Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Typisk for mange voldelige forhold dette med å "ta seg av" partneren. Partneren forteller en tåredryppende livshistorie om fæle ekser, kollegaer, arbeidsgivere, familie ol. som vekker sympati og omsorg. Så jeg tenker det sier noe om deres forhold og har lite verdi utover det, altså ift.kongefamilien.

Det er jeg enig. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Tviler. Hører ingen som snakker om kongehuset på jobb, også svært lite blant venner. Heller ikke MBH, annet enn sporadisk «herregud, den blir verre og verre, den saken». 

Rart hvor ulikt det oppleves. Mannen min, som ikke er opptatt av kongelige eller influensere, kom hjem forrige uke fra jobbmiddag med noen utlendinger. Praten dreide seg om hvor sjokkert de var over Mette-Marit. Ifølge dem hadde det vært mye skriverier om dette i pressen. Flaut...

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
blvck skrev (2 minutter siden):

Det er vel ikke gitt at MM blir dronning. Skiller de seg nå, før kongen dør, blir hun så klart ikke dronning.

Det var det uttrykkelig uttalte premisset i innlegget jeg siterte og svarte på. Hva er poenget ditt?

• Liker 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (3 minutter siden):

Rekordlav oppslutning om monarkiet, tallene taler for seg selv fra opinionen. 

men fortsatt flertall, så poenget til @Hallepalle2 står seg.

• Nyttig 1
Skrevet
Hallepalle2 skrev (17 minutter siden):

Hva har Haakon gjort? 

Han har støttet Marius. Han har sviktet Frogner-kvinnen og eksponert henne for livsfare. Så har han svindlet staten for mange millioner, og drevet med politisk spill utenfor rammene til monarkiet med sine nettverk med fremfor alt amerikanske miljardærer. 

Men du syns sikkert det er greit. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Glrmn skrev (34 minutter siden):

Det MM har uttalt i 2026 er mest sannsynlig svar utarbeidet av PR-avdelingen. Uttalelsen gir lite konkret informasjon om hva som faktisk skjedde eller hvorfor kontakten tidligere ble fremstilt som mer begrenset enn den var.

Med andre ord: Den reflekterer i stor grad PR-håndtering fremfor en direkte, personlig oppklaring, og gir ingen indikasjon på hvilken form MM er, utover egne antakelser.

Ok. Sier fortsatt ingenting om kjedsomhet til grunn.

• Liker 2
Skrevet
Glrmn skrev (1 minutt siden):

Rart hvor ulikt det oppleves. Mannen min, som ikke er opptatt av kongelige eller influensere, kom hjem forrige uke fra jobbmiddag med noen utlendinger. Praten dreide seg om hvor sjokkert de var over Mette-Marit. Ifølge dem hadde det vært mye skriverier om dette i pressen. Flaut...

Klart folk er opptatt av det, det er verste  skandalen i vårt kongehus. Kontakt med Epstein og en sønn som er voldelig mot kvinner, man forventer ikke slik oppførsel fra et lite norsk kongehus. Forstår at det er sjokkerende for folk flest. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (7 minutter siden):

Rekordlav oppslutning om monarkiet, tallene taler for seg selv fra opinionen. 

Rekorder er til for å brytes. 📉

Endret av SVK
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Møkkalei skrev (10 minutter siden):

Det må være lov å si at disse damene ikke hadde falt for han hvis ikke han var sønn til Mette Marit? Det er vel helt opplagt? 

Det må være lov å si det. Det må være lov å falle for ham på grunn av det du sier også. De som har opprettet kontakt med ham etter alt som har kommet frem, skjønner ikke jeg meg på heller. Men før? Han ser vanlig ut, er fra fin familie med penger, og den kongelige tilknytningen har sikkert gjort at damene har senket garden heller enn å heve den. 

• Liker 6
Skrevet
Møkkalei skrev (8 minutter siden):

Nei!!! Overhodet ikke! Men når det ikke er barn i bildet bør man jo stikke ved første slag! 

Ja, det er lett å tenke sånn.

Men det er mye mer komplekts enn som så. Tråden stenger straks og jeg rekker ikke å skrive så mye mer nå, men det er flere som har gode innlegg om det i Marius-tråden. Og du? Barn er den beste grunnen for å dra fra en voldelig partner da vold i hjemmet skader barna psykisk, men selv da kan det være vanskelig. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

men fortsatt flertall, så poenget til @Hallepalle2 står seg.

Opinionen har endret synet på monarki som styreform, og det er en markant forskjell på hvor mange som støtter nå kontra før august 2024. Det er en nedgående spiral. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Pilaff skrev (8 timer siden):

Det må være lov å si det. Det må være lov å falle for ham på grunn av det du sier også. De som har opprettet kontakt med ham etter alt som har kommet frem, skjønner ikke jeg meg på heller. Men før? Han ser vanlig ut, er fra fin familie med penger, og den kongelige tilknytningen har sikkert gjort at damene har senket garden heller enn å heve den. 

Det er veldig naturlig.  Jeg hadde aldri trodd at kongefamilien var så ille som den er. 

Endret av SVK
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Opinionen har endret synet på monarki som styreform, og det er en markant forskjell på hvor mange som støtter nå kontra før august 2024. Det er en nedgående spiral. 

Det er riktig. Men det er fremdeles flertall for monarkiet.

• Liker 2
Skrevet
K_mb skrev (Akkurat nå):

Ja, det er lett å tenke sånn.

Men det er mye mer komplekts enn som så. Tråden stenger straks og jeg rekker ikke å skrive så mye mer nå, men det er flere som har gode innlegg om det i Marius-tråden. Og du? Barn er den beste grunnen for å dra fra en voldelig partner da vold i hjemmet skader barna psykisk, men selv da kan det være vanskelig. 

Man må søke hjelp umiddelbart ja, men prøve mekling. Noen få menn skjerper seg og får hjelp, så de ikke mister barna sine.

Skrevet

Oppslutningen om monarkiet har falt fordi befolkningen ikke bryr seg om MM-skandalen og Høiby-saken. Fantastisk logikk.

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...