Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nymerïa skrev (12 minutter siden):

Hvis hun ligger i en sykehusseng, så kan ikke noen komme trillende med henne fordi hun skal være med på portrett. Hvis hun er mentalt så langt nede at hun sitter i et kott og spiller på slurva, bør hun heller ikke hales ut for portrett. 

De har dermed all mulighet til å si at hun er for dårlig. Og jeg synes ikke at vi har noe med årsaken.

Enig i dette. Hvis man kjenner noen som sliter med lungerelaterte plager/diagnoser, så er det litt no-brainer at kapasiteten kan være alt fra redusert til ikke-eksisterende. Det synes ikke nødvendigvis utenpå når de sitter stille og prater. Gjelder i grunnen alle usynlige plager, inkludert psykiske.

Hva er det minst sjokkerende for folk nå - at hun sitter under en palme med en paraplydrink eller at hun har trukket seg tilbake mens det stormer rundt sønnen?

Hadde det gagnet Norge hvis vi hadde to parallelle saker nå, MBH i rettssak og MM som grilles om Epstein? Når vi først har monarki så heier jeg på minst mulig dumpster fire om gangen. Vel, det toget har vel forlatt perrongen, for så vidt 🫣

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (2 timer siden):

Og det står vel heller ikke noe sted at noen er pålagt å ha en tittel. Utgangspunktet ser for meg ut som at det blir vurdert som et privilegium, ikke pålegg. Ikke er jeg kjent med noen sedvane hvor folk blir utsatt for tvang heller. Jeg kan ikke komme på et eneste tilfelle.

Og hvis noen tvinger henne til å ha en tittel, så hadde det vært interessant om hun hadde tatt saken til Strassbourg, jeg tror hun hadde hatt sterke kort på handa hvis hun hadde sagt at rollen forverret helsen hennes og var en byrde, ikke en fordel.

Men nå blir det helt hypotetisk ettersom Kongen har aldri turt å gå i mot henne.

Det å ta vekk en kongelig tittel er da ikke noe nytt, hverken her til lands eller i andre land.

Man trenger ikke å se lenger enn til nabolandet vårt for å se at ett av kongens svigerbarn ikke har kongelig tittel.

https://www.seher.no/kongelig/vekker-oppsikt-angrer-ikke/83996344

Mens i England har Harry har trukket seg fra sin kongelige tittel og sine kongelige plikter, på samme måte som ML i Norge.

Det finnes skandaler og andre typer ønsker og sjebner overalt. Så hvorfor ikke strippe MM for HKH og dronningtittel? Hun er kraftig skandaleombrust pga sine egne handlinger, som blant annet inkluderer å sponse sin kriminelle sønns elleville luksusliv, samt å fraternisere med en som den gang var straffedømt pedofil.

MM blir uansett ikke kastet på gaten, hun er moren til prinsesse IA og kongefamilien ruger uansett på milliarder av kroner som de har opparbeidet seg via arv, gaver og investeringer. Hvis MM trekker seg tilbake så vil også medietrykket på den skandaløse særkullssønnen hennes dempe seg kraftig, noe man skulle ha trodd at hun ville ha ønsket.

Endret av Rastebenk
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Rastebenk skrev (9 minutter siden):

Det å ta vekk en kongelig tittel er da ikke noe nytt, hverken her til lands eller i andre land.

Man trenger ikke å se lenger enn til nabolandet vårt for å se at ett av kongens svigerbarn ikke har kongelig tittel.

https://www.seher.no/kongelig/vekker-oppsikt-angrer-ikke/83996344

Mens i England har Harry har trukket seg fra sin kongelige tittel og sine kongelige plikter, på samme måte som ML i Norge.

Det finnes skandaler og andre typer ønsker og sjebner overalt. Så hvorfor ikke strippe MM for HKH og dronningtittel? Hun er kraftig skandaleombrust pga sine egne handlinger, som blant annet inkluderer å sponse sin kriminelle sønns elleville luksusliv, samt å fraternisere med en som den gang var straffedømt pedofil.

MM blir uansett ikke kastet på gaten, hun er moren til prinsesse IA og kongefamilien ruger uansett på milliarder av kroner. Hvis hun trekker seg tilbake så vil også medietrykket på den skandaløse særkullssønnen hennes dempe seg kraftig, noe man skulle ha trodd at hun ville ønsket.

Det er stor forskjell på å trekke tilbake en tittel vs ikke gi den til en som ikke ønsker den (Chris O'Neill).

Prins Harry har verken mistet eller sagt fra seg noen tittel. Han er fremdeles både prins og hertug, og han er også kongelige høyhet, men den siste har han tilsynelatende akseptert å ikke bruke (men den er visst i bruk likevel).

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Rastebenk skrev (5 minutter siden):

Så hvorfor ikke strippe MM for HKH og dronningtittel?

De trenger ikke gjøre det mot henne heller. Hun kan rett og slett ta det på eget initiativ, gå ut og si "Jeg skjønner at det blir ekstra mye støy for resten av kongefamilien på grunn av meg. Så jeg sier fra meg tittelen og alle privilegier og trekker meg tilbake. Jeg håper alle respekterer dette, lar meg være i fred og støtter HM og de andre i sitt arbeid. Det har vært min livs ære å være kronprinsesse, men nå trenger jeg ro."

Denne handlingen vil være det mest formildende hun kan gjøre. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (7 minutter siden):

De trenger ikke gjøre det mot henne heller. Hun kan rett og slett ta det på eget initiativ, gå ut og si "Jeg skjønner at det blir ekstra mye støy for resten av kongefamilien på grunn av meg. Så jeg sier fra meg tittelen og alle privilegier og trekker meg tilbake. Jeg håper alle respekterer dette, lar meg være i fred og støtter HM og de andre i sitt arbeid. Det har vært min livs ære å være kronprinsesse, men nå trenger jeg ro."

Denne handlingen vil være det mest formildende hun kan gjøre. 

Nå er det jo sånn at det å være konge er en svært ensom jobb, og hvis hun har helse til det, så synes jeg vi kan unne kronprinsen å få ha ektefellen sin med på laget i den jobben han skal stå i resten av livet. (Da forutsetter jeg at det kommer en redegjørelse om Epsteinsaken som er akseptabel.)

Det er fremdeles ikke noe som tyder på at hun har gjort noe straffbart, og jeg ser ikke hvorfor kronprinsen skal måtte stå alene i rollen sin i resten av livet, fordi kona gjorde noe dumt for 15 år siden.

Jeg synes ikke vi skal la Epstein få slik definisjonsmakt over vår statsform og hvordan den utøves. Mannen er død. Han har gjort stor skade, og han fortsetter å gjøre skade, men la oss ta styringen selv ved å  gjøre de nødvendige granskningene, og  straffeforfølge de som har gjort seg skyldige i straffbare forhold. Men så må der også gå en grense et sted, der vi må akseptere at selv om vi ikke liker dette, så må vi klare å håndtere det på en måte som ikke ødelegger enda mer.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
SVK skrev (1 time siden):

Mette-Marit er uansett skrudd sammen annerledes enn folk flest. Hun elsker aktiviteter med skyhøy risiko.  Jeg tror det er større sjanse for at Mette-Marit sliter så mye med kjedsomhet at hun gjør noe ekstremt dumt  for å øke spenningen. 

Det vet du ingen verdens ting om i 2026. 

• Liker 5
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Nå er det jo sånn at det å være konge er en svært ensom jobb, og hvis hun har helse til det, så synes jeg vi kan unne kronprinsen å få ha ektefellen sin med på laget i den jobben han skal stå i resten av livet. (Da forutsetter jeg at det kommer en redegjørelse om Epsteinsaken som er akseptabel.)

Det er fremdeles ikke noe som tyder på at hun har gjort noe straffbart, og jeg ser ikke hvorfor kronprinsen skal måtte stå alene i rollen sin i resten av livet, fordi kona gjorde noe dumt for 15 år siden.

Jeg synes ikke vi skal la Epstein få slik definisjonsmakt over vår statsform og hvordan den utøves. Mannen er død. Han har gjort stor skade, og han fortsetter å gjøre skade, men la oss ta styringen selv ved å  gjøre de nødvendige granskningene, og  straffeforfølge de som har gjort seg skyldige i straffbare forhold. Men så må der også gå en grense et sted, der vi må akseptere at selv om vi ikke liker dette, så må vi klare å håndtere det på en måte som ikke ødelegger enda mer.

"Vi" fins ikke her. "Vi" har ikke noen beslutningsmyndighet verken sånn eller slik.

• Liker 3
Skrevet (endret)
SVK skrev (1 time siden):

Mette-Marit er uansett skrudd sammen annerledes enn folk flest. Hun elsker aktiviteter med skyhøy risiko.  Jeg tror det er større sjanse for at Mette-Marit sliter så mye med kjedsomhet at hun gjør noe ekstremt dumt  for å øke spenningen. 

Hva konkret tenker du på da? 

Selv synes jeg det er aldeles merkelig og helt utenkelig å i det hele tatt tenke tanken om at kjedsomhet skulle kunne være det som preger tilværelsen til Mette-Marit akkurat nå. Hun er i sitt livs største krise på flere fronter, og hun har det selvsagt svært tungt og helt forferdelig. Hun kjeder seg helt garantert IKKE, det er en absurd tanke, og en svært stygg ting å si om noen i en slik situasjon rett og slett.

Endret av Aricia
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (12 minutter siden):

Interessant vinkling dette, at Epstein får definisjonsmakt over vår statsform om vi velger å gjøre endringer i forhold til vårt lands styre.

Jeg mener Epstein kan lastes for mangt og mye, men han kan nok ikke gjøres ansvarlig for de personlige brister medlemmer av vår kongehus måtte ha.

Jeg ser ikke dette som at noen har gjort noe dumt for 15 år siden. Jeg ser det som at noen har hatt en broket bakgrunn og dette skapte bekymring for hvordan noens inntreden i kongefamilien ville arte seg. Nå har vi fått våre bangeste anelser bekreftet, ja det som har fremkommet overgår vår fantasi.

Så er det dessverre ting som tyder på at det er verre ting i vente. Om man ikke skal forutsette at alle kort er på bordet nå, noe jeg ikke med min beste vilje er i stand til å tro på.

Jeg synes tiden er inne for å la Epstein være Epstein, og så holder vi folk ansvarlige for sine egne handlinger. Så er det mulig MM har gode forklaringer å komme med, jeg venter absolutt ikke i spenning på det.

Endret av keops
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (19 minutter siden):

Det vet du ingen verdens ting om i 2026. 

Jo, det vet jeg. På samme måte som jeg vet at Mette-Marit aldri kommer til å legge kortene på bordet.

Endret av SVK
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønner godt hvis moderator sletter denne posten, da KG er en kommersiell aktør under stadig trussel for søksmål fra slottet. 

Men etter å ha sett referatene fra Frogner kvinnen sitt vitnemål, så lurer jeg hvilken pill roten menneske og kvinnesyn som kronprinsen og hans kone har hatt over tid. Er fælt å se. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Aricia skrev (11 minutter siden):

Hva konkret da tenker du på da? 

Selv synes jeg det er aldeles merkelig og helt utenkelig å i det hele tatt tenke tanken om at kjedsomhet skulle kunne være det som preger tilværelsen til Mette-Marit akkurat nå. Hun er i sitt livs største krise på flere fronter, og hun har det selvsagt svært tungt og helt forferdelig. Hun kjeder seg helt garantert IKKE, det er en absurd tanke, og en svært stygg ting å si om noen i en slik situasjon rett og slett.

Jeg  aner ikke hva Mette-Marit har lyst til å gjøre for å  toppe å prøve å  forføre tidenes verste barneovergriper. 

Endret av SVK
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Pilaff skrev (2 timer siden):

Jeg veddet bort en nyre i en annen tråd, men er villig til å ofre den andre for en påstand om at en slik transplantasjon hadde vi garantert fått vite om. Tenk så mye velvilje hun lunne høstet! 🙄 Dessuten er det ingen som har sagt noe annet enn at en transplantasjon er aktuelt på sikt. Hun har neppe plutselig blitt så dårlig.

Tenk hvor stort oppslag det ville blitt hvis det kommer en oppdatering rett etter at Marius sin rettssak er over, om at grunnen til at MM har vært totalt fraværende, og ikke engang fått støttet sønnen sin i denne vanskelige tiden, er fordi hun har svevd mellom liv og død i forbindelse med en akutt forverring som førte til hastetransplantasjon. Da ville de som har kritisert henne for å ikke uttale seg eller for å gjemt seg, bli satt i voldsom forlegenhet, da! 

Skrevet
SVK skrev (8 minutter siden):

Jo, det vet jeg. På samme måte som jeg vet at Mette-Marit ikke kommer til å legge kortene på bordet noe gang.  

Med mindre du legger fram noe gyldig som underbygger dine fargerike påstander, er det bare spekulativt oppspinn.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
TigerK skrev (3 minutter siden):

Tenk hvor stort oppslag det ville blitt hvis det kommer en oppdatering rett etter at Marius sin rettssak er over, om at grunnen til at MM har vært totalt fraværende, og ikke engang fått støttet sønnen sin i denne vanskelige tiden, er fordi hun har svevd mellom liv og død i forbindelse med en akutt forverring som førte til hastetransplantasjon. Da ville de som har kritisert henne for å ikke uttale seg eller for å gjemt seg, bli satt i voldsom forlegenhet, da! 

Du tror Kongen og dronningen er på ferie, kronprinsen i Italia og de minste barna er på ferie i Japan om hun svever mellom liv og død? 
Da er det andre enn de på dette forumet som burde være voldsomt forlegne tror du ikke? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Kanderehjelpe skrev (3 minutter siden):

Du tror Kongen og dronningen er på ferie, kronprinsen i Italia og de minste barna er på ferie i Japan om hun svever mellom liv og død? 
Da er det andre enn de på dette forumet som burde være voldsomt forlegne tror du ikke? 

Tror absolutt ikke det. Det var et tenkt scenario, det er derfor innlegget startet med «Tenk hvis…»

Endret av TigerK
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kanderehjelpe skrev (1 minutt siden):

Tipper Mette Marit er fullt igang med å skrive sin forklaring til det norske folk. Hvorfor hun var så betatt av serieovergriperen Epstein. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kanderehjelpe skrev (2 minutter siden):

🎯

Jeg tror ikke et øyeblikk på at MM ikke er i en traurig situasjon nå, men siden hun både har løyet for hele nasjonen før, og gjort det hun har gjort med en kjent overgriper, tenker jeg hun mest av alt er forbannet over å være avslørt.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...