Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (54 minutter siden):

Enig -  jeg skal stemme blankt hvis jeg har samme holdning da som nå. 

Hvorfor? Hva er poenget med det? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kanskje Harald er problematisk gammel blitt, i kropp og/eller sinn. Det er så spesielt å ta en måned på Kanariøyene akkurat nå.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Jeg har og problemer med å tro at alt kom som et komplett sjokk på han.

Men selv hvis vi ser bort fra den delen så har han latt kriminelle gjenger feste i kjelleren, tatt i mot yachtferie som han ikke kan være åpen om, dratt med den ekle stesønnen land og strand rundt. Og det som er ganske klart etter å ha hørt på den mannen i rettsalen er at han selv ikke skjønner at han er en avviker. Ergo kan han ikke ha skjult alt for familien heller. 

Du kan så si. Noe hører til i den andre tråden, så jeg kommenterer ikke noe vedrørende det. 

Generelt ønsker jeg å hevde at det fremstår som om det har fått pågå mye som burde vært adressert, i det minste fra hoffet og ansatte som åpenbart har ansvar for å følge med/opp. 

På mange måter gis det et inntrykk av et kronprinspar som ikke eier god vurderingsevne, en beskrivelse som for øvrig er brukt av mange.

Vi kan ikke ha et kronprinspar som ikke har nødvendig innsikt, ansvar og forståelse for de rollene de besitter. De har leflet med sannheten -  løgner er fullstendig uakseptabelt. Dette er ikke forenlig med verken det å være kronprinspar eller kongepar. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Eufemia- skrev (18 minutter siden):

Det opphøyde har braklandet, for å si det forsiktig. Det svares ikke, selv om statsministeren krever at det gjøres. La meg minne om at saken i seg selv er gammelt nytt for MM. Det er mulig at skandalen, i saken, er ny for kronprinsen, selv om jeg har store problemer med å kunne forstå at så er tilfelle. Da må de ha levd to adskilte liv, og ikke stilt henne spørsmål om reiser osv. i en tidsperiode over flere år. 

Han må jo ha visst, de har jo tilgang til all sikkerhet. Men passer på seg selv og flokken  når det sprekker. Og gjerne få ut i media at det er egentlig mest synd på de, selv om de har gjort noe veldig galt. For de sliter med helsen og må få sympati. Helsekortet er veldig greit å dra fram når det brenner på dass

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (38 minutter siden):

Ja, den summerer opp hva mange mener om kongehuset, og spesielt kronprinsesse MM. 
Taalesen er klar og tydelig, og mitt inntrykk er at holdningene skjerpes i negativ forstand, for hver dag som går. 

Sitat; «Oppslutningen om monarkiet faller. Tonen i offentligheten er blitt hardere. Og det mest alvorlige: Unge mennesker ler. Når generasjonen som skal bære monarkiet videre møter institusjonen med ironi i stedet for respekt, da har man et reelt problem.»

Jeg vil i tillegg sitere disse to setningene; 

« Enhver krise tester den menneskelige karakter mer enn noe annet.»

Marianne Melfald - rådgiver i kriseledelse og krisekommunikasjon

«– Nå ligner det forakt for offentligheten»

Tove Taalesen

Det er 🎯🎯

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
CeXNS skrev (5 minutter siden):

Jeg vil i tillegg sitere disse to setningene.....

Det er 🎯🎯

Njaa, eller så er det rett og slett en erkjennelse av at ikke noe MM nå kommer med vil endre noe for stre deler av befolkningen da de har gjort seg opp en mening for lenge siden så å komme med en uttalelse er nytteløst. Ikke noe hun sier nå vil endre det synet folk har på henne etter alt som kommer frem i rettssaken mot sønnen OG i forbindelse med filene, og for alt vi vet er det mer som kommer rullende etterhvert slik det gjerne er når ting først bobler opp og frem.. 

Og jeg skjønner på en måte godt at de ikke sier noe, at kongen og dronningen trenger fri fra all møkka som har vært fokuset siste årene og valgte "sydenferie" - tror jaggu meg jeg hadde rømt jeg også om ungene mine og deres greier hadde gitt meg så mye "hodepine" om jeg skal være ærlig.. Fader det kan jaggu ikke være enkelt å være foreldre og kongelig i den smørja her! 

• Nyttig 6
Skrevet (endret)
Carrot skrev (13 minutter siden):

Njaa, eller så er det rett og slett en erkjennelse av at ikke noe MM nå kommer med vil endre noe for stre deler av befolkningen da de har gjort seg opp en mening for lenge siden så å komme med en uttalelse er nytteløst. Ikke noe hun sier nå vil endre det synet folk har på henne etter alt som kommer frem i rettssaken mot sønnen OG i forbindelse med filene, og for alt vi vet er det mer som kommer rullende etterhvert slik det gjerne er når ting først bobler opp og frem.. 

Og jeg skjønner på en måte godt at de ikke sier noe, at kongen og dronningen trenger fri fra all møkka som har vært fokuset siste årene og valgte "sydenferie" - tror jaggu meg jeg hadde rømt jeg også om ungene mine og deres greier hadde gitt meg så mye "hodepine" om jeg skal være ærlig.. Fader det kan jaggu ikke være enkelt å være foreldre og kongelig i den smørja her! 

Her er poenget at de får betalt for denne jobben.  Du hadde selvsagt ikke  kunnet fortsette i jobben om du sluttet å møte opp fordi du visste at du hadde gjort noe så stygt  at du aldri ville kunne beholde jobben om du var ærlig. Om de ikke vil gjøre jobben så må de gå av. 

Endret av SVK
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
42. skrev (32 minutter siden):

Han må jo ha visst, de har jo tilgang til all sikkerhet. Men passer på seg selv og flokken  når det sprekker. Og gjerne få ut i media at det er egentlig mest synd på de, selv om de har gjort noe veldig galt. For de sliter med helsen og må få sympati. Helsekortet er veldig greit å dra fram når det brenner på dass

🎯 

Det brenner på da**, veggene er slått ut, og kronprinsen mener at han først og fremst må passe på flokken sin! 

Jeg har stilt spørsmålet før, men gjentar gjerne; ER DET NOEN VOKSNE HJEMME? 
Kongen har signet ut på en luksusferie i tre uker når huset hans er i krise. Men, han ser ikke ut til å ha lært opp regenten til ansvar når det er krise, en laaaaaaaaangvarig, pågående sådan? 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
SVK skrev (4 minutter siden):

Her er poenget at de får betalt for denne jobben.  Du hadde selvsagt ikke  kunnet fortsette i jobben om du sluttet å møte opp fordi du visste at du hadde gjort noe så stygt  at du aldri ville kunne beholde jobben om du var ærlig. Om de ikke vil gjøre jobben så må de gå av. 

kongehuset har ikke "sluttet å møte opp" da Håkon er vikar for sin far osv osv.. Og det er ikke så enkelt at man kan si det å være kongelig representant er det samme som å fylle hyllene og få lønn for det fra Kiwi akkurat.. :ironi:det tror jeg også egentlig de aller fleste som ikke vil gjøre seg vanskelig skjønner selv om jeg ikke skrev noe som tilsa at jeg mente det du legger i dette basert på svaret ditt heller. 

• Liker 4
Skrevet
CeXNS skrev (26 minutter siden):

Jeg vil i tillegg sitere disse to setningene; 

« Enhver krise tester den menneskelige karakter mer enn noe annet.»

Marianne Melfald - rådgiver i kriseledelse og krisekommunikasjon

«– Nå ligner det forakt for offentligheten»

Tove Taalesen

Det er 🎯🎯

Innertier 🎯

Jeg får med meg at folk blir stadig mer opprørt og sinte. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Carrot skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønner ikke godt at kongen og dronningen drar ut den ferien i langdrag. Det er kongen som er sjefen, han kan kalle sine barn inn på teppet, eller sønn og svigerdatter i dette tilfellet da. Han kunne tatt dem fatt, som sjefen skal, når han ikke er fornøyd med dem som jobber for ham 

Han kunne tvunget dem til å svare pressen, arrangere en pressekonferanse, kort -hvis de ikke makter den lang - han kunne ordnet med at det kom en ny dagen etter. 
Alle fire skylder jammen folket nå å stå fram og fortelle det de vet.  Jeg tror det ville løst opp mange av disse knutene folk går og lurer på. 
Det eneste jeg ser som grunn til at de ikke gjør dette, er som du skriver over her - at de er redd for at det skal komme mer.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Det er vel ganske klart at om MM hadde hatt alt på det «tørre» ville det kommet et svar. Når det nå ikke gjør det så avventer de sikkert om det kommer flere kompromitterende epsteindokumenter. Det ville blitt så ødeleggende avslørende om hun og hoffet hadde blitt tatt i enda flere løgner …

Endret av Justlooking
Litt endring
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Carrot skrev (6 minutter siden):

kongehuset har ikke "sluttet å møte opp" da Håkon er vikar for sin far osv osv.. Og det er ikke så enkelt at man kan si det å være kongelig representant er det samme som å fylle hyllene og få lønn for det fra Kiwi akkurat.. :ironi:det tror jeg også egentlig de aller fleste som ikke vil gjøre seg vanskelig skjønner selv om jeg ikke skrev noe som tilsa at jeg mente det du legger i dette basert på svaret ditt heller. 

Om  det er 4 ansatte så kan ikke alle 4 heve lønn kun fordi en av dem møter opp på jobb. 3/4 lønnen må bort. 

For det andre så er det langt vanskeligere å fylle varer i hyllene enn jobben Haakon gjør.  Er du ansatt for å fylle varene i hyllene på Kiwi så hadde du fått sparken, måttet betale erstatning og blitt politianmeldt om du dro til Italia på firmaets regning for å se på OL.  På Kiwi så kan du ikke bestemme arbeidsoppgavene dine selv og du kan ikke sette hva du vil på firmaets regning.   

Haakon gjør jobben han ønsker å gjøre. Han gjør ikke jobben han har ansvar for. 

Endret av SVK
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Muskath skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke godt at kongen og dronningen drar ut den ferien i langdrag. Det er kongen som er sjefen, han kan kalle sine barn inn på teppet, eller sønn og svigerdatter i dette tilfellet da. Han kunne tatt dem fatt, som sjefen skal, når han ikke er fornøyd med dem som jobber for ham 

Han kunne tvunget dem til å svare pressen, arrangere en pressekonferanse, kort -hvis de ikke makter den lang - han kunne ordnet med at det kom en ny dagen etter. 
Alle fire skylder jammen folket nå å stå fram og fortelle det de vet.  Jeg tror det ville løst opp mange av disse knutene folk går og lurer på. 
Det eneste jeg ser som grunn til at de ikke gjør dette, er som du skriver over her - at de er redd for at det skal komme mer.

Nå drar han ikke "ferien ut i langdrag" han ble syk på ferie.. Og konge eller ikke, tror du ikke han har "kalt inn barna på teppet" mange ganger? Er det din erfaring som forelder at voksne barn bare "faller i rekke" på det DU mener? 
:D 
Tror kanskje man av og til skal trekke puten litt og la hodet koble på før man mener all verden. Og ikke minst, tror du helt ærlig du for eksempel ville følt deg "tilfredsstilt" om de sa noe som helst? Sjansen er at uansett hva som ble sagt var det noe galt i det som gav mer støy som man kunne være misfornøyd med tror jeg. 

Jada, det er mye å ta av - men det er også mulig å ha to tanker i hodet på samme tid og se at det neppe er enkelt å stå i deres sko i dag.. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

For noe tull, jobben hans er blant annet å overvære OL. Slike faktaløse innlegg gjør ikke annet enn å senke nivået i tråden. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
SVK skrev (4 minutter siden):

Om  det er 4 ansatte så kan ikke alle 4 heve lønn kun fordi en av dem møter opp på jobb. 3/4 lønnen må bort. 

For det andre så er det langt vanskeligere å fylle varer i hyllene enn jobben Haakon gjør.  Er du ansatt for å fylle varene i hyllene på Kiwi så hadde du fått sparken, måttet betale erstatning og blitt politianmeldt om du dro til Italia på firmaets regning for å se på OL.  På Kiwi så kan du ikke bestemme arbeidsoppgavene dine selv og du kan ikke sette hva du vil på firmaets regning.   

Haakon gjør jobben han ønsker å gjøre. Han gjør ikke jobben han har ansvar for. 

det er omtrent nå min oldemor ville sagt "du prater som du har vett til" og så avsluttet den diskusjonen for egen del når hun syns ting gikk litt for langt.. Tror jeg følger hennes eksempel og lar være kommenter mer

Endret av Carrot
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Justlooking skrev (4 minutter siden):

Det er vel ganske klart at om MM hadde hatt alt på det «tørre» ville det kommet et svar. Når det nå ikke gjør det så avventer de sikkert om det kommer flere kompromitterende  epsteindokumenter. Det ville blitt så ødeleggende avslørende om hun og hoffet hadde blitt tatt i enda flere løgner …

Da bør de jo begynne å forstå at det løser ingen ting. Man kommer aldri til å vite om det kommer flere Epstein dokumenter. Dette vil henge over dem i årevis hvis de tenker å vente og se. Det blir som å sove oppå en udetonert granat.

Jeg er av dem som mener at vi trenger ingen forklaring fordi det vi vet er ille nok. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis vi er kommet dit at vi forventer mindre av en kronprins enn en Kiwi-ansatt så burde begges lønn justeres deretter.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Carrot skrev (20 minutter siden):

Kan det blir stort verre? Jeg er enig med deg i at MM har gjort seg så grundig bort at det ikke går å rette opp som i det å kunne være kronprinsesse og fremtidig dronning. Det er kjørt, etisk og moralsk. 
Kronprinsen ser ut til å forholde seg passiv til det hele. Han inntok beskyttelsesmodus ovenfor «Mette» fordi hun «ikke klarte» noe i retning av å rydde opp. Tenk det, ble hun sjokkert fordi det ble avslørt? Det ser sånn ut, men at kronprinsen likevel dekker over for henne er utfordrende å forstå. Betyr det at han vil fortsette ekteskapet med MM på tross av alt som er avslørt? 

Vel, det skulle ikke overraske meg om han og MM vil fortsette sin illusjon av at alt er som før. I så fall er de to langt på vei alene om å ikke se de vanvittige og grenseoverskridende sakene som omgir dem, og kongefamilien. 
Kan det dra på med ytterligere prøvelser nå? Muligens er det en grunn for at MM ikke forklarer seg ennå? 

Kongeparet er på ferie oppe i det hele! 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Carrot skrev (13 minutter siden):

Nå drar han ikke "ferien ut i langdrag" han ble syk på ferie.. Og konge eller ikke, tror du ikke han har "kalt inn barna på teppet" mange ganger? Er det din erfaring som forelder at voksne barn bare "faller i rekke" på det DU mener? 
:D 
Tror kanskje man av og til skal trekke puten litt og la hodet koble på før man mener all verden. Og ikke minst, tror du helt ærlig du for eksempel ville følt deg "tilfredsstilt" om de sa noe som helst? Sjansen er at uansett hva som ble sagt var det noe galt i det som gav mer støy som man kunne være misfornøyd med tror jeg. 

Jada, det er mye å ta av - men det er også mulig å ha to tanker i hodet på samme tid og se at det neppe er enkelt å stå i deres sko i dag.. 

for en arrogant holdning , ikke trekker jeg pusten, ikke har jeg hodet koblet på, ei heller kan jeg ha to tanker samtidig.. Syns du det var en fin begynnelse, ja sikkert. I tillegg bare storflirer du av at kongen måtte ha litt makt igjen. 

Kongen kunne gjort dette hvis viljen var der, men han er vel en svak liten pjusk han også som bare har dullet med disse to. 
Jeg er ikke synsk og kan ikke vite hva de ville si, og om jeg eller andre ville blitt fornøyd med hva de evt sa.

Og - kongen er frisk og ute av sykehus - må likevel ha ferie til 14 eller var det 16 mars.

Endret av Muskath
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...