.world/thread/vol00009-efta00928166-pdf?view=inbox

Hvor tett på var russerene gjennom Epstein og Nikolic? Kronprinsesse MM var fortrolig med Epstein, det er dokumentert gjennom filene. Legg merke til tidspunktene - i samme tidsrom i januar 2012

- Og det skal ikke snakkes om sikkerhet! 

Endret av Eufemia-
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
SVK skrev (3 timer siden):

Det står mye mer om Maxwell i artikkelen enn Mette-Marit. Det er også bilde av Maxwell i  Der Spiegel-artikkelen.  Så hun er ikke glemt.  Men på forsiden så var det Mette-Marit som fikk plass. Jeg tror det er fordi Maxwell i Tyskland kun er kjent for relasjonen til Epstein.  Mona Juul er ikke kjent nok til å være på forsiden av Der Spiegel.

Men Der Spiegel  har en helt egen artikkel med overskriften "Warum Norwegens Elite so anfällig für Epstein war"  som  fritt oversatt til norsk er:  "Hvorfor var Norge så sårbare for Epstein".  Den tar opp at Epstein hadde et uvanlig godt forhold til den norske eliten. Det har Tyskland lagt merke til! 

I den artikkelen kan man lese om Mona Juul, Rød-Larsn, Mette-Marit, Jagland og Søreide.  Der står det om  nordmenns høye tillit til den norske eliten.  Så høy tillit at det sjeldent får konsekvenser om man blir tatt for korrupsjon. I Norge godtas det at regler om å måtte  oppgi gaver og interessekonflikter ikke blir praktisert . Norge er et flott land for korrupte mennesker. 

Børge Brende er ikke nevnt i den artikkelen.  Han hadde sikkert blitt nevnt om artikkelen hadde kommet ut en uke senere. For da måtte han han gå av som leder for WEF i Davos. 

Der+Spiegel.JPEG?chk=E1E521

Artiklene er bak betalingsmur. 
https://www.spiegel.de/ausland/jeffrey-epstein-die-globale-machtelite-die-ihn-hofierte-profitierte-und-schwieg-a-4ea43869-0099-44eb-946e-70fa6b482c2c

https://www.spiegel.de/ausland/jeffrey-epstein-warum-hatte-er-in-norwegen-so-viele-kontakte-a-623b08d4-a807-4c93-a663-3057d50f14bf

Dette er flaut rett og slett. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Reverend skrev (5 timer siden):

Poenget mitt handlet derfor ikke om interne kommunikasjonsrutiner på Slottet, men om hvordan vi tolker og beskriver en generasjon som har vokst opp i en annen medievirkelighet. Uttrykk som "halvferdige kongelige" sier mer om forventningene vi legger på rollen enn om hvorvidt enkeltpersoner er tilstrekkelig "drillet".

At offentlige personer må ha dømmekraft i digital kommunikasjon er jeg enig i. Spørsmålet jeg reiste var et annet: Om vi vurderer dagens generasjon ut fra en rolleforståelse som i praksis er i endring.

Skal si formuleringen bet seg fast. Her er flere ting faktisk mulig å vurdere samtidig. Våre norske kronprinsbarn er absolutt «halvferdige» på alle måter, både i kraft av å være unge, men også sammenliknet med sin generasjon i andre kongehus. Selvsagt kan vi forvente bedre av våre unge kongelige enn av deres jevnaldrende, det skulle bare mangle. De blir heftig kompensert for å ha ansvar andre ikke har. 

Vonbrotenrojalist skrev (4 timer siden):

Då gir det vel meir meining å samanlikna dagens generasjon i kongehuset vårt med dagens generasjon i andre kongehus (dersom premisset er at ein ikkje kan samanlikna med foreldre- og besteforeldregenerasjonen), og då blir spørsmålet mitt: er dei like godt drilla i rolla som kongelege som sine jamnaldrande i andre europeiske kongehus? Kva er likt, og kva er ulikt? Er rolleforståinga i dei andre kongehusa under utvikling i same retning? Ein positiv ting eg kan komma på er kjønnsnøytral arverett til trona.

Dette 💯

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Om man svarer på et slettet innlegg blir også svaret slettet med mindre innlegget kan stå for seg selv uten det siterte innlegget. 

Skrevet

Ser flere påstår at MM lot seg lure av Epstein. 

Har ikke hun flust av rådgivere? Hører hun på de? Virker ikke sånn.

Og er dette landet  tjent med en lettlurt dronning? Og som kjeder seg i kongelig selskap?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
zemer skrev (34 minutter siden):

Og er dette landet  tjent med en lettlurt dronning? Og som kjeder seg i kongelig selskap?

Kjedsomheten er vel noe av grunnen til at hun ikke var vanskelig å be. Hadde hun satt mer pris på det hun allerede hadde, så hadde hun ikke vært interessert i å valfarte til Epstein og skrive med han i alle tenkelige situasjoner.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
zemer skrev (45 minutter siden):

Gode spørsmål vi neppe får noe svar på, dessverre. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (13 minutter siden):

Kjedsomheten er vel noe av grunnen til at hun ikke var vanskelig å be. Hadde hun satt mer pris på det hun allerede hadde, så hadde hun ikke vært interessert i å valfarte til Epstein og skrive med han i alle tenkelige situasjoner.

Inne på noe der ja.

• Liker 3
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

Godt poeng. Nå skal hun liksom være lurt ned i kaninhullet, intetanende og like overrasket som Alice. Det er så dumt at.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
FORFAR skrev (1 minutt siden):

Godt poeng. Nå skal hun liksom være lurt ned i kaninhullet, intetanende og like overrasket som Alice. Det er så dumt at.

Og ifølge noen så er det pga sykdom.

Er ikke denne sykdommen grunn alene til å ikke kunne utføre sine plikter som dronning?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...